|
||||
|
||||
מותו בטרם עת של כל אדם היא אבידה גדולה. אני לא משוכנע שאבידה של שר היא אבידה גדולה יותא מאבידה של חבר כנסת, או שאבידה של שר היא אבידה קטנה יותר מאבידה של ראש ממשלה, ואני די בטוח שהיו לי כמה וכמה אבידות הרבה יותר גדולות מזאבי ורבין ביחד... אבל, לנקודה עצמה, זאבי נרצח אחרי שהוא התפטר מהממשלה, לכן הוא לא היה ממש ''שר מכהן'', אלא יותר ''שר מתפטר''. |
|
||||
|
||||
תגובה 556534. הדברים נכונים גם לזאבי, אמנם במידה פחותה כי התפקיד שמילא היה פחות בכיר. זאבי נרצח בטרם נכנסה התפטרותו לתוקף ולכן היה שר מכהן בעת שנרצח. אילו היה נרצח למחרת היה רק שר לשעבר שנרצח. מכיוון שאנו עוסקים בסמלים הטקסיות חשובה. מותו של ח"כ רייסר בתאונת דרכים לא היה אבידה גדולה יותר מכל אזרח אחר שמת בתאונת דרכים, אבל רבין וזאבי נרצחו רצח פוליטי בשל התפקיד שמילאו ולכן לאבדנם יש משמעות ציבורית גדולה יותר מרצח של סתם אזרח. |
|
||||
|
||||
"מכיוון שאנו עוסקים בסמלים הטקסיות חשובה" זה נראה לי מעגל. אם הסמליות חשובה, יש טעם לעסוק בסמלים. מכיוון שהיא לא באמת חשובה, בטח לא שמדובר בחיי אדם1, אז מה הטעם לעסוק בסמלים? למה לא לעסוק במהות? 1 גם זאבי, גם רבין וגם רייסר היו בני אדם שאיבדו את חייהם. |
|
||||
|
||||
כנראה לא קראת את התגובה שקישרתי אז אביא ממנה את החלק הרלבנטי: "ראש ממשלה מכהן הוא סמל למערכת שלטונית דמוקרטית שהפקידה בידו את הסמכות והאחריות לקבל הכרעות קשות עבור המדינה כולה. רצח ראש ממשלה מכהן הוא יריקה בפרצופה של המערכת הדמוקרטית. יגאל עמיר, ורבים אחרים, חשבו שרבין קיבל החלטות איומות ונוראות שעלולות לגרום בכיה לדורות. אז האחרים דיברו, ואיימו, וצעקו, ובכו, והתלוננו. יגאל עמיר לקח אקדח וכפה את דעתו בכך שרצח את מי שזכה בבחירות, הרכיב ממשלה והנהיג את המדינה. הוא לא מתחרט על מעשהו. הוא משלם את המחיר בענווה. יש בזה מסר. המסר הוא שפסק דין הבוחר הוא לא סוף פסוק. אם אתה נחוש מספיק אתה יכול בכוח לכפות את דעתך אחרי שהפסדת בבחירות. המערכת הדמוקרטית מתרעמת על עצם המחשבה, ונעמדת על הרגליים האחוריות - שופטים, חברי כנסת, שב"ס, הם כולם חלק מהמערכת הדמוקרטית. נדמה לך שרק בגלל שרבין היה רבין קוראים לו סמל אחרי מותו. טעות בידך. כל ראש ממשלה מכהן שהיה נרצח היה סמל שנרצח." בוודאי שהסמליות חשובה, בעיקר כשמדובר בחיי אדם1: הדגל, דרגות, שופר, הכותל. בעבור מה נלחמים אם לא בעבור הסמלים? 1 מעטים מאוד בני האדם שלא מתים, השאלה היא רק מתי ואיך. |
|
||||
|
||||
"בעבור מה נלחמים אם לא בעבור הסמלים?" בעבור מה שהסמלים מסמלים - אוכל, אדמה, חופש, אנרגיה, חירות, כסף, אושר, צדק, כח... מי שמוכן להלחם בעבוד סמל ולא בעבור מה שהוא מסמל מפחיד אותי. |
|
||||
|
||||
נו, צריך ברחל בתך הקטנה? נלחמים בעבור אותם הדברים שהסמלים מייצגים אותם. דגל מייצג את העם, שופר את ההיסטוריה המשותפת והפן החגיגי של הדת, ראש ממשלת ישראל את הריבונות היהודית בארץ ישראל, בעצם את הגשמת הציונות. שר- אותו הדבר בקטנה. |
|
||||
|
||||
אבל אנחנו יודעים שכשרצחו את ראש ממשלת ישראל (ועל אחת כמה וכמה, כשרצחו את שר מתפטר) לא פגעו בשום צורה ב"ריבונות היהודית בארץ ישראל". אם לסמלים אין משמעות מעבר למה שהם מסמלים, אז למה פגיעה בסמלים (בלי פגיעה במה שהם מסמלים) חשובה יותר מפגיעה בבני אדם?! |
|
||||
|
||||
וכן, סדרה כזו של שטויות לא ראיתי כבר הרבה זמן, למי שהתגעגע לכותרת. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |