|
||||
|
||||
באותה הזדמנות שמנערים חזק את לימודי המתמטיקה צריכים לנער גם את הוראת החינוך הגופני. אם יש מקצוע בבית הספר שמי שיאמץ את הערכים שלו יכול להפיק תועלת עצומה להמשך חייו זה חינוך גופני. אני לא מדבר על ספורט תחרותי, או משהו ברמה גבוה, אני מדבר דווקא על חינוך גופני של פעמיים-ארבע פעמים בשבוע, משהו שמשתלב בחיים ולא דורס את שאר הפעילויות. חינוך גופני מחנך בין השאר להתמדה/דבקות במטרה, לעבודת צוות ושיתוף פעולה*, לציות למסגרת, לאורח חיים בריא, להתמודדות עם אתגרים וקשיים, ובטח עוד כמה ערכים שיכולים להביא תועלת רבה גם מחוץ לעולם הספורט. כן, אני יודע שמיד יעלו דוגמאות על ספורטאים מעולים (מי אמר מרדונה?) שהם לא דוגמה לשום חינוך ערכי, למרות ההצלחה המדהימה שלהם, אבל אני עדיין חושב שחינוך גופני עם מורה טוב יכול לתת לתלמיד המון דברים שילוו אותו כל חיו ויעזרו לו ולסובבים אותו. *גם בספורט יחידני, נגיד טניס, הספורטאי עובד בשיתוף פעולה עם המאמן, הרופא, ושחקנים אחרים שהוא מתאמן איתם. |
|
||||
|
||||
אפשר לשלב ביניהם - למשל לבצע תרגילי חיבור תוך כדי ריצה ארוכה, או לפתור ערכים משולשים1 (הא!) תוך עליות מתח ושכיבות סמיכה. אני בטוח שזה יפתח יכולות מיוחדות בסינפסות של מוח התלמיד. או שלא. 1 נדמה לי שבכדורסל היה תרגיל שנקרא שמיניות או משהו כזה. |
|
||||
|
||||
מזכיר לי בדיחה ישנה: - איך מתרגלים בגולני ירי אחרי מאמץ? - קוראים שלוש שורות ביאליק ויורים. |
|
||||
|
||||
יפה :) |
|
||||
|
||||
ולי כל הדיון דווקא מזכיר את הבדיחה (החיפאית) הישנה, על הבחור בסופרמרקט.1 ____ 1 שכמובן כבר הופיעה באייל. |
|
||||
|
||||
אם המורה באמת טוב, התלמידים יפיקו ממנו תועלת עצומה בין אם הוא מלמד התעמלות אומנות או מתימטיקה. או כמו שהלקונים אומרים: "אם". |
|
||||
|
||||
נכון, אבל כנראה שמאף מקצוע הם לא יצאו בריאים יותר לכל חייהם (בהנחה והם אכן המשיכו להתאמן כתוצאה משעורי החינוך הגופני בשארית חייהם), ומשיעור ספרות יש סיכוי קטן יותר שירכשו פחות הרגלי עבודה בצוות וכושר התמדה והתמודדות עם קשיים ואתגרים. |
|
||||
|
||||
תועלת עצומה לשיעורי ספורט ? מסופקני. התועלות היחידות שעולות בדעתי לשיעורי ספורט. היא שהתלמיד לומד מה היכולות והמגבלות שלו בסיבולת פיסית ובקואורדינציה פיסית. אבל בשביל זה מספיקה התנסות של שנה אחת בלבד. את יתרת הזמן שיתפנה שווה להשקיע בקצת טיולים של הליכה ברגל ובילוי בחיק הטבע — כדי שיהנה מהפן הפיזי בדרכים נוספות. מי שיש לו כישורי ספורט או תנועה טובים שמהנים אותו במיוחד, שילך לחוגי ספורט או למועדוני ריקודים; לא להעמיס זאת על בתי הספר עצמם. |
|
||||
|
||||
למה נער שמנהל אורח חיים פעיל1 צריך לעסוק ב"חינוך" גופני במסגרת בית הספר ? מילא אם היו מלמדים שם משהו על איך לעשות את זה נכון ולמה זה טוב (מה שאפשר לעשות בפחות מחודש), אבל למה להכריח אותו לרוץ ללא סיבה, או לנסות לקפוץ למרחק ? ציות למסגרת ? במערכת החינוך שלנו ? בהצלחה. קשיים ואתגרים - לא כולם מחפשים אתגרים גופניים בגיל הזה או בכלל. כל הרעיונות הללו יכולים להיות מועילים במסגרת בה הנער/ה מונעים פנימית להצליח, לכן אני לא חושב שיש להם סיכוי עבור רוב הנוער. 1 השווה לאותה אקדמאית שנפשה הושחתה ע"י משוואה עם נעלם. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |