|
||||
|
||||
אני מסכים שיש יסוד מוצדק לחשוב שללובסטרים יש מנגנון כאב, ומאידך אין חווית כאב (או כל חוויה אחרת). ולצורך העניין המוסרי, אני חושב שהחוויה היא מה שמשנה. את המנגנון הנטול-חוויה אנחנו יכולים לשחזר די בקלות במערכת אלקטרונית (תוכנת מחשב), לא? האם במקרה כזה תחשוב שלא-מוסרי ללחוץ על אנטר? (ולהפריד לצד את התת-דיון הפחות מעניין, אני מסכים איתך שאם אין הבדל גסטרונומי אז עדיף ללכת על בטוח. אבל ההבדל גסטרונומי קטן מאוד כבר יכול להתגבר על השמץ חשד לחשש. מה גם שעל מה אנחנו מדברים כאן? "מפונקים", תאמרנה הפרות ללובסטרים, "כולה שלוש שניות של כוויות לפני המוות ואתם מתבכיינים?") |
|
||||
|
||||
השאלה היא אם אותו "שחזור" של כאב באמת "משחזר" את הכאב. אני לא חושב שאנחנו יודעים מספיק כדי לקבוע למה מסוגלת מערכת העצבים של השרץ, אם באמת אין שם איזה משהו "חוייתי". למרות שאני נוטה להאמין שאכן אין, ובלי לחשוב פעמיים הייתי שולק לשריונאי את האמא בשביל איזו מטרה ראויה, שיפור זערורי באיכות הארוחה לא נראה לי טעם מספיק(הה!). אולי אם הייתי אנין טעם ואוכל לובסטרים הייתי חושב אחרת (כמה כאב הייתי מוכן שייגרם לאטריות ברוטב סומסום שאני אוהב אהבת אמת? די הרבה, אני משער). אגב, עפ"י אחד המקורות שהובאו כאן ייתכן שלא מדובר בשלוש שניות אלא הרבה יותר. אם אלה באמת רק שלוש שניות כל הפתיל הזה חסר טעם כסרטן שלא בושל כהלכה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |