|
||||
|
||||
מי שרואה דמיון כלשהו בין מעצר ע''י כוחות הביטחוןהישראלים של פלשתינאי (בגיר או קטין) בשל חשד למעורבות במעשה טרור או לחברות בארגון טרור וכיוצ''ב, גם אם המעצר פגום מאד מבחינה חוקית, לבין חטיפת נערים לצורך שחרור מחבלים (מתועבים) שנכלאו בשל מעשה טרור מתועבים שעשו - לוקה בשכלו או בנפשו. |
|
||||
|
||||
במקום לדבר על חטיפה ומעצר שרירותי1 בו נדבר על אגס ותפוח. אם אני שואל "האם אתה לא רואה שום דמיון בין אגס ותפוח" מה הטעם בלתת את ההבדלים בין אגס לתפוח, ברור מראש שיש ביניהם הבדלים, אחרת היו קוראים להם באותו שם, ובכל זאת, לדעתי יש ביניהם גם דמיון (למשל, שניהם פירות). לכן התשובה שלך קצת לא עניינית. יותר מזה, אפשר למצוא דמיון בין כמעט כל שתי פעולות אנושיות, לפעמים זה קשה, אבל אפשרי (ולו לפחות זה ששתיהן פעולות אנושיות). באשר למי שלוקה בשכלו, בין שנינו אתה זה שמעיד שהוא לא מצליח למצוא דמיון בין שני דברים, ועוד בין שני דברים די דומים,ככה שלמרות שאני אולי לא גאון גדול, מעדותך שלך לא נראה שאתה מאור הגולה. ובקשר למי שלוקה בנפשו - נגיד שאני לוקה בנפשי (וזה רק בגלל שאני מצליח לעמוד במשימה אינטלקטואלית שאתה כושל בה) איך זה עוזר לטיעון שלך? האם אנשים שלוקים בנפשם טועים בהכרח? האם אנשים בריאים בנפשם טועים בהכרח? האם אתה משוכנע מעל לכל ספק שיש לך את היכולת להבחין בין בריא בנפשו לחולה בנפשו? 1 "פגום מבחינה חוקית" - כאילו שזאת באמת הבעיה היחידה או אפילו העיקרית במעצרים שרירותיים.. אבל אני סוטה מהעניין וזה לא רעיון טוב בדיונים כאלה. |
|
||||
|
||||
מי שמבקש להמחיש או להסביר את ההבדל בין חטיפת הנערים בה אנו עוסקים למעצר ע''י רשות מוסמכת שנפלו בו פגמים כלשהם באמצעות השוואה לאגס ותפוח - לוקה בשכלו או בנפשו. כדאי לך להישאר אלמוני. |
|
||||
|
||||
אגב האם צפית בסרטון החזרות שערכו הפלסטינים לפברק אותו מוות שרירותי? להלן החומר שנלקח מאותה מצלמה. action וישנם למשל צילומי האם שמתה בזרועות בנה, דם ניגר ממצחה וממצחו, הבן בבכי קורע לב, ואיך באורח פלאי מצולמים שניהם מאוחר יותר מחייכים בממזרתיות כשהם מחזיקים אותה תמונה שמפברקת את מותה של האם. מאש של כוחות צהל כמובן. גאים על השתתפותם בעלילת דם. ויש עוד. הרבה. הרבה הרבה הרבה הרבה. |
|
||||
|
||||
האמת העובדתית ברורה למדי, לרוב. הרי מקורות המידע שלנו, אזרחים מן השורה, פתוחים בפני הכל, ימין ושמאל. ההבדלים בראיית האמת העובדתית בין הימין לשמאל נובעים בעיקרם מהבדלי ערכים, תרבות, חינוך, אישיות וכיוצ''ב ביניהם והבדלים אלה, לרוב, הם הגורמים לשוני בראייית האמת העובדתית ביניהם. הנסיון - של איש שמאל, אני משער - להסביר לי את הצד השווה בין חטיפת הנערים לבין מעצר פלשתינאים ע''י גורמי בטחון תוך הקבלה לצד השווה בין תפוח ואגס, למשל, ממחיש את העיוות המחשבתי, היוצר הבדלי גישות. |
|
||||
|
||||
בשביל זה הוא כל כך מלומד. בכדי להשוות לאגס ולתפוח. מה שמתחולל במוחו המזהיר, זה משהו ששכלים מוגבלים כשלנו אינם מסוגלים לתפוש. מכל מקום נציין לפנינו, שבוע מחטיפת הנערים בידי חמאס, לא נשמע שום גינוי מצד המגזר הערבי בישראל. אדרבא, מה שראינו הוא שכאשר שני נערים אמיצים, פחות או יותר בני גילם של החטופים, קראו להשבתם וקרוב לוודאי שעשו זאת על דעת עצמם, התעוררה מהומה, כדי כך שהם מפחדים לצאת מביתם, האחד מסתובב עם מאבטח, לא רק מפני איומים על חייו, אלא מפני אביו ! ואיש לא קם להדוף את כל אלה, מלבד אמו יחידתו. כאשר גינה אבו מאזן את הדברים, בעיקרו של דבר ממניעים פוליטיים, אבל גינה זאת יפה, גם ברשות, ברשתות החברתיות, במילייה הפלסטיני, קמה זעקה. תא סטודנטים, שוב סטודנטים, פרסמו כרוז ולפיו אבו מאזן כלל אינו מייצג אותם. זה ברשות, אבל ראוי היה לציין. רשאים היהודים הישראלים בראותם את ההזדהות של הערבים אזרחי ישראל עם חמאס, לשאול את עצמם מה כוונותיהם של הערבים בעובדת היותם אזרחי ישראל. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |