|
||||
|
||||
את הגישה המונוטאיסטית עלינו להבין כנגד הרקע הפגני של ריבוי ישויות אטומיסטיות מנותקות זו מזו בעולם/מרחב שהינו בבחינת כלי קיבול ריק (אטומיזם אפיסטמולוגי). המונוטאיזם הינו תפנית כבירה בהתפתחות הרוח - גישה מאחדת עטירת-ריבוי תוך הפשטה. שכן ניתן ליצור גם הפשטות והאחדות דלות תוכן וטריביאליות, בהם קורס ריבוי אלמנטים ליסוד יחיד, אך שהינו ריק באינפורמטיביות. למשל - "הכל מים" או "הכל-אש", על פי פילוסופים פרה-סוקרטיים. ואילו המונוטאיזם חדור בתחושת הריבוי, בעולם של נוכחות אל חי, תוך אחדות טרנצנדנטית של הממשות המלאה הזאת. ניתן, בהקשר זה לדבר על מונוטאיזם אפיסטמולוגי, כלומר אופן ההכרה המונוטאיסטי: בעניין תפנית מאחדת/טרנצנדנטית זאת ראה הקישור הבא: Monotheism, Paganism, pre-scientific thought and mature science וכן:http://www.haayal.co.il/reply.php3?id=468&rep=20... Between science and religion: Deep structure generative level in scientific conceptualization (Including some perspectives over Prof. Leibovitz views) ובעניין תפיסת הזמן המונטאיסטית, הרוויה בתחושת מלאות ההוויה מול עריצות צחיחה וריקנות ההוייה:http://www.haayal.co.il/reply.php3?id=468&rep=20... Monotheism, creative powers and time perception
http://www.haayal.co.il/reply.php3?id=610&rep=29... http://www.haayal.co.il/reply.php3?id=610&rep=29... |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |