|
||||
|
||||
מעניינת הדרך שבה הכותב מנסה לתת בסוגרים פירוש למילה ''בהמה'' שהוא יודע שיכולה להרתיע חלק מהקהל הפוטנציאלי וכך להפוך את המושג לקל יותר לעיכול. הצירוף הוא כמובן חסר משמעות וגם עבור הציבור שהכותב שייך אליו , המילה היא מה שהיא. אין כאן אלא ניסיון לתת הסבר לאחר מעשה שמיועד אך ורק לקהל החילוני בלבד. מבחינת קהל המאמינים הצירוף הזה הוא מיותר. |
|
||||
|
||||
משחק מילים דומה מופיע אצל יחזקאל, בהקשר למילה "במה": "מה הבמה"? |
|
||||
|
||||
הזוהר הקדוש קובע שכל מי ששוכב עם בהמה הוא ''ארור'' בגלל הקשר של המעשה לסיטרא אחרא, השטן. בשולחן ערוך אנחנו קוראים שאישה לא צנועה שלא נזהרת בטבילה, גם כן נופלת באותה קטגוריה של ''ארור שוכב עם כל בהמה'', ומי שפוגש במיקרה אישה שחוזרת מטבילה צריך ''לשפוך עליה בוז'' עפ''י פסוק מאיוב. להזכיר, הפגישה המקרית היא אשמת האישה שלא נזהרה. אם כך, מה היה לנו. לגויים נשמה בהמית, וכל מי ששוכב עם בהמה הוא ארור. לתשומת כל מי שמקיים יחסי אישות עם גויים. אבל, גם אישה בסיטואציות מסוימות גורמת לעצמה להיות בהמה ''ארורה''. אז כולם בהמות אם בכוח או בפועל, אבל ישנה קבוצה אחת שאיננה בהמה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |