בתשובה לאישקש, 06/10/13 12:15
אחרי הכל 623256
אישקש, משל אחר: אני כבר לא עושה לילדים קטנים כוויות עם מגהץ כל שבוע, מקסימום פעם בחצי שנה.
יש טיעון מוסרי בעד הפעם בחצי שנה?
מאותה סיבה שאתה לא עושה כוויות כל שבוע, אתה לא צריך לעשות כוויות פעם בחצי שנה. נכון? מאותה סיבה מוסרית עצמה.
זה בעצם מה שאתה שואל אותי, לפי אמות המוסר שלך כפי שניסחת "(האם) אין לאדם מעצם המודעות העצמית מחוייבות מוסרית לצמצם סבל והרג של יצורים אחרים?"

אבל אני לא רוצה להמשיך בדיון המוסרי, אז אני פורשת. בקבוצות שהפניתי אותך כולם חושבים כמוני, תשאל שם.
להתראות
אחרי הכל 623257
רנני,יש מציאות שצריך להיות מחוברים אליה גם באידאולוגיות מוחלטות.

המצב כרגע שכולם (לצורך ההמחשה) עושים לילדים כוויות והרבה,בלי הפסקה -אין צידוק מוסרי לפעם אחת גם. יש פגם מוסרי אם לא תמנעי פעם אחת שאת הקטנה יכולה.
אני מדבר מהצד שלך,נניח ואני מסכים שצריך להפסיק הכל מיד ומוחלט-הדרך להגיע לשם חייבת להיות הדרגתית,אי אפשר לשנות דרך חיים של אנושות שלמה בקולד טרקי.
בטעונים הגורפים של הכל או לא כלום ,לא ברמת העקרון,ברמת הפרקטיקה,את מצדיקה אוכלי בשר-כי מה זה משנה אם אני אישית יאכל או לא תעשית הבשר לא תשתנה בגללי.

את לא חושבת שלדוגמה-חוק למען שטח מחיה מינימלי יעשה הרבה יותר טוב לעולם בכלל ולחיות בפרט מאשר עוד פרסומות והסברה וצילומים פירטים?!

גם מסע של 1000 מיל מתחיל בצעד אחד

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים