|
||||
|
||||
א. התערבנו על כך שוילסון טועה בעניין ברירת הקבוצות/ברירת שארים1 (קצת משונה ששנינו לא ממש יודעים על מה התערבנו כי לא קראנו את המאמר המדובר), אבל אני מציע שנעזוב את ההתערבות שלנו בצד כרגע, כי היא רק מעכירה את המים. כשאחד מאיתנו יטען שהושגה הכרעה נוכל לשוב אליה. מכל מקום, inclusive fitness הוא לא שחקן חדש, זה פחות או יותר מונח נרדף לברירת שארים. ב. אני לא יודע אילו ראיות הסטוריות יכולות להצביע על המנגנון ש"דוחף" לאלטרואיזם באופן שיפריד בין ברירת שארים לברירת קבוצות. אפילו מבחינה תיאורית הרבה פעמים הנימוקים דומים, שכן מטבע הדברים הקבוצה כוללת הרבה קרובי משפחה מדרגות שונות. יש לך רעיון? ג. כנ"ל. ד. המקורות ברשת רוצים תשלום תמורת התענוג הזה, ואם כבר לשלם אולי מוטב לקרוא את הספר ולא מאמר בודד. ה. אני לא "מסרב" להגדיר הריון כאלטרואיזם, אני מפקפק במידת התובנה שזה מוסיף לנו. כפי שאמרתי, אם "כשירות"2 מוגדרת כמשהו שכולל את ההתרבות, ואלטרואיזם מוגדר כפגיעה בכשירות, הרי שהריון לא יכול להיות פעולה אלטרואיסטית מעצם ההגדרה3. באותה מידה, אם ההגדרה של כשירות היתה כוללת לא סתם התרבות אלא "העמדת צאצאים שמסוגלים להעמיד צאצאים משל עצמם" אזי גם ההשקעה ההורית היתה צריכה להמחק מרשימת המעשים האלטרואיסטיים, ומאותה סיבה (ובהקשר הזה קל להבין את ההערה של עמית שציטטת). אבל אני מתקשה למצוא את הטעם בהתעסקות הזאת בהגדרות. לא מפריע לי שתתיחסי להריון כאל פעולה אלטרואיסטית אם זה עוזר לך במשהו, ובמקום שזה כן יפריע לי, אנמק. ו. כאמור, אני בספק אם היא תיפגע. ז. עדיין לא הבנתי את הטענה שלך. בעיני "ברירת שארים" היא מושג שנובע ישירות ממנגנון התורשה כפי שאנחנו מבינים אותו. השאלה היא אם צריך "עוד משהו" כדי להסביר התנהגויות אלטרואיסטיות. _____________ 1- אני משתמש ב"ברירת שארים" כקיצור ל "ברירת שארים ואיסטרטגיות של שת"ף בנוסח עין-תחת-עין" שהן, עכש"י, ההסבר האלטרנטיבי לברירת קבוצות. 2- פיטנס. נמאס לי להחליף שפה. 3- אלא אם רוצים לבחון את השפעתו של הריון אחד על הסיכוי להריונות עתידיים, אבל נראה לי שהאנליזה עלולה להסתבך בכל מיני לולאות מוזרות. חשבי על אנטילופה שמפסיקה הריון ע"י ספיגת העובר (יש כאלה שעושות את זה בתנאי מצוקה כמו מחסור במזון). האם זה מעשה פשוט של שימור עצמי? האם זה מעשה אלרואיסטי שנועד לחסוך משאבים שיאפשרו הריונות עתידיים מוצלחים יותר? ומה זה משנה בכלל? זה מזכיר לי אנקדוטה מענייין אחר לגמרי: עפ"י ההגדרה המקובלת של "חומר משתן" מים הם חומר משתן, וכך מי שסובל מבצקת ונאמר לו לקחת חומר משתן עלול לחשוב שהוא צריך לשתות הרבה מים, מה שמן הסתם לא יועיל לו במיוחד. אז אפשר היה לשנות קצת את ההגדרה, אבל לא תמיד יש טעם לסרבל את ההגדרות כדי למנוע אי הבנות כאלה, כי מצפים מהאדם הסביר לבצע את ההתאמות בעצמו. |
|
||||
|
||||
ACK. קראתי את כל הסעיפים, אני מוכנה להמתין לפסיקתו של הר דוקטור פרופסור צייט.רק הערה לכשיבוא הזמן: התערבנו על הדבר המצומצם שכתבתי כאן תגובה 609194 סעיף ב' חלק ראשון (לא היו הערות עליו) |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |