|
||||
|
||||
עניתי למעשה לחלק ממה שאתה אומר בתגובה תגובה 636622. אני לא מקבל חלק מההנחות שעשית כאן. למשל, הקשר בין הטוקבקים לזה שחייל יירה בידיעה ובכוונה להרוג ילד. אתה עושה עוול אדיר ומשמיץ את חיילי צה״ל. למשל, הקשר שאתה עושה בין דתיים בשדרת הפיקוד להריגת חפים מפשע. אתה למעשה אומר שאיש דתי ייטה יותר להרוג חפים מפשע. לא אמרתי שאי אפשר לשפוט מי שיורה בתותח או טייס. אני אנסה לנסח את זה אחרת: טייסים ותותחנים אינם פועלים בצורה מבודדת. הם חלק ממערך לחימה שלם שכולל תצפית בזמן אמת על המטרה המטווחת. הטייס לא נכנס למטוס, טס ומטיל את הפצצה סתם כך על הקרקע. זה לא מלחמת העולם השניה. טייס ותותחן כאחד אינם בוחרים את המטרות לעצמם. תותחן אינו יושב לו בשדה, מסתכל על מפת עזה, ואומר לעצמו - וואלה, בא לי להוריד את הבניין הזה. קדימה לירות. שזה בעצם מה שאתה אומר, ועל פניו מראה חוסר הבנה מוחלט כיצד מתנהלת בפועל מערכת קרב צבאית. ושוב - זה אינו סותר מצבים בהם נהרגים חפים מפשע, בין אם בשוגג או מחוסר ידיעה על מיקומם, ובין אם יש צורך מבצעי לירות למקום מסויים (למשל, לספק אש לחילוץ כח רגלי). לגבי הקצין משלדג - לכל אדם יש את דעתו. מהי ההתלהבות אותה הוא שלל? אני מניח שבהקשר שלנו זו שלילת מועמדים שאמרו שהם רוצים להרוג אנשים. האם כוונתו הייתה שלילת אנשים המחפשים ומוכנים לאתגרים מבצעיים? מסופקני. אני בטוח שביחידות כאלה תמיד יעדיפו אנשים בעלי מוטיבציה והתלהבות על פני כאלה שצריך לדחוף אותם. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |