|
||||
|
||||
טוב, רימיתי קצת. בשלב זה המזון מיוצר מצמחים וחיות; אבל מכיוון שמוותרים על המירקם ומסתפקים בחומרי הגלם בלבד הרי בעתיד חומרי הגלם לא יהיו מן הסתם מבעלי חיים או שהחומרים מהחי יהיו מעטים מאוד. |
|
||||
|
||||
באמת לא ברור בדיוק מה יש שם. זה נקרא סוילנט אבל זה לבן ולא אדום, צהוב או ירוק. מדובר על מזון שאמור לשמש כתזונה כמעט יחידה ולכן דורש מחקר מעמיק יותר מהמחקר החובבני של ממציאו. ר' גם http://skeptics.stackexchange.com/questions/17347/is... |
|
||||
|
||||
אני לא מאמין, באמת קוראים לזה סוילנט! בעעע. |
|
||||
|
||||
מישהו ביחסי ציבור שם באמת נפל על הראש. אגב, באשר למזון סינטטי, נדמה לי שקראתי שרבנים כבר הכריזו שהבשר הסינטטי הוא פרווה. האם ימות המשיח מתקרבים? |
|
||||
|
||||
מה שגורם לחשוב שאילו בימי חז''ל היו משגיחי כשרות בשכר בכל מקום, אז לא היתה בעיה לאכול בשר וחלב (בסך הכל היה צריך להשגיח שהגדי לא יהיה בחלב אימו, מילולית). (האמור לעיל הוא כנראה שטויות של מישהו שלא מבין מספיק ביהדות.) |
|
||||
|
||||
לפי הרמב''ם באופן כללי וגרייבס בפרטנות, האיסור היה כנגד טקס של כת האורפאים שנהגו לאכול גדי בחלב אימו שלו. |
|
||||
|
||||
כן, גם אני שמעתי משהו כזה (בלי הפרטים), ומכאן תגובתי. |
|
||||
|
||||
זאת גישה קראית ידועה ומקובלת |
|
||||
|
||||
ודומני שגם כשהורחב האיסור, הוא לא כלל בשר עוף1, וזה נכנס מאוחר הרבה יותר, על פי מסורת כל המחמיר הרי זה משובח. 1 שבינינו, ברור שלא דומה כלל לרוח החוק התנ"כי. |
|
||||
|
||||
1 למה בשר עוף לא דומה כלל לרוח החוק התנ"כי? כשאתה מכין שניצל עם ביצה אתה מטגן עוף בחלב אמו :) |
|
||||
|
||||
זה נשמע לא נכון מכל כך הרבה כיוונים, שאני אוותר מראש על פיתוח הענין. שניצל זה סבבה :) |
|
||||
|
||||
1 אבותינו לא חשבו על שניצל. |
|
||||
|
||||
מזל טוב. זכית בפרס התגובה ה1000 ולעניין - אבותינו גם לא חשבו להפריד חלב מבשר. את יכולה לעיין בתפריט הארוחה שאברהם הגיש לשלושת המלאכים.1 ____ 1 כן, אני מכיר את התרוצים. |
|
||||
|
||||
כוונתי לאותם אבותינו שכן חשבו להפריד - היינו, חז''לנו. משום מה הם לא חשבו להרחיב את הגזרה לשניצל, שגם אם בשניצל הנגזרת הפוכה - תרנגולת המיטגנת בבנה, ניתן היה לחשוב שירחיבו אותה גם לשם... ולדעתי - הם פשוט לא חשבו על השניצל, שהומצא במרכז אירופה, בעוד שהם חיו בא''י ובבבל. |
|
||||
|
||||
התרנגולת וביציה לא היו ידועים לעברים הקדמונים. הכרתם הגיעה מאוחר יותר. |
|
||||
|
||||
"התרנגול אינו מוזכר בשמו במקרא. יש המזהים אותו בשמות אחרים, הנזכרים פעם אחת בלבד, כגון: "נֵרְגַל"8, "זַרְזִיר מָתְנַיִם"9 ו"שֶּׂכְוִי"10.בכמה חותמות שנמצאו מתקופת המקרא נראים תרנגולים בעמדות קרב. מדובר בתחרויות אכזריות הידועות גם בימינו שבמהלכן נלחמים התרנגולים ביניהם עד מוות. לפי הממצא הארכאוזואולוגי, בשלהי בית ראשון הייתה חשיבות בשר התרנגול קטנה לעומת בשר יונים וציפורים אחרות, ואולם עם הזמן גדלה חשיבותו, ובתקופת המשנה והתלמוד הוא תפס מקום מרכזי ביותר במשק האדם כמקור לביצים ובשר. בתלמוד מובא בשם רבי יוחנן ש"מובחר שבעופות תרנגולת"11"* |
|
||||
|
||||
כשחזל''נו ישבו והתפלפלו האם ''גדי בחלב אמו'' פירושו כמשמעו, או לא לבשל כל בשר בכל חלב, או לא לאכול כל בשר (קר) וכל חלב (קר) יחדיו, או האם להפריד כלים או לא, וכיורים - כן או לא - לא זו בלבד שהם הכירו תרנגולות, אלא שהם גם גידלו אותן בבתיהם. ע''ע מסכת שלמה שקרויה ''ביצה''. |
|
||||
|
||||
אני חושב שהאחרון בתנ''ך שהשתמש במילה עברים היה שאול בקוראו לשבטים להלחם בפלישתים. כמעט אלף שנים לפני חז''ל. |
|
||||
|
||||
נכון, אבל ארז הגיב לתגובה שבה אני דיברתי על חז''ל. |
|
||||
|
||||
החוק המקראי קדם בהרבה לימי חז''ל. |
|
||||
|
||||
אתה מחדש לי. לא ידעתי את זה. מאז ומתמיד סברתי, שרבא ואביי קדמו למשה רבנו, והנה פקחת את עיני. תודה, ארז. |
|
||||
|
||||
אני התכוונתי לאנשי בית ראשון, לא אנשי בית שני (אם כי גם כאן העמיד אותי אישקש על טעותי. בכל אופן, אכילת תרנגולות לא היתה נפוצה בימי המקרא.) |
|
||||
|
||||
זה לא הפוך? אתה מטגן אם (או אב) בילדה? (הילד שלה) |
|
||||
|
||||
יפה, אתה היחיד (so far) שעלה עלי. |
|
||||
|
||||
אני רוצה להזכיר שמביצה שאוכלים - לא יבקע אפרוח. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |