|
||||
|
||||
למה אתה חושב שדווקא "אל אחד עליון שאין להגשימו" הוא העיקר? כל דת שמקבל את העיקר הזה היא יהודית וכל דת שדוחה אותו היא לא יהודית? |
|
||||
|
||||
אינני חושב שזה העיקר אלא מאמין בו. אני חושב שכל דת שמקבלת על עצמה את האמונה ומאמינה בכך היא בעיקרה יהודית. ולא בבחינת אל אחד שהוא אל אחר או אל כלשהו. אלא אל אחד שאין אלוהים אחרים מלבדו. |
|
||||
|
||||
ומי שאין לו בעיה לאכול חזיר? מי שלא שומר על השבת? |
|
||||
|
||||
אני חושב שזה לא ביני לבינו. אלא בינו לבין האלוהים. |
|
||||
|
||||
אם אנחנו לא מסכימים על לוח השנה, אנחנו לא יכולים לחיות ביחד. המעבר של הנוצרים ליום ראשון כיום קדוש היה צעד מתריס שנועד להצהיר על בידול מהיהדות. |
|
||||
|
||||
אני מקווה שהפתיל למעלה הצליח להבהיר את הבעיתיות עבור המשקיף החיצוני בהגדרה עצמית של דתות. |
|
||||
|
||||
אתה עצמך הבחנת בין טיפולוגיה תיאולוגית לבין טיפולוגיה שקראת- אנתרופולוגית. אני לא יודע במה השתנתה היהדות- היא האמונה הישראלית, מאז שחרב בית המקדש. אבל אשמח לשמוע. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |