|
||||
|
||||
במידה רבה זה עניין של הגדרה עצמית, וכבר אמרתי כי ההגדרה שסיפקתי איננה מועילה לעניין זה. אני טוען כי קיום טכס יהודי דתי, תוך השמטת החלקים הפחות נוחים (מקומו של אלוהים בסיפור, למשל), הוא מעשה כלאיים שפוגע ביהדות וגורם, לי לפחות, לבחון את הגדרתו העצמית של האדם באופן ביקורתי יותר, משום שאני רואה בכך סתירה מובנית. אין לי שום בעיה לבחון את הטכס הנ''ל, וכל טכס דתי אחר, בעיניים סקרניות של מתבונן מבחוץ, אך לקיחת חלק פעיל בו היא הסכמה, גם אם בשתיקה, למערכת הערכים והאמונות שבבסיסו, ובכך אינני רוצה. |
|
||||
|
||||
למעשה הבניתי בתוכו מערכת ערכים שונה. לו הייתי, מרצוני החופשי, מתכנן ומבצע טקס יהודי דתי, בו יש באופן מובנה פניה לאל, הרי שאתאיסטיותי הייתה מוטלת מאד בספק. כאן אין מדובר בכך. |
|
||||
|
||||
"הסכמה בשתיקה"? להאמין ביהדות זה פשע? אני לא *מתנגד* לדת היהודית. אני פשוט לא מאמין בה. אין לי שום בעיה להשתתף בטקסים שלה שאינני רואה סיבה לא להשתתף בהם (כלומר, שהם נחמדים למדי ואין בהם יותר מידי דרישות ממני). כך גם אין לי שום בעיה להשתתף בחגיגת חג המולד במדינות ניכר - חג נחמד, רעיון חמוד, ומקבלים הרבה מתנות - למה לא? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |