|
||||
|
||||
תיקון: בישראל פועלות שלוש או ארבע מערכות חינוך עיקריות (ממלכתי, ממלכתי-דתי, "עצמאי" לחרדים האשכנזיים, עם רשת במעמד דומה לחרדי ש"ס). לבתי הספר הערבים יש אוטונומיה מסוימת בתוך המערכת הממלכתית. מלבדן יש עוד מספר לא מבוטל של בתי ספר עצמאיים. בבתי הספר של החינוך הממלכתי (כולל הערביים) והחינוך הממלכתי-דתי נלמדת תוכנית הליבה [ויקיפדיה]. |
|
||||
|
||||
אני גם בעד אי-מימון המדינה את מוסדות הדת. אבל אז, כששואלים בעצם, מה הם מוסדות הדת, ומגיעים בין היתר לישיבות, נשאלת השאלה: למה אוניברסיטה כן וישיבה לא? אפשר לחלק כמובן - אוניברסיטה כן. מכללה, ישיבה, קורס - לא. בנוסף, אפשר לחלק את התקציב גם כך: ישיבה כן. משגיחי כשרות, בתי דין - לא. |
|
||||
|
||||
אני שמח שקראת את תשובתי וראית שבה לא התייחסתי כלל ללימודי תיכוניים ועל תיכוניים. אני גם שמח שנימקת את התייחסותך להבדלים בין אוניברסיטאות למכללות ובין אוניברסיטאות לישיבות. כמוכן יש לציין שמשגיחי כשרות ממומנים על ידי הגופים שמעסיקים אותם ולא על ידי המדינה (שלא לדבר על זה שמומן בעבר ע''י עיתון הארץ ובהווה על ידי עמותת חדו''ש). |
|
||||
|
||||
אני באמת מתעניין במתיחת אותו קו המבדיל בין דברים שהמדינה צריכה להשקיע בהם לבין כאלו שלא. למשל: אוניברסיטה? ספורט אולימפי? לימודי דת? לימודי חקלאות? משטרה? בית דין לעבודה? בית דין רבני? ביתי חולים? רפואה אלטרנטיבית? חינוך? חינוך אלטרנטיבי? צבא? תרבות? תכנים טלוויזיוניים? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |