|
||||
|
||||
בבקשה ערן, הבה ונהיה מדינת כל אזרחיה. הבה ונרפה מהווטו על חזרתם של פליטי מלחמת השחרור. גם להם יש זכויות בחבל ארץ זה. מעניין, כיצד מחד, אתה מגדיר עצמך כאזרח ישראלי מתוקף זכותך כאזרח ולא מתוקף זכות היסטורית ומצד שני, אתה מסרב לחזרתם של אזרחים אשר להם מסמכים ותעודות ומפתחות של בתיהם אשר מכל בחינה חוקתית הם לגיטימיים וקבילים ובעלי זכות התיישבות בארץ ישראל. דווקא הטיעון שלך, מחליש את ההתנגדות לווטו היהודי על חזרתם של ערביי ישראל מ48. |
|
||||
|
||||
גם כאן וגם בתגובה שמתחת פספסת את הנקודה לחלוטין. אני לא מדבר על זכויות או על חובות, אני מדבר על מציאות ופרקטיקה. אין בשבילי משמעות למונח "לגיטימיים" ומצידי הם יכולים לנפנף במפתחות שלהם עד מחר. אני לא מחפש צידוק לישיבתי כאן אלא מכריז: "אני יושב כאן". אני מתנגד לשינוי קיצוני באופייה של המדינה (ועל כך דיברתי כשכתבתי על המעגל החברתי-כלכלי) על ידי הגירה המונית של פליטי 48 (למרות שאולי לא אתנגד לחזרה סמלית של מספר מועט, בשביל שאחרים יהיו מרוצים מה"צידוק ההיסטורי" עבור הפרקטיקה שאני מעוניין בה). אני ריאלי, ובסגרת הראליות הזו אני מוכן להשתמש בכל מיני כלים (גם אידאולוגיים, אפילו שאני באינטרוספקטיבה מבין שאין להם משמעות כלפי, אך הם כלים יעילים בוויכוח כנגד מי שמאמין בהם) כדי להשיג את מטרותי. |
|
||||
|
||||
א. לא יכולתי להסכים איתך יותר. ב. איך אתה מציע לשכנע עולם שלם שנעול על חשיבה דתית-הסטורית בהגיוניות טענותיך? "... It is consequent also to the same condition, that there be no property, no dominion, no mine and thine distinct; but only that to be every man's, that he can get; and for so long, as he can keep it." ; "For where no covenant hath preceded ... no action can be unjust." - Hobbes
|
|
||||
|
||||
לשיטתי, העולם הרבה יותר ''מעשי'' מאשר הוא מצטייר בעינינו, והנימוקים הדתיים-אידאולוגים משמשים בו הרבה יותר ככלי, אך לא בהכרח כמטרה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |