|
||||
|
||||
התגובה שלך מבטאת היטב את הלך הרוח שפשה בארץ מאז שבכירינו התחילו להשתין מהמקפצה באמצע שנות התשעים כאילו שחיתות בשלטון זה כשר אבל מסריח. התפיסה שהשתרשה כאילו חייבים לתפוס את עברייני השוחד באקט המפורש של תן וקח היא שגויה. ציטוט מתוך חוק העונשין: "דרכי שוחד [ב/4] 293. אין נפקא מינה בשוחד – (1) אם היה כסף, שווה כסף, שירות או טובת הנאה אחרת; (2) אם היה בעד עשיה או בעד חדילה, השהיה, החשה, האטה, העדפה או הפליה לרעה; (3) אם היה בעד פעולה מסויימת או כדי להטות למשוא פנים בדרך כלל; (4) אם היה בעד פעולה של הלוקח עצמו או בעד השפעתו על פעולת אדם אחר; (5) אם ניתן מידי הנותן או באמצעות אדם אחר; אם ניתן לידי הלוקח או לידי אדם אחר בשביל הלוקח; אם לכתחילה או בדיעבד; ואם הנהנה מן השוחד היה הלוקח או אדם אחר; (6) אם תפקידו של הלוקח היה של שררה או של שירות; אם היה קבוע או זמני ואם כללי או לענין מסויים; אם מילויו היה בשכר או בלי שכר, אם בהתנדבות או תוך קיום חובה;" ועוד ציטוט כמה שורות הלאה: "ראיות [ב/7] 296. במשפט על עבירה לפי סימן זה רשאי בית המשפט להרשיע על יסוד עדות אחת, אף אם זו עדות של שותף לעבירה." ובעניני מוסר כאשר מרוב רשעים אתה כבר לא יודע מה נכון ומה לא נכון גיליתי שהדרך להתאפס על הקומון סנס היא לשאול את עצמי "מה סבתא שלי היתה אומרת?" אז סבתא שלי לא היתה מהססת לרגע לקבוע שאולמרט קיבל מדכנר שוחד. אני חושב שגם הסבתא שלך. |
|
||||
|
||||
טוב, גם אני וגם סבתא שלי אומרים שזה שוחד. ומסריח בשטח ציבורי זה מספיק גרוע כדי שינקו את הגוויה, אפילו אם זה של בשר כשר. וכפי שאמרתי שם טוב שמנקים את האורוות (אם כי כבר קצת ירד לי הכף מלראות אנשי שררה בכלא... פעם נהנתי מזה יותר ). אבל אני רק צלצלתי בשיל לשאול, מה שסבתא ואני לא יודעים, והציטוטים הנ''ל לא מלמדים, אם ראיות נסיבתיות וקומון-סנס של סבתות מספיק להרשעה בפלילים. |
|
||||
|
||||
כן, מספיקות. ובמקרה של הולילנד בית המשפט בית המשפט נשען על עדותו של דכנר ולא רק נסיבתית. לכן הבאתי גם את הציטוט בענין עדותו של המשחד שמספיקה (והמחוקק טרח לציין במפורש!) כדי להרשיע את המקבל. |
|
||||
|
||||
עד כמה שידוע לי, הרשעה בפלילים מותנית בשיקול דעת והחלטה מנומקת של שופט. אבל קומון-סנס של סבתות הוא כלי חשוב בקביעת הלך הרוח הציבורי1. אבל אני לא רואה שום מניעה ששיקול הדעת של השופט יחפוף במידה מסוימת לזה של הסבתא2. __ 1. או כמו שאומרים אלו שבטוחים שהעם איתם - הציבור ישפוט. 2. ומידע אישי - יש לא מעט סבתות חכמות וחריפות. חלקן גם מכהנות כשופטות. לא ברור מאיפה באה ההתנשאות שלך דוקא על נשים שבורכו נכדים3. 3. (נו שויין, זה עדיין עדיף על "ריקי מחדרה"). |
|
||||
|
||||
נא להתעלם מהתגובה למעלה. ותזכורת לעצמי - לקרוא את כל הפתיל. |
|
||||
|
||||
למדתי כבר מספיק פיזיקה ומההיכרות הסבירה שלי עם החוק אני לא סומך על הקשר בין השכל הישר שלי למציאות ולחוק. |
|
||||
|
||||
אני כבר רואה את האליבי המתוכנן שלך: 'אדוני הנאשם, האם אתה מוכן לספר לנו היכן היית בשעת הרצח?' 'אדוני השופט, בשעת הרצח הייתי בבמיטתי/בדירתו של הנרצח בסופרפוזיציה, ודקה אחרי כן האיש המדובר היה חי ומת בו זמנית, עד שנכנסה אשתו לביתו/למיטתי ופעולת מדידה מסוימת גרמה לכל העניין לקרוס למצב הביש שבו אנו דנים כאן.' |
|
||||
|
||||
לא תמיד יש קשר הדוק בין המשחק המשפטי לקומון סנס, ועורכי דין טובים יותר משיגים תוצאות טובות יותר, כך שבסופו של חשבון אפשר לומר שכסף קונה צדק. אבל כדי להבין מהו שוחד לא צריך תואר במשפטים. אם יש דבר שאני מעריך אצל האמריקאים זו תחושת הצדק שלהם, ואצלם לא היה צריך לשאול מה זה שוחד ומה לא. במדינתנו המשפטיזציה הפכה כל כך דומיננטית עד שהתדרדרנו למצב בו צריך לשאול את השאלה הזו בכלל. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |