|
||||
|
||||
כאן כבר אין רמזים. הציטוט השלישי סותר את טענתך בצורה הכי ברורה שאפשר. |
|
||||
|
||||
בכל מקרה, התנועה התפתחה להיות לכל היותר פאן־פלסטינית. אני חוזר לנקודה הקודמת: לא ראיתי קריאות רציניות לאחד את סודן, מצריים ועזה. אם תנועה כזו מצליחה להתבסס בתוך מדינה או עם1, המדינה הופכת להיות חלק ממנה. 1 הטוארג בסהרה, הפשטונים באפגניסטן ובפקיסטן(?) |
|
||||
|
||||
במהפיכה שלהם הם רצחו פתחיסטים וגירשו נוצרים, אני לא שמעתי (אולי תוכל להעיר את עיניי) שהם נלחמו פעם במוסלמי אדוק עם לאום שונה. לא הבנתי מה הרלוונטיות של הנקודה השנייה שלך. |
|
||||
|
||||
הם כבר נלחמו עם מוסלמים אדוקים יותר גם מהלאום שלהם (פלגים קיצוניים יותר). לכן אני בטוח שבהינתן ההזדמנות הם ילחמו גם עם מוסלמים אדוקים מלאומים אחרים. אני מנחש שההזדמנות הזו כבר נקרתה (זרים בסיני) ולחימה כזו כבר קרתה בקנה מידה קטן. |
|
||||
|
||||
==<"הם כבר נלחמו עם מוסלמים אדוקים יותר גם מהלאום שלהם" קודם כל מתי? חוץ מזה אם אתה טוען שהם "פאן פלסטינים" הם אמורים להילחם עם בני לאומים אחרים ללא קשר לדתם. |
|
||||
|
||||
"(ב) קבוצת ג'נד אנצאר אללה ... זה הארגון שספג את המכה הקשה ביותר מן החמאס כאשר מנהיגו, עבד אל-לטיף מוסא (אבו נור אל-מקדסי), הצהיר באוגוסט 2009 על הקמת אמירות אסלאמית, דבר שהוביל לטבח שערכו אנשי החמאס באנשי הארגון במסגד אבן תימיה ברפיח ובין ההרוגים היו עבד אל-לטיף מוסא ובכיר אחר בארגון אבו עבדאללה אל-מוהאג'ר אל-סורי." זה שמישהו אינו בקבוצת השיוך שלך לא אומר שאתה חייב אוטומטית להלחם בו. עם הישראלים הם כבר נלחמים (בין אם התירוץ לאומי, דתי, אנטי־קולוניאליטי, אנטישמי, או פילושמי). עם החיזבאללה ועם איראן (מוסלמים, אבל כופרים השיעים) היו להם יחסים לא רעים. אבל נראה שהם הצטננו לאחרונה. אידאולוגיה, או סתם פוליטיקה? אין לי מושג מהו בדיוק טיב היחסים שלהם עם השכנים שלהם מדרום, אבל נראה לי שיחסי המסחר מהווים מרכיב די חשוב בהם ללא קשר ישיר לאידאולוגיה זו או אחרת. |
|
||||
|
||||
או.קי. לא ידעתי. שים לב שבמקור שלך כתוב כי '' כאשר נוכחה לדעת שהם מערערים על שלטונה לא היססו פעילי חמאס לטבוח בסלפים'' כלומר הסיבה היא לא ''לאומית'' אלא מאבק על שלטון. אני אנסח שוב את טענותינו. אני טוען שה''לאום'' של חמאס הוא האיסלם. כלומר שהחמאס רוצה שבמדינתו השלטון יורכב מאיסלמים וקבוצת היייחוס העיקרית של ה''אזרחים'' תהיה דת האיסלם. לדוגמה מוסלמים יוכלו ''להתאזרח'' ללא מגבלות. אתה טוען שהלאום של חמאס הוא פלסטיני שזה אומר שבהנהגה יכול להיות כל פלסטינאי אך לא כל מוסלמי (מה שלא קורה) וקבוצת הייחוס של האזרחות תהיה פלסטינאית לדוגמה לפלסטינאי נוצרי יהיה יותר קל להתאזרח ממוסלמי לא פלסטינאי. העובדה שחמאס גם רוצה לשלוט לא מחלישה את הטענה שלי. |
|
||||
|
||||
סיכום קצר של עמדתי כאן: טענתי בהתחלה, ובנקודה הזו נראה שטעיתי, שלחמאס יש עמדה יסודות אידאולוגיים לאומיים. טענה אחרת, והיא המהותית יותר, היא שכל מיני תנועות אידאולוגיות על־לאומיות לא מצליחות להשיג תוצאות רציניות. איראן לא תתאחד עם טג'יקיסטן, טורקיה לא תתאחד עם אזרביג'אן וגאורגיה לא תתאחד עם ארמניה. זה כולל גם את הגבולות המוזרים שהותירו אחריהם השלטונות הקולוניאליים באפריקה ובמזרח התיכון. אז כן, בפועל הלאום של החמאס הוא פלסטיני. אולי אפילו עזתי (במובן של רצועת עזה). אני לא חושב שמוסלמי כל העולם (ובפרט: מצרים (ולו סינים), סודנים וירדנים, שלא לדבר על תושבי הגדה) יכולים להתאזרח שם בקלות. אבל לא בדקתי את זה. |
|
||||
|
||||
===>"טענתי בהתחלה, ובנקודה הזו נראה שטעיתי..." הידד! אולי עוד יש תקוה לאתר הזה. אני אפרוש בשיא. |
|
||||
|
||||
הייתי משנה את הסדר, כך: "הידד! אני אפרוש בשיא. אולי עוד יש תקוה לאתר הזה". |
|
||||
|
||||
כן, הפאן-פלסטיניות של החמאס מתבטאת בעיקר בפאן (פא רפויה) שהם מפיקים כשהם שוברים את הצורה לפלסטינים שלא מצדדים בהם מבחינה דתית ו/או פוליטית. |
|
||||
|
||||
הכוונה שלי במושג "פאן־פלאסטיניות" היא שזה אמור לייצג אידאל לא מושג, בדומה לעמיתו הערבי. נדמה לי (אבל אני לא בטוח) שכבר עכשיו יש מחלוקת אצלם בין מי שרוצה לייצא את המהפכה לכל פלסטין לבין מי שמעדיף לבסס את הישגיה ברצועה בלבד. האם גם שם ינצחו הסטליניסטים? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |