|
||||
|
||||
אני עוד לא נשמתי לרווחה. אפשר בבקשה הסבר לכל הרמזים בפתיל הזה (אחים, מסיבה, אפרסמון, רמיה)? |
|
||||
|
||||
רמיה לגבי האחרים אני לא בטוח: אחים - רמיה והפננה, אפרסמון הוא קיצור של אפריק סימון. |
|
||||
|
||||
כן. והמסיבה - פשיטא, אלו שני שירים שסביר להיתקל בהם במסיבת פורים (רמיה יותר מהפננה, לטעמי, אבל לא אתווכח עם התקליטן של הילדים של הקשה). |
|
||||
|
||||
השירים האלה מזכירים לי איך בילדותנו היינו מאלתרים על סמך שמיעה בנסיון להעמיד פנים שאנחנו מכירים (ומבינים) את המילים הלועזיות. |
|
||||
|
||||
פתרת לי התלבטות ארוכת שנים, האם לעשות חידת טריוויה סביב הקאבר הזה לאבבא. חוץ מזה, למה רק מילים לועזיות? לכולנו גם יש קופת שרצים אהובה של טעויות במילים העבריות. אני חוזר בדרך הכורכר בפיתולי אותו מסלול מוכר [ידה ידה ידה] וריח מלונים עם דֶה וקורנית (הלחן של קורין אלאל גם אשם קצת) |
|
||||
|
||||
וכמובן: אדם בתוך עצמו הוא גר, בתןך עצמו הוא גר . . . לפעמים פותח דלת, מקבל מכה... מה שיפה בעיני בטעות הנפוצה הזו, זה שהיא די מתאימה לפילוסופיה והאוירה הכלליות של השיר. |
|
||||
|
||||
וגם: ... באוהל מחכים לי אור ושתי פלחי-תפוח1 וסיגריה וסיפור חזק וטוב. שזה הגיוני, כי במלכוד 22 לאור אכן יש עניין עם תפוחים, וזה סיפור חזק וטוב - בטח אם אתה חייל בעצמך. תיארתי לעצמי שאריאל חיבב אותו. את הספר, דאט' איז. 1 מסתבר שזו לא טעות נפוצה. רק אני. |
|
||||
|
||||
לאור הסיפור שהוא קורא יכולה להיות לזה עוד פרשנות, שאני לא בטוח שלא עלתה במחשבתו של מאיר השובב הידוע. |
|
||||
|
||||
קראתי את "איים בזרם" די מזמן. תעזור לי בזה? |
|
||||
|
||||
תגובה 613278. ואגב, לא קראתי את הספר הנ"ל, אבל המשורר בשירו טורח לספר לנו על ציחוקים למיניהם שהנחתי שקשורים אליו (לספר, לא למשורר). |
|
||||
|
||||
זה קטע שלא שמתי לב אליו עד עכשיו, אז לא ידעתי על מה את מדברת ונכנסתי ליוטיוב. בשתי השמיעות הראשונות אמרתי, מה, זה לא אור ושתי פלחי תפוח? רק בשלישית הבנתי. |
|
||||
|
||||
נכון? נכון?! (הדבר ההגיוני לעשות, כמובן, היה לחפש את המלים ברשת)(שזה מה שגרם לי לעלות על הטעות) |
|
||||
|
||||
לא רק שטעיתי באותו האופן בדיוק כולל האסוציציה ללחיים אדמדמות ותפוחות (ללא כוונה מינית), גם הפסדתי מנה-פלאפל על הנקודה הזאת. וגם אחרי בדיקת המילים ועל אף הטעות הבילתי מתקבלת על הדעת בעברית - לא השתכנעתי לגמרי, אלא רק לאחר שניגשנו לערוך את הניסוי ללא מתווכים והכנו תה. |
|
||||
|
||||
לא יודע על מה כולכם מדברים, אני שומע "תה". בכלל, מילא "שתי" ולא "שני", אבל איך אפשר להעלות על הדעת שהיה מבטא "ושתי" עם שווא בו"ו ולא שורוק?! |
|
||||
|
||||
העולם מלא פלאות. |
|
||||
|
||||
זה לא ששומעים "שתי". האוזניים שולחות "ותה", כמובן, אבל הגמד שיושב במוח ומחליט מה שמענו לא שומע אותן, כי ההקשר צועק חזק יותר, והוא צועק "וְשני". (ולידו צועק השד הרע שהרבה ישראלים בהקשר כזה אומרים "ושתי", ושניהם משתיקים את המלאך הטוב שמנסה להזכיר שאריאל מצופה לשיר "וּשני".) |
|
||||
|
||||
האם באמת אפשר לסמוך עליהם? זה מה שקרה לשירו של עמיחי: |
|
||||
|
||||
אולי מישהו כאן מוכן להסביר לי אחת ולתמיד מה הענין הזה עם אלוקים? |
|
||||
|
||||
מה זאת אומרת? שאת השורה בשיר: "הָלוֹך הָלַך לִקְרוא לֵאלוהיו, שֶהוא יָבוא לַעֲזור לָנוּ עַכְשָו. " צריך לכתוב: "קלוֹך קלַך לִקְרוא לֵאלוקיו, שֶקוא יָבוא לַעֲזור לָנוּ עַכְשָו. " ? אני באמת לא מבין. |
|
||||
|
||||
למעשה האות הא אסורה בהגיה ולכן בדיבור היא מוחלפת בקוף, היום יש נטיה להקצנה והחמרה ולכן הנוהג פלש לכתב. |
|
||||
|
||||
מאות הדתיים שסביבי משתמשים באות הזו, ואם אני לא טועה גם חברי הכנסת החרדים משתמשים בה, כפי ששמעתי אותם מתראיינים לאחרונה. אז למה את אומרת שהיא אסורה בהגייה? לא שמעתי את גפני או ליצמן מתרעמים על מפלגת קבית קיקודי, כי אני בטוח שלו הייתי שומע דבר כזה הייתי זוכר. |
|
||||
|
||||
קבעיה קיא עם קשם קמפורש. |
|
||||
|
||||
לא יודע למה ש''ס משמיצים רוסים, הם דווקא מאוד מקפידים. |
|
||||
|
||||
זהו, שאלוהים *אינו* השם המפורש. הרי מוזכרים בתנ"ך גם "אלוהיהם" של עמים אחרים, ככה שזה יותר שם כללי מאשר השם המפורש. הרי זה יהיה מטופש לומר אלוקיקם של עמים אחרים, על הבעל והאשרה. נראה לי שמה שקתבת קוא אכן הסיבה הראשונית, אבל הרחבה מיותרת שלה למילים אחרות אין לה ולא כלום עם ההלכה והמסורת היהודית. זה כמו שמישהו יחליט שגם דגים אסור לאכול עם חלב1. הייתי מהמר שזוהי התפתחות של השנים האחרונות, המאה העשרים גג, והיא רלבנטית ליהדות הרבה פחות מאשר השטריימל רלבנטי לה. 1 אם אני לא טועה זה מה שקרה עם העוף, לפני יותר מאלף שנה. |
|
||||
|
||||
שמעתי לא מזמן\ביצוע שנשמע לי כמו זמר חרדי (לפי ההגייה ואו המבטא) לשיר שאני בטוח ששמעתי אותו בביצוע אחר. בכל אופן, הזמר שר על "קלי קלי" במקום "אלי אלי". העברתי תחנה. |
|
||||
|
||||
כלי כלי? |
|
||||
|
||||
ממש בדקות אלו הגיע עדכון חדשות מהשמים המדווח שאלוהים דואג לילדיו ומתוודה שאולי בעצם הוא דפק להם את החיים "תמיד דאגתי שלילדי יהיה אוכל, מים ואוויר, אך הבנתי שאין די בדברים חמריים. בורא עולם מודה שאולי היה צריך לומר שהוא אוהב את ילדיו לעתים תכופות יותר, שהיתה זו טעות להיות הורה לא מעורב שנתן להם חופש רצון מוחלט". |
|
||||
|
||||
אז מבחינתך קו"ף בכינוי האל - ערווה? |
|
||||
|
||||
יש אלוהים ויש אלוקים: אלוקי אברהם ואלוהי נחור ישפטו בינינו, אלו{ה|ק}י אביהם. |
|
||||
|
||||
"לא עוזב את העיר... בינינו אלוהים אחד / ועל טבורי / כמו שתיקה דקה". אה. |
|
||||
|
||||
פיסת היסטוריה אינטרנטית נשכחת |
|
||||
|
||||
האם החידה כללה שיר בעל קשר עקיף לסרט, ובו הכסף מופיע שבע פעמים? |
|
||||
|
||||
לא פיתחתי את הרעיון מעבר ל"מי שר על The richer's girl?". אבל אני מבין שעכשיו חדת חידה משלך... |
|
||||
|
||||
אכן, אני מכריז על פרטיזנית. |
|
||||
|
||||
פרטיזנית אינסטנט בעקבות חשיפה רכילותית מהימים האחרונים: מי נושא דוקא את שם משפחתו הספרותי של אביו? ____________ השרת של האייל הועבר לארה"ב? |
|
||||
|
||||
יואב בן ירון זהבי? |
|
||||
|
||||
הוריו, מן הסתם, הבחינו בזה כבר בתחילת הקשר ביניהם. בשבילי זה היה גילוי משעשע. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |