בתשובה לשוטה הכפר הגלובלי, 12/03/13 4:25
הדברים שהבאתי מראים שהסכנה היא לא בהתנחלויות מבודדות או בכלל 616329
בס"ד

האבסורד הוא להאמין שהיקום על כל המורכבות שלו, על כל יצוריו והתאמתם לבתי הגידול שלהם, ועל כל תופעותיו, נוצר מאליו בלי ישות מתכנננת ויוצרת,
בסטטיסטיקה הסתברות של 1 ל-‏10 בחזקת 14 נחשבת ללא אפשרית, ובחישובים של הסתברות ליצירת תא אנושי אחד באופן אקראי ולהיווצרות תא חי מחומר דומם, התקבלו הסתברויות נמוכות הרבה יותר:
בכתב העת NATIONAL GEOGRAPHIC, ספטמבר 1975, עמ' 373 מובא ש"מספר האפשרויות להתכנסות כל היסודות בסדרת כרומוזומים אנושית היא 256 ועוד 2.4 ביליון אפסים." כלומר ההסתברות ליצירת תא אנושי אחד בצוה מקרית/אקראית ללא בריאה מכוונת היא 1 ל-‏256 ועוד 2.4 ביליון אפסים! וכל זאת קודם לסיכוי/הסתברות שאח"כ יתמיינו התאים ויהפכו לתאי עצב, תאי מוח, לב, כבד, טחול, לבלב וכל מיליארדי התאים בגופינו, וכל זאת במקרה!
בחישוב אחר שני אסטרונומים בעלי שם עולמי, פרופ' סר פרד הויל, אתיאיסט מוצהר, וצ'נדרה ויקראמסינג, חישבו את ההסתברות להיווצרות תא חי מחומר דומם, ובניסוח מדעי יותר חישבו את ההסתברות שיווצרו 2000 מהגנים הידועים לנו באופן אקראי משרשראות נוקלאוטידיות נתונות, ומצאו כי ההסתברות לכך היא 1 ל-‏10 בחזקת 40,000 ולטענתם "מספר זה גדול דיו כדי לקבור את דרווין עם תיאוריית האבולוציה שלו." מסקנתם פורסמה בספר "התפתחות מהחלל" (Wickramasinghe C & F. Hoyl, Evolution from Space, London 1981). הספר סוקר ב"טיימס" (בגיליון מ-‏7 בספטמבר 1981 בעמ' 9) של לונדון והסוקר מסכם ללא משוא פנים שבסוגיית מוצא המינים האבולוציונית, נראה שהאמונה במדע סינוורה את עיניהם של המדענים. בכל חישוב שהוא, הסיכוי לזכות בהגרלת הפיס פעמיים בשבוע במשך מיליון שנים גדול יותר.
הדברים שהבאתי מראים שהסכנה היא לא בהתנחלויות מבודדות או בכלל 616345
"בסטטיסטיקה הסתברות של 1 ל-‏10 בחזקת 14 נחשבת ללא אפשרית, ובחישובים של הסתברות ליצירת תא אנושי אחד באופן אקראי ולהיווצרות תא חי מחומר דומם, התקבלו הסתברויות נמוכות הרבה יותר"
לקחתי קוביה הוגנת והטלתי אותה 18 פעמים ברצף. הסדרה שקיבלתי היא:
2
2
4
6
3
2
1
2
5
1
3
6
5
6
1
1
1
3
ההסתברות שבהטלה הראשונה אני אקבל 2 היא שישית. ההסתברות שגם בהטלה השניה אני אקבל 2 היא 1 ל-‏36. ההסתברות שאחר כך אני אבל 4 היא 1 ל-‏216. ההסתברות לקבל את הסדרה שקיבלתי היא פחות מ1 ל-‏10 בחזקת 14. מצד אחד, אתה טוען שזה לא אפשרי, מצד שני, הנה קיבלתי את הבלתי אפשרי. אז, אולי זה בכל זאת אפשרי?
הדברים שהבאתי מראים שהסכנה היא לא בהתנחלויות מבודדות או בכלל 626703
אבל כל מספר שיתקבל הוא סביר באותה מידה, הדיון על עולם נברא או לא הוא אחר לחלוטין כי הרבה יותר סביר שעולם ומלואו על כל תופעותיו ויצוריו וכל אשר בו נוצר על ידי בורא שתכנן אותו וברא אותו מאשר נברא מאליו, באותה מידה שלא סביר שחפץ כלשהו יווצר מעצמו, ללא קשר לפרק הזמן, ולא בידי יצרן.
הדברים שהבאתי מראים שהסכנה היא לא בהתנחלויות מבודדות או בכלל 626706
אבל לא קיבלתי ''כל מספר'' קיבלתי מספר ספציפי.
הדברים שהבאתי מראים שהסכנה היא לא בהתנחלויות מבודדות או בכלל 626710
אינני טוען שדבריך אינם הגיוניים. אבל אתה יוצא מתוך ראיה מוגבלת של אדם כמו כולם -כי אנחנו בני אדם, ראיה שלכל דבר יש התחלה אמצע וסוף. כל דבר מנוהל ע"י מישהו. בקיצור, מי אומר שהאופן בו בנוי המוח האנושי, מאפשר לתפוס את העולם בדרך רחבה יותר ממה שאנחנו -החכמים והגאונים בינינו-מסוגלים לתפוס?
643044
קודם כל, מה שנאמר זה שהסתברות של 10 בחזקת 40000- היא בלתי אפשרית כלומר שווה לאפס....
מה שהצגת זה הסתברות 1 ההסתברות שתצליח לשחזר את המספר הספציפי הזה הוא 1 חלקי 6 בחזקת 18 ..... אז אולי לא?
הדברים שהבאתי מראים שהסכנה היא לא בהתנחלויות מבודדות או בכלל 616361
"האבסורד הוא להאמין שהיקום על כל המורכבות שלו, על כל יצוריו והתאמתם לבתי הגידול שלהם, ועל כל תופעותיו, נוצר מאליו בלי ישות מתכנננת ויוצרת".

כלומר, אם הבנתי אותך נכון, בריאה שהיא מורכבת ומופלאה, הכרח הוא שנבראה ע"י ישות מורכבת ומופלאה ממנה. כיצד וע"י מי, אם כך, נוצר הקב"ה, ומדוע אין הסוגיה הזו מוזכרת באופן ישיר וברור בכתובים? ("ישיר וברור" - למשל, בדומה לתיאור הבריאה עצמה ולתיאורים מקראיים מפורטים בנושאים שונים)
הדברים שהבאתי מראים שהסכנה היא לא בהתנחלויות מבודדות או בכלל 626704
ההבנה במי שברא אותנו היא מעל לשכלנו ומהותנו. השכל שלנו מוגבל מדי לבין את מי שכולו רוחני וכוחו בלתי מוגבל "כי גבהו דרכי מדרכיכם ומחשבותיי ממחשבותיכם".

שאלתך אינה מספיקה כדי לשלול את דבריי, אלא עליך להשיב עניינית מדוע יותר סביר והגיוני שהעולם נברא מאליו והאם זה סביר לומר שחפץ כלשהו יכול להיברא מאליו ללא יצרן?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים