|
||||
|
||||
תגובה לכתבתו של עמית בוטבול, חבר בעמותת איילים לשעבר המחפש הוא וחבריו לפרוק את תיסכוליו האישיים בחברה הנאורה בה הוא מסתובב. בימים אלו בבוא החורף על ארצנו הקטנטנה, השמש מתחילה להתחבא ועננים סגריריים מאיימים על השלווה והחופש אשר תהפוך את עירנו הקטנה לחשוכה ואפורה. בדיוק בימים אלו קמו להם חבורה אשר טוענת ל "ג'נטריפיקציה" מילה בלועזית שרובם הגדול אינו יודע מה משמעותה. קבוצה זאת, אשר מדברת בשם "כולם"! ולמען "כולם"! משתדלת להוכיח ולבקר, לרמוס ולאכול את יושיבה בעירנו הקטנה. מצאו בתאטרון, בעמותת איילים, וגרעין צעירים מבני דימונה – כמשפך לפרוק בו את כל התסכולים האישיים אשר ברובם נובעים מצרות עין של הצלחה שאינה שלהם! דורשים מעמותות אשר מטרתם התיישבות ותאטרון לדואג לחלשים כאילו היו אלה עמותת רווחה וחלוקת מזון. מדברים בשם "קשת" של "דמוקרטיה" שדבר וחצי דבר אינו מאפיין את הקשת אשר מבטא את האחדות, המגוון, את השוני, ובנוסף הוסיפו לעצמם גם את המילה "דמוקרטיה"! על "המזרחיות" תבינו לבד... קומץ זה , אשר מצא במה לבטא את מאמריו ותסכוליו הפסיכולוגיים מעל דפי הפייסבוק, אשר במעמד אחר בזמן אחר, היו ההמון אותם הוא "מייצג" תוהים ותמהים על דבריו, במיוחד אותם ההורים אשר "בשמם" הם מדברים. אותם "נחמדים" מנסים לקחת עוול שלא שלהם, להשריש אותו בדמי נפשם, כאילו הקיפוח הגדול שהיה (לא מכחיש, היה!) עבר עליהם והושרש כמו תלמוד תורה בעיר "מקנאס". מילא, היו אותם אנשים המדברים בשם "המזרחיות" יודעים דבר וחצי דבר על אודות הוריהם, מקום מגוריהם, כפר הולדתם, חיי האושר והיצירה, השירה והפיוט, הקבלה והמוסר, חכמי עירם ומקובליהם, הקהילה ושורשיה, מוסדות ומחתרות של ארץ מוצאם – דיינו! אך לא כך דרכם, "זרקו את הענבים ולקחו את המוץ", וממנו עשו יין, ושככל שהזמן עובר והן סה"כ ילידי שנות ה80/90, היין רק משתבח והקיפוח רק מבעבע בדמיהם כמו יין טוב. אותו קומץ לצעירי, עושה מקיפוח –אידיאולוגיה, ומזריעת ההרס - מקצוע! מטרתם להרוס כל דבר אשר אינו משרת את צו מצפונם ואת האמת האמתית אשר משרתת את האינטרסים האישיים שלהם. צועקים בשם "כולם" ועושים בשביל עצמם! למען אישיותם, מעמדם, דעותיהם הפוליטיות וכמובן למען הדור הבא, שחס וחלילה לא ייפגע מתאטרון או קבוצה של צעירים ציוניים. צריך וחשוב לומר שחלקם הגדול מנצל את ההמון ע"מ לעבור תהליך פסיכולוגי שורשי אשר נעוץ בילדות וחוסר אהבה אשר לא בא לידי ביטוי במהלך ימי הנערות. בימים האחרונים מנסה אותו קומץ קטן זה להחזיר את "החושך" לעיר קטנה, שאחרי שנים רבות הצליחה קצת לראות אור, להכניס אור , לקבל וכמובן גם לתת "אור" לכל הנכנס בשעריה. אך האור הזה אינו עולה באותו קנה עם האור האפרורי , וכמובן הוא אינו משרת את האינטרסים האידאולוגיים של קיפוח- אותו שינויי וכניסה של כוחות מחודשים ואיכותיים מחליש וגונב את ממקומם בחברה הישראלית , אך גם נותן לאותם צרי עין אוכל ומזון לנשמה המקופחת, כי הרי הקיפוח הוא אידיאולוגיה כאילו היו אלה אנשי הגבעות הנאחזים על חלקת אדמה מארצם. בימים אלו ממש, העמיד לעצמו אותו קומץ, אישה בעלת כוחות כיתתיים ע"מ לאגד את כולם תחת אותה רוח מיסטית ועקרונות אידאולוגיה מיוחדים, אשר מרוב "סינוור" מכל "האור" שהיא מביאה, לא השכילו להבין את ההשלכה של "ג'נטריפיקציה" שבאה מהעיר הגדולה תל- אביב לערינו הקטנה, השלכה עצומה ורצון לתת, למצב הקורה ביפו למצב הקורה בעירנו, מול צעירים אחראיים ואכפתיים מעתידה ומקיומה - זהות אחת. יתרה מזאת, בהיותנו עם אשר הגיע מארצות האיסלאם מחובותינו, טוענת אותה בעלת הרוח, כי עלינו להיות אחראים כלפי הקיפוח הקיים כיום בנגב בין יהודים ובדואים ובין פלסטיניים לישראלים-וזה היה מקצת תורתה אשר "סוחפת" לבבות של בני עדות המזרח דור 3 בארץ אשר שמו עיניהם ואוזניהם אליה. אחרי כל זאת, אני שואל את עצמי יום יום, אין ספק שמחלוקת קיימת פה ויש לה מקום לבירור. כמובן שלא עם אותם "אנשי רוח" אשר מטרתם להזרות רוח רעה בעירם. אלא עם דור העלייה, בני ה 50 – 60 שיודעים ועברו מזה קיפוח, אך הם רואים את הקיפוח ואת המאבק חסר דרך הזה. ועוד שאלות רבות עולות בי אשר איני מוצא מנוח. מה עושים אותם אנשים אלה למען העיר החשובה להם, מלבד לרמוס ולהרוס כל פינה טובה אשר לא מבטאת את אישיותם? מה באה לבטא ההתנגדות ל"איילים" או ל לצעירים איכותיים שגרים ובאים לגור בדימונה אצלם? מה המפחד? מלבד הפייסבוק אשר נותן מעמד לדעות ולעשייה תקשורתית , במה העשייה שלהם מתבטאת ומידה ולא היה מקום לקרוא את דברי השנאה וההרס בפייסבוק? והאם יש "נאה דורש – נאה מקיים"? אותו צעיר הצועק על מקומות עבודה לחבריו בני המקום , הולך וגוזל עבודה לבני מקום אחר? והשאלה הגדולה איתה אני הולך לישון הלילה עם אור דולק בחדר , מה יקרה אם לא יהיה קיפוח, אם הכל יפעל לפי ראות עיניהם - איכן ימצאו מזור לנפשם הצרה והכואבת? שבת שלום התושב "יליד" מרוקו, תושב דימונה |
|
||||
|
||||
אבל היום יום ראשון. |
|
||||
|
||||
לא בדימונה,בדימונה תמיד לפני שבת |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |