|
||||
|
||||
וזו לא תהיה הפעם הראשונה (ולא המאה) ולא האחרונה שחברה בארץ מביאה טכנולוגיה חדשנית ומוצלחת בפוטנציאל, ונסגרת בגלל מודל עסקי ותמחור כושלים. אבל אכן הסקלות פה מרשימות בקנה המידה המקומי. ועדיין יש בזה משהו מצער. |
|
||||
|
||||
עכשיו מסתבר שכל תחנה עולה אלפי שקלים ביום לתפעולה. לא בטוח שהיה מודל עסקי אחר שהיה מצליח בתנאים האלה. |
|
||||
|
||||
הצליחו למצוא מפרקים עם שמות מתאימים: רוזן-רכב ויצרן סכינים(?). |
|
||||
|
||||
על אחת כמה וכמה, כשתפעול כל תחנה עולה אלפי שקלים ביום: תרצה לגרום לאנשים לרכוש ממך מכונית ושירות, ולא להרתיע אותם בחוזה דראקוני ומגביל. |
|
||||
|
||||
לבטר פלייס היתה בעיה, כל מכונית שהם מכרו יכלה פוטנציאלית להיות מופעלת כמכונית עם סוללה קבועה. אני לא זוכר בדיוק את כל הפרטים אבל בגדול זה המצב שהם ניסו למנוע. |
|
||||
|
||||
אתה יכול להסביר? |
|
||||
|
||||
יש חברה שנקראת ג'ינרגי שמציעה עמדות הטענה. בעיקרון (בהתעלמות מהחוזה) אדם שיש לו רכב של בטר פלייס יכול להתקין בביתו עמדת טעינה של חברה כזאת ולהסתפק ב100 קילומטר שהוא יכול לסוע בין היציאה לחזרה לביתו. יתכן שאותו אדם אם לא הייתה לו את האפשרות הזאת אז הוא כן היה מתקשר עם בטר פלייס בשביל ההטענה ותחנות ההחלפה. לכן אם הם היו מאפשרים זאת הם היו יכולים לאבד לקוחות פוטנציאלים. |
|
||||
|
||||
טסלה מייצרת מכוניות יוקרה חשמליות שמחיר הדגם הזול בסדרת S הוא כ- $70,000 לפני זיכוי מס. בימים אלה היא החזירה במלואה הלוואה בת $465 שקיבלה ממשלת ארה"ב, 9 שנים לפני זמן הפירעון. ההלוואה נפרעה בבת אחת לא בגלל עלייה במכירות אלא מרווחים ממכירת קרדיט אנרגיה ומעליה חדה בערך המנייה של טסלה, מה שאיפשר לה למכור מניות נוספות ואגרות חוב בסך מליארד דולר. |
|
||||
|
||||
אני מניח שלא הבאת את זה כדוגמה נגדית לענין בטר פלייס, שלטענתי התמחור הוא שהפיל אותה. כי בתור שכזו היא בעייתית, מאחר ו- א. שוק מכוניות ביוקרה שונה מאד משוק המשפחתיות, ואפילו שם: ב. ציטוט מהמאמר:"One perceived weakness in Tesla’s plans is the relative expense of the Model S. The company may face only limited demand until it comes up with a substantially cheaper car." אני מקווה שטסלה תשרוד מעבר להייפ המנייתי המטורף שנראה קצת כמו ספקולציה. וככלל, יש מצב שגם בטר פלייס הרימה תרומה נאה לטרנד העולמי של מכוניות חשמליות (חסכוניות, ומכאן גם היברידיות על הדרך), גם אם היא עצמה לא תהנה מהפירות. |
|
||||
|
||||
בטר פלייס היגיעה ל ײמקום שכולו טובײ. |
|
||||
|
||||
ויש עכשיו גם כאלה שהתאהבו במותג "בטר פלייס" עד כדי כך שהם רוצים שכולנו נשלם את החובות שהיא צברה (ועוד תצבור) |
|
||||
|
||||
נו, ברור מה יקרה כאן: המדינה תלאים את "בטר פלייס", תפדה את החובות שלה, ואז אחרי שנה-שנתיים תפריט אותה מחדש (כנאמר בכתבה, "תמכור את אחזקותיה"). יפתח מכרז, כי מה אנחנו אם לא מופת של מנהל תקין, והדרישה המרכזית תהיה "חברה בעלת נסיון בפיתוח וניהול צי מכוניות חשמליות". כמובן שרק "החברה לישראל" תיגש למכרז הנ"ל (כי למי עוד יש נסיון בתחום?), ותוכל לקנות את החברה מחדש - ללא החובות. |
|
||||
|
||||
רק החברה לישראל? מה עם בטר פלייס? היא בכל זאת מחזיקת הפטנטים. |
|
||||
|
||||
לא הבנתי. אני התכוונתי שבטר פלייס תולאם, ואז תמכר לחברה לישראל בנזיד עדשים. |
|
||||
|
||||
הבנתי. והגבתי לך באפשרות קצת הזויה שאחרי שבטר פלייס תולאם (או תימכר) בטר פלייס (או שמא בטר פלייס) תדרוש בעלות על המיזם. בינתיים ראיתי שהשופט רוצה לפרק לא רק את בטר פלייס אלא גם את בטר פלייס ובטר פלייס . דבר שכל כך מרגש אותם שהם נאלמו דום וכלל לא מגיבים. |
|
||||
|
||||
It just keeps getting better
|
|
||||
|
||||
ועל זה שנה רבינו אריאל: "מי שנדפק פעם אחת, כבר לא יכול להיגמל מזה". |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |