|
||||
|
||||
מותר לעשות מה שאתה רוצה, רק שזאת מצד אחד טרמינולוגיה מופרכת (פרות אינן אנשים), ומצד שני טרמינולוגיה מסוכנת (מי שחושב שאוכלי בשר הם רוצחים, מה ימנע ממנו לעשות להם מה שראוי לעשות לרוצחים?). |
|
||||
|
||||
הלכו כצאן לבטח, הובלו כמו פרות דחוסות ברכבות בקר, השיטה פרחה והשוחט שחט, זה לא אני אומר זאת ההשוואה שכולנו עושים והיא מדויקת. הבנת? אז אם ההשוואה נכונה מכיוון אחד היא נכונה גם מהכיוון השני. אף אחד לא אומר שפרות הן בני אדם, אומרים שהשיטות הן אותן שיטות ומספיק עם ההיעלבות המקוממת הזאת, כולנו יהודים דור שני ודור שלישי לשואה ובכל זאת אנחנו משווים. בגלל הטרמינולוגיה אתה ממשיך לאכול בשר? אם לא יקראו לך רוצח אלא בכל כינוי שתרצה תפסיק לאכול בשר? חוץ מזה לא קוראים לך רוצח, אתה רק מממן את הרצח ונהנה ממנו. רצח חוקי בינתיים, אתה יכול לקרוא לזה שחיטה, מה חשובה הטרמינולוגיה. |
|
||||
|
||||
אתה מבלבל בין דימויים להשוואות. והדימויים דווקא נוגדים את ההשוואה שלך, הם מנסים לומר על הדברים כמה הם חמורים, מאחר והם מתייחסים לאנשים כמו אל משהו שהוא נחות מאנשים. בבסיס הדימויים הללו מונחת ההנחה שהצאן איננו אנושי, הוא נחות ממנו. אני מקווה שגם 'כי האדם עץ השדה' לא גורר אצלך שאסור לאכול צמחים. זה לא ענין של היעלבות, אני מבטיח לספר לך בדיחות שואה אם תספר לי כמה. זה ענין של שימוש לא נכון ודמגוגי במילים. אני לא אוכל בשר בגלל הטרמינולוגיה, ולא אפסיק לאכול אותו בגללה. להיפך, אולי אם תשתמש בטיעונים סבירים ולא דמגוגיים, אולי אני אקשיב לך יותר - ובכל מקרה אחליט על דעת עצמי מה לאכול ומה לא. לאורך הדיון דווקא טענתי שצורת התבטאות זאת מעוררת אנטגוניזם ולא מאפשרת דיון בדברים הריאליים שסביר להשיג - שינוי ושיפור של תעשיית הבשר. ואולי גם הקטנתה המשמעותית, אם אנשים יבינו שבשר הוא אולי חשוב לבריאות, אבל לא בכמויות שאנשים אוכלים (באמריקה למשל). ובבתי המשפט שאני מכיר, מי שמממן רצח - שולח רוצח שכיר למטרתו ומשלם לו - יושב בכלא. או בארה''ב יכול גם להיות מומת באמצעים שונים. לכן חשובה הטרמינולוגיה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |