|
||||
|
||||
על חולדאי אתה מדבר? כי לי לא ברור על מה מתבסס הרושם שלך. בעיני הוא ראש עיר ציני וכוחני מאוד, שרואה רק את טובתו של חלק מאוד מסוים מתושבי העיר ופועל ישירות נגד חלקים אחרים. אם הוא מנסה להקים כוח שיטור עירוני, זו יוזמה ששואבת מבסיסן של יוזמות עצמאיות של תושבי (ותושבות, יש גם יוזמה נשית בנושא) הדרום שיצאו לפטרל בלילות. ואני מסכימה לחלק האחרון בדבריך. אבל באקלים שאני רואה מסביבי, אסור לומר דברים כאלה ואסור להעביר כל ביקורת שהיא על אדם שחור שאולי הוא פליט, לא כל שכן לצפות ממנו להתחשבות. התושבים המתלוננים, למשל, על קיום טקסי אבלות קולניים שחוסמים את גינת השעשועים של הילדים בימי שבת בשמונה בבוקר, סובלים מהוקעה ארסית ומואשמים בזה שהם גזענים, חסרי סובלנות דתית ועוד כהנה. |
|
||||
|
||||
הרושם שלי הוא אכן ספקולטבי (כפי שכבר נטען כלפיי היום). ומתבסס על פרק אחד ב"סיפור עך אהבה וחושך". בפרק עמוס עוז מתאר את תקופת שהותו בקיבוץ חולדה ואפילו אאל"ט אצל משפחתו של חולדאי עצמו שהם ממייסדי המקום. המכורה האידיאולוגית של אבות הקיבוץ היא באיזורים של הומאניות רחבה מאוד (משהו בין א"ד גורדון לבין מרטין בובר). בקיצור מדובר במשפחה טובה. בכמה פעמים שראיתי את חולדאי עצמו מדבר בתקשורת על ענייני עירו, לגמרי התרשמתי שהוא לא שכח לגמרי את גרסא דינקותא שלו. במשרה כמו שלו, בה נאלצים לסרב להרבה מאד אנשים, קל מאד להפוך מטרה להאשמות של גורמים אינטרסנטיים, לכן אני נוטה לזכותו. לגבי כוח השיטור שעליו הוא דבר, מדובר לא במתנדבים אלא בכוח של 300 פקחים בשכר (מקופת העיר) שיחליפו את המשטרה בחלק מן התפקידים העירוניים המעסיקים אותה היום (אאז"ן דובר שם למשל בפיקוח על עישון במועדונים). |
|
||||
|
||||
כתושבת העיר אני חווה את מה שהוא עושה ולא רק את מה שהוא אומר. הלוואי והרושם שלך היה נכון לגבי התנהלותו הנוכחית. |
|
||||
|
||||
טוב. תמיד ישנה האפשרות ש''בין אמר לעשה, ת''ק פרסא''. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |