|
||||
|
||||
אני לא יודע מאיפה אתה מביא את זה. אני דוחה את הכהניזם מכל וכל. התורה הזו, איך שלא תהפוך אותה, היא תורה יהודית - נאצית, וכבר בתור יהודי אני מזהה את הנאציזם כאוייב. כל מי שיש בו נפש יהודית, חייב לראות את הכהניזם כדבר להילחם בו כאילו ניתנה לו הזדמנות להילחם בנאציזם. שאם לא כן, לא יוכל לגנות את מה שעוללו הנאצים לעם היהודי. אינני יודע מה גרם לך לחשוב אחרת, אלא שאני נגעל מן הכהניסטים, וממך בתוכם. אבל הדיון בכהניזם לא מעניין כרגע. לצורך העניין מי שינסה להעביר את הכהניזם לפסים מעשיים, יעורר כאן בהכרח התנגשות, לא רק בין ערבים ליהודים, אלא גם בין יהודים ליהודים. ואת התוצאות- מי ישורן. אם אתה לא מצליח לראות את זה- אז חבל. אבל לא עליך חבל, אלא על הצעירים אשר מתפתים אל הקיצוניות הזו ואינם יודעים שככה אי אפשר לקיים יהיה לקיים מציאות. כשאני רק חושב על הנזק שנגרם מכל הפרשה של רצח הנער הערבי, לא רק במישור המדיני, לא רק מן הבחינה הכספית, עלות ישירה של עשרות מליונים, אלא במישור הרעיוני. כי זה הדבר הנורא מכל- שהקאקערים הכהניסטים ביצעו את הרצח בשם עם ישראל. ובכך רצחו את אהבת ישראל בכל לב יהודי ובכל העולם כולו. |
|
||||
|
||||
כן כן,הבנתי שאתה סולד ושונא ונגעל ונאצים וכו',מה הסיכוי שתסביר גם למה? 1.אל תקח בלעדיות על זעזוע מהרצח,מיותר להגיד שהם עבריינים פסיכוטים 2.יש לך ספק שמי שרצח אותו אין לו מושג קלוש על כהנא?! הבעיה היא לא כהנא או ארגוני הטרור חמא"ס,פתח,שלום עכשיו או שוברים שתיקה הבעיה היא בורות מוזנת יום יום ע"י התקשורת המשת"פית של האוייב הערבי שגורמת לרוב האוכלוסיה לא לדעת מה זה כהנא,מה זה חמא"ס,מה זה אוייב ומה זה בוגד,ומה ההבדל בין כל התארים. מזכיר לי שאחיינית (בת 18) שלי הזדעזעה (מהה? יוו..אני.. בהלם.אם לצטט) שאני תומך (יחסית) בכהנא, שאלתי אותה- שמעת אותו פעם? "לא", את יודעת מה האידואולוגיה שלו אומרת? "להרוג את כל הערבים" זה לא נכון,את יודעת עוד משהו חוץ מלהרוג את הערבים? "לא" אז ממה בעצם כלכך הזדעזת? "אופפ" מסתבר שבני 18 יכולים להיות גם בני 60 |
|
||||
|
||||
הביקורת שלך על רדידות הדיון הציבורי מוצדקת , וההזדעזעות האוטומטית מכהניזם בהחלט כלולה בכך. אבל אני חושב שבהיותך יהודי חילוני המרחק שלך מדרכו של כהנא גדול מכפי שאתה מאמין. כהנא היה יהודי אורתודוקסי שמרכז תורתו, אשר ממנו נבעו עמדותיו כלפי הערבים ולא ההיפך, היה העליונות של ההלכה היהודית והרצון להשליטה על מדינת ישראל. ככל שהבנתי אתה אינך רוצה במדינת הלכה, ולכן ככל שאתה מסכים עם כהנא על הדרך אתה רחוק מאוד מלהסכים איתו על המטרות. נראה לי שאתה מייצג תופעה רווחת שהפער האידאולוגי בין ימנים חילוניים לבין החרד"לים בכלל הוא גדול מכפי שהחילונים תופסים אותו. הפער הזה מטושטש בגלל זהות האינטרסים בטווח הקצר, אבל בסופו של דבר הוא יצוף על פני השטח. שים לב לפער בדפוסי ההצבעה בין עפרה לבין אריאל. מההבדל העצום הזה אפשר להסיק שבקרית ארבע קיימת תערובת של שני זרמים שלמסתכל מבחוץ יכולה להראות הומוגנית אבל למעשה אלו מים ושמן. |
|
||||
|
||||
לא הייתי מגדיר את עצמי כחילוני,ובאמת אני נגד מדינת הלכה וזה אחת הסיבות שאני לא תומך ב100% בכהנא(יש עוד כמה נקודות) מכאן ועד השנאה הקמאית הפבלובית למילה "כהנא" המרחק רב מאוד |
|
||||
|
||||
אם אתה לא שומר שבת קשה לקרוא לך שומר מצוות. אתה תקרא לעצמך מסורתי אבל הדתיים לא יקראו לך שומר מצוות. אצל כל הדתיים האורתודוקסים חוקי האל עומדים מעל חוקי האדם, והמקרה הפרטי הנפוץ הוא שחוקי ההלכה עומדים מעל חוקי המדינה. גם סולם הערכים שונה בין הדתיים האורתודוקסים לבין שאר בני התמותה. אצלנו חיי אדם עומדים במדרגה העליונה, בדרך כלל אלו חיי ילדיך. אצלם יש יהרג ובל יעבור, והם מסכנים את חיי ילדיהם למען האידאולוגיה. אם אתה נגד מדינת הלכה אז לדעתי אתה לא ב 70% בעד כהנא אלא ב 100% נגדו. לא מעט מתומכיו בזמן אמת הלכו שולל אחר הרטוריקה המתלהמת (בוקר טוב יהודים, בוקר טוב כלבים) בזמן שלא התמצאו כלל במשנתו. זו כוללת : - חובת האישה להוליד והאיסור להפיל: "...זהו סמל לעקרון, שהילד שנולד בא לעולם כדי להקריב למען ה'. ותדע זאת אמו, שהרי תפקידה הוא להוליד ילדים כדי להמשיך את שרשרת האומה ואת המסורת מסיני. אין ביד האשה למנוע מילדה מלעשות את זה, שהרי הוא של ה'. וכן אין לה רשות שלא להוליד בנים, קל וחומר לרצוח אותם ע"י הפלה מלאכותית..." - קיום המצוות המעשיות כסמל ליחוד של העם היהודי, המנוגד לליברליזם המערבי : "...אותו רעיון של ייחודיות ונבחרות, הדורש את קיום התורה והמצוות, הוא גם הרעיון שגוזר יחס מיוחד של יהודי כלפי רעהו. זוהי אחריות מיוחדת, המנוגדת לכל עקרונות התרבות המערבית הבינלאומית המודרנית הליברלית המתקדמת! וכמו שראשי המדינה החילוניים דוחים את מורשתנו מבחינת קיום המצוות המעשיות, כך הם דוחים את מורשתנו מבחינת רעיון הנבחרות של עם ישראל. הדברים בהכרח קשורים: מי שמכחיש את הבחירה האלוקית בעם ישראל גם יתכחש לכל ביטוי של אותה בחירה שאינו מתאים לרוח המושגים המקובלים המודרניים." - נגד חינוך מערבי : "לא קיים חינוך יהודי אמיתי בבתי הספר בישראל, ובתוצאות הדבר אנו חוזים כיום – ועוד עתידים לשלם מחיר יקר מחר. בית הספר הוא המקום, בו יש לעצב את נשמות הצעירים. בתי ספר משוללי ערכים, מחנכים צעירים חסרי ערכים. בתי ספר בנוסח מערבי מחנכים בין כותליהם ילדים בנוסח מערבי. רק בתי ספר יהודיים שיוקמו כדי לעצב יהודים מקוריים, משכילים וגאים, מסוגלים למלא את ייעודם הבלעדי." - השלטת התורה : "תבין שהמאבק האמיתי כאן בארץ אינו בין היהודים לבין הערבים. זה מאבק, נכון, מאבק קשה וחמור, אבל לא זה המאבק. המאבק היום הוא בין היהודים הטובים שרוצים להקים פה מדינה יהודית של ישראל-סבא לבין המתייוונים המתגויים היושבים כאן, עם שנאה עצמית, ורוצים להרוס את התורה." לפי הדעות שהבעת כאן אתה הרבה יותר קרוב לשהיד אחר - גנדי. גנדי היה ציוני בעל זיקה חזקה ליהדות, ואף אומרים שהניח תפילין מדי יום בערוב ימיו, וככל שאני משחזר את משנתו אתה נמצא בדיוק על המשבצת שלו. וזו משבצת שונה לגמרי מאשר זו של כהנא. גנדי מעיד על עצמו שהוא ינק מתנועת העבודה וטען שהוא ממשיך דרכה האמיתית ברוח ההגנה והפלמ"ח. ההבדל הגדול בין כהנא לגנדי שאצטט כאן הוא מה שעשה מ"מולדת" מפלגה דמוקרטית ומ"כך" מפלגה אנטי דמוקרטית: גנדי: ערביי ישראל הם אזרחים ואי אפשר לפגוע בהם. צריך לתבוע מהם שימלאו את החובות, כי קבלת זכויות מותנית במילוי חובות. אם הם ימלאו את החובות ויהיו נאמנים למדינה - הם חלק ממנה כהנא: רק חברות בעם היהודי בכוחה להקנות אזרחות במדינה היהודית. כל בני העם היהודי - ללא כל יוצא מן הכלל, ובכל מקום שהם - זכאים אוטומטית לאזרחות במדינה היהודית, ומי שאינו בן העם היהודי אינו יכול להגיע לאזרחות מעין זו. חברות בעם ישראל אפשר לקנותה במסגרת המשמעת של היהדות וההלכה. מי שאינם יהודים רשאים לגור בארץ ללא אזרחות וללא זכויות פוליטיות |
|
||||
|
||||
אני חסיד השיטה שאדם רשאי להגדיר את עצמו איך שהוא רוצה. אני גם חושב שחוקי ההלכה הם מעל לחוקי המדינה (תלוי במה אתה מתכוון "מעל") אני יכול להחשב שומר שבת (לא כהלכתו כמובן) גם אצל הדתיים חיי אדם עומדים במדרגה עליונה וגם אתה מסכן את ילדיך בגלל אידאולוגיה לכל תנועה אידאולוגית יש אספסוף נלווה אז?! במה זה מוריד או מעלה את נכונות טענותיה? אוקי,פה עצור,פה בלבלת הרבה מושגים ונושאים והפלת את הרדיאטור לתוך הקרבורטור ועשית סמטוחה (או בעברית,אתה מסית ומוציא דיבה). התנגדות להפלות היא לגיטימית לגמרי בלי קשר להקרבה. "הילד שנולד בא לעולם כדי להקריב למען ה'." מאיפה הבאת את המשפט המטורף הזה?? "שהרי תפקידה הוא להוליד ילדים כדי להמשיך את שרשרת האומה ואת המסורת מסיני." או יפה,לא חייבים להיות אנטישמים כמו במשפט שכתבת קודם.המשפט כמעט נכון,היית צריך להוסיף "גם" "תפקידה גם" "אין לה רשות שלא להוליד בנים"-יש לה רשות כמו לא לתת צדקה,אף אחד לא מכריח אותה לתת צדקה "קל וחומר לרצוח אותם ע"י הפלה מלאכותית"-באמת מזעזע,לא מאפשרים לה לרצוח...איפה החמאס שילמד אותנו מוסר ושאפשר לרצוח בכל גיל וכל גיל "רעיון של ייחודיות ונבחרות, הדורש את קיום התורה והמצוות, הוא גם הרעיון שגוזר יחס מיוחד של יהודי כלפי רעהו. זוהי אחריות מיוחדת, המנוגדת לכל עקרונות התרבות המערבית הבינלאומית המודרנית הליברלית המתקדמת!"-מה הבעיה עם המשפט הזה? "לא קיים חינוך יהודי אמיתי בבתי הספר בישראל, ובתוצאות הדבר אנו חוזים כיום – ועוד עתידים לשלם מחיר יקר מחר. בית הספר הוא המקום, בו יש לעצב את נשמות הצעירים. בתי ספר משוללי ערכים, מחנכים צעירים חסרי ערכים. בתי ספר בנוסח מערבי מחנכים בין כותליהם ילדים בנוסח מערבי. רק בתי ספר יהודיים שיוקמו כדי לעצב יהודים מקוריים, משכילים וגאים, מסוגלים למלא את ייעודם הבלעדי."-אני כלכך מסכים עם המשפט הזה...דבש.הוא לא אמר לא ללמוד חוכמה וידע מערבי,אפילו להפך,אבל לחנך חינוך יהודי. "השלטת התורה : "תבין שהמאבק האמיתי כאן בארץ אינו בין היהודים לבין הערבים. זה מאבק, נכון, מאבק קשה וחמור, אבל לא זה המאבק. המאבק היום הוא בין היהודים הטובים שרוצים להקים פה מדינה יהודית של ישראל-סבא לבין המתייוונים המתגויים היושבים כאן, עם שנאה עצמית, ורוצים להרוס את התורה."-אני שוב מסכים עם המשפט,רק שהמאבק או לא בין שומרי תורה לחילונים .הוא בין פוסט ואנטי ציונים בשיתוף האוייב הערבי הרצחני לציונים. יפה,כל ה4 משפטים האחרונים שלך נכונים,(נתעלם מהזלזול שלך ברצח של שר יהודי) אני מסכים עם רוב דעותיו של כהנא . אבל אם יש דמות שהרבה יותר קרובה אלי אידאולוגית זה פייגלין. |
|
||||
|
||||
אם אתה אכן בדעה שחוקי ההלכה מעל חוקי המדינה הדיון המעניין דת מול מדינה ראוי להמשך נפרד. את הפתילון הזה אני רוצה למצות בעניין ההבדלים הגדולים בין כהנא ז"ל לזאבי ז"ל. בתגובה 634735 כל הציטוטים ממשנתו של כהנא כולל המשפט שקראת לו מטורף הם מתוך האתר של מורשתו אני לא מתווכח עם הדעות שהבאתי, רק מצטט כדי להדגים את ההבדל בין זאבי לכהנא. פייגלין, למרות היותו חובש כיפה, אכן דומה בדעותיו הרבה יותר לזאבי מאשר לכהנא. הוא ממש בעד הפרדת דת ומדינה. ___________________ 1 ומתנצל על גסות הרוח כשקראתי להם שהידים. שניהם נרצחו רצח פוליטי על רקע אמונותיהם. |
|
||||
|
||||
אז אין ביננו ויכוח (וההמשך של המשפט המזעזע שציטטה הוא ""מפני מה אמרה תורה יולדת מביאה קרבן?... שבשעה שכורעת לילד קופצת ונשבעת שלא תיזקק לבעלה, לפיכך אמרה תורה: תביא קרבן"",כלומר זאת מטפורה. ולא כמו שקורא התמים עלול לחשוב שטוב/צריך/רצוי להקריב ילד) |
|
||||
|
||||
התגובה הפבלובית למילה ״כהנא״ היא דווקא שלך. הוא אמר משהו על ערבים ולכן אתה חושב שדרככם היא אותה הדרך. אם אתה חושב שאפשר להיות נגד מדינת הלכה ולטעון שאתה ׳מסכים 70% עם כהנא׳, רק בגלל שהוא אמר משהו על ערבים ויהדות, אתה או לא יודע מי זה כהנא, או לא יודע מה זה אחוזים או לא יודע להבדיל בין עיקר לטפל כשאתה מנתח אידיאולוגיות. מקומה של מדינת ההלכה היהודית הוא לא 30% ואפילו לא 50% מהאידיאולוגיה הכהניסטית. |
|
||||
|
||||
כן,המשהו הזה נגד ערבים,השולי הזה,באידאולוגיה הכהניסטית אני לא יודע איך אתה מודד % ,אם אני רואה שיש 10 סעיפים ואני מסכים עם 7 ,אני קורא לזה 70% ,אתה יכול לקרוא לזה 90% או 20% ולקרוא לשלום עכשיו "ארגון שלום",הכל אפשר |
|
||||
|
||||
הרב כהנא, בנוסף להיותו רב אורתודוקסי, גם עבד במסווה כלא יהודי (עבור הFBI, לא פחות), חי עם לא יהודיה ואף התראיין לפלייבוי (שעם כל הבדיחות עליו, עדיין סיפק כמה ראיונות שמגמדים את רוב רובה של התקשורת הישראלית). שאלה מעניינת היא כמה גמישות היתה באידיאולוגיה שלו, להכיל את השונות בעם? |
|
||||
|
||||
תודה רבה.וכל הכבוד על האומץ לחשוב כך |
|
||||
|
||||
גם אני לא טרחתי ללמוד את מורשת כהנא, האם תסכים להרוג כמה פרות קדושות (או במקרה הזה - טמאות) ולציין כמה מרעיונותיו בהם אתה תומך? |
|
||||
|
||||
יותר קל,אני מניח פה 2 לינקים אתה מוזמן להגיד לי עם מה אתה לא מסכים ונראה אם נגיע ל 70% https://www.youtube.com/watch?v=wRG9rELIs_w - תראה עד הסוף,10 חלקים |
|
||||
|
||||
חבל הלינק השני דבש,לא תתאכזב,יותר טוב מהאח הגדול |
|
||||
|
||||
אני מבטיח להשקיע במישנתו של כהנא בדיוק את אותה כמות שעות שהשקעתי בתכניות ריאליטי באלף השנים האחרונות. אולי בכל זאת תסכם לנו את הנקודות החשובות? |
|
||||
|
||||
בחרתי פיסקה אקראית: <ציטוט מוויקי> כהנא שאף לכך שמדינת ישראל תהפוך למדינת הלכה, אך הוא טען שהוא מוכן לקבל את חוקי הדמוקרטיה, למרות שהוא לא מאמין בה, כדי למנוע מלחמת אחים בין חילונים לדתיים, בתקווה שבעתיד עם ישראל יחזור לשמור מצוות ואז לא יהיה לו עוד צורך בדמוקרטיה. עם זאת הוא סבר שבמידה והרוב יחליט על כך שבמרחב הציבורי במדינה יחולו חוקים דתיים (למשל איסור חילול שבת בפרהסיא, מכירת חזיר וכיו"ב), חוקים אלו יאכפו גם על המתנגדים להם. ואכן כחבר כנסת הוא העלה הצעות חוק הלקוחות, לטענתו, מספרי הלכה. <סוף ציטוט> מספיק לי. |
|
||||
|
||||
כן,זאת נקודה אחת, עם כל השאר אתה מסכים? |
|
||||
|
||||
רק להבהרה - הסיבה שאני לא יודע היא כי הפיסקה שדגמתי הספיקה לי. אין לי סיבה טובה לאכול אף יותר מהתבשיל הזה. |
|
||||
|
||||
מלבדך ומלבד היהודי המתוסכל, "ואין מושחת שאינו שמאלני" ו-dd - קשה לי להאמין שיש כאן עוד מישהו שמעוניין לשקלל את ה"אחוזים" שלו, אבל במקרה שמלבד ארבעתכם יש עוד מישהו כזה, הנה, ע"מ שהקוראים יוכלו לקבל תמונה יותר נכונה ומדוייקת של משנת כהנא ודמיונה הגדול לנאציזם - מעט ידע, בקיצור, על הצעות החוק של כהנא: 1. תגובה 562146 |
|
||||
|
||||
הצעות חוק נוראיות,יחד עם זאת אם היה משנה את ''לא יהודי'' ל''ערבי'' הם יכולות להיות סבירות |
|
||||
|
||||
הקוראים מודים לך מקרב לב. חלקם עמדו על רגליהם והחלו להריע. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |