|
||||
|
||||
1. אותו ילד בן 9 הוא מייצג תופעה כוללת וחלק ממלחמה לאומית לעילא. 2. תיקון: מוסר פשוט של הקם להורגך. יפה, מכיוון שאני הכרעתי סובייקטיבית שאני מעדיף את קיומו הלאומי של עם ישראל על פני חייו של אותו ילד, שבמקרה גם מייצג את הדעה ההפוכה - הכרעה מוסרית - שכלי הסובייקטיבי הורה לי להרוג אותו. |
|
||||
|
||||
אני מתקשה עדיין לראות את הקשר הסיבתי בין הילד בן התשע לקיומו של עמישראל. אבל לפחות הסכמנו שמדובר בסוגיה סובייקטיבית. גם זה משהו. |
|
||||
|
||||
נסה לחשוב על מליון ילדים פלשתינים שמאחורי כל אחד מהם עומד מבוגר ויורה במליון חיילים. מאז קנט כל (מה שחושבים) סובייקטיבי, לא הרווחת כלום. |
|
||||
|
||||
בינתיים זה לא קורה. כשזה יקרה, תקרא לי. האימייל שלי מופיע פה, מתחת לשם. |
|
||||
|
||||
זה לא קרה כי ירו בהם כשהם ניסו. זה בדיוק הסיפור בו פתחנו. |
|
||||
|
||||
נדמה לי שאתה מנהל דיוני ''מה היה אילו'' עם אנשים אחרים. אני לא רואה צורך לפתוח באחד נוסף. |
|
||||
|
||||
כשמחבלים יורים מאחורי ילדים, אולם התופעה עדיין לא מיצתה את הפוטנציאל ההרסני יהיה זה קטנוני לטעון שמדובר ב''מה היה אילו'' ולא ב''מה עושים רגע לפני שיהיה 'משהיה פעם''' |
|
||||
|
||||
סתם סקרנות, האם לירות בילד שאחריו מסתתר מחבל הוא לא בגדר "שפיכות דמים" שהיא אחת משלושת איסורי "ייהרג ובל יעבור"? |
|
||||
|
||||
לא במלחמה. ולא כשאותו ילד הוא בעצמו מחבל. |
|
||||
|
||||
לא הבנתי. מדובר במצב שבו הילד אינו המחבל אחרת זאת אינה "שפיכות דמים". הוא יכול לשמוח אם תמות אבל זה אינו משנה לעניין ההלכתי. 1. האם במצב מלחמה איסורי ייהרג-ובל-יעבור מתבטלים? 2. האם אין צורך בהכרזה של גוף מוסמך הלכתית (סנהדרין) כדי להפעיל את הלכות המלחמה? |
|
||||
|
||||
בסיטואציה אליה התייחסתי מדובר במצב בו הילד מחבל. לעניין שאלות הטריוויה: 1. לא. 2. כן, לממשלת ישראל הסמכות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |