|
||||
|
||||
מיני תגובה: ההבחנה של היהדות (והציונות) היא ערכית ("עם נבחר"), ומכאן גזענית, מה שאינו בהכרח קורה בתנועות אחרות, אשר משתמשות בהבחנה אשר איננה כוללת שיפוט ערכי של אותה הקבוצה ביחס לקבוצות אחרות ("אנחנו הודים, הם לא"). |
|
||||
|
||||
אני מקבל את ההבחנה לגבי היהדות, ואף כתבתי כך בגוף התגובה הקודמת. עם זאת, אני מקבל את ההבחנה הזו כהבחנה ''מופחתת'' של גזענות. יחסה של היהדות לזר אינו גרוע כמו של (וסליחה בשם גודווין) האידאולוגיה הנאצית לזר. למיטב ידיעתי גם היפנים אעפס גזענים קצת יותר. אני תוהה על השאלה האם יש ערך ערכי (טוב או רע) להבחנה כי היהדות היא גזענית או רק ערך אינפורמטיבי (כמו ''האפריקאים הם שחורים''). בכל מקרה, אני עדיין רחוק מלהשתכנע שהציונות היא רצחנית באופן אינהרנטי. מחכה לתגובת ההמשך. |
|
||||
|
||||
מיני תגובה ב': האם אינך מקבל כמובן מאליו את הקביעה הערכית "גזענות=רע"? |
|
||||
|
||||
אני מקבל את הקביעה, אבל מוסיף לה ש"רע" אינו רק דיכוטומיה. אני חושש שאתה שב ומציג את העניין כבינארי. אני מוצא שיש דרגות שונות של "רוע". אני לא חושב שדין מי שהכה את חברו בכוונת תחילה כדינו של מי שהרגו בכוונת תחילה. תחושתי היא שסולם הרוע אינו בדיד (או כפי שלהבנתי משתמע מתגובתך, דיכוטומי-בינארי) אלא רציף. ככזה, הגזענות היהודית אינה נמצאת בחלקו העליון אלא דווקא באחד מהמקומות הנמוכים בו. לעיניינו, אני מוצא למשל שאותה דוגמה שהבאתי - הסירוב לגנות באופן נחרץ פגיעה מכוונת באזרחים כאמצעי לגיטימי להשגת מטרות, ואפילו כתגובה על כיבוש - נמצאת, לטעמי האישי, גבוה הרבה יותר מהגזענות המובנית ביהדות ובהשקפתה על היהודים כ"עם נבחר" בסולם הרוע. אבל בוא נמשיך עם הציונות סוף-סוף? |
|
||||
|
||||
קיימים הבדלים בין גזעים כמו גם בין חתכים מגדריים אחרים ''גזענות'' היא החלוקה לפי גזעים, אין בה פסול ואף ייתכן שכר נאה בצידה כל זמן שאין הדבר משמש כמנוף לאפליה שאינה במקומה (ושלא נדע, מדברים אחרים) |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |