|
||||
|
||||
עוד רעיונות: * משהו עם חשמל סטאטי (מסרק טעון שמושך טישו או משהו דומה) * מגנטיות: ההשפעה המבטלת שיש לחום על מגנטים, מגנט שבור שנחלק לשני מגנטים ולא ל"דרום" ו"צפון" * יצירת ואקום ע"י סגירת צנצנת מורתחת (האוויר החם רחב, וכשהוא מתקרר נוצר ואקום שסוגר מבפנים את המכסה) * הפרעה אלקטרומגנטית לקליטת רדיו * השפעת מגנט על מסך (טוב, אולי ההורים לא ימותו על זה...אבל זה די שוס לראות את המסך מכחיל), ועל מצפן * יצירת טלפון חוט-ופחיות * צבעי יסוד באור (שונים מצבעי יסוד בפיגמנטים) ותוצאות הערבוב בינהם ע"י נירות צלופן צבעוניים * אשליות אופטיות עם מראות, והאינסופיות של השתקפות במראה מול מראה * תגובת התסיסה של מיץ לימון וסודה לשתיה (אפשר להפוך את זה גם לקצת נפיץ עם זה בכלי אטום וצר) * להראות לילדים שאי אפשר לקרוע נייר שקופל 8 פעמים * שינוי צבע של בד במגע עם אקונומיקה (אולי קצת מסוכן לילדים קטנים, יתכן שיש חומרים פחות מסוכנים עם אותו אפקט) : שחור הופך לכתום למשל, אפשר ליצור בגדים חדשים וצבעוניים מבגדים שרוצים לזרוק בוודאי שאני מרשה לך להדפיס. |
|
||||
|
||||
* גיבוש מי-סוכר על גרעין-גיבוש (יש סוכריות בשבוע הבא!) * משחקי טופולוגיה עם קיפולי נייר * ענייני ציפה וחוק ארכימדס (ברזל לא שוקע במים) |
|
||||
|
||||
הוא לא שוקע ?! |
|
||||
|
||||
כלומר, לכופף את הברזל לצורה כזו כך שהוא לא ישקע במים, ולדבר על אוניות גדולות שעשויות מברזל ונושאות משאות כבדים. |
|
||||
|
||||
תודה. אלו רעיונות רבים ויפים לניסויים מושכים וכיפיים המתאימים (ברובם) לעשיה בבית. אבל הם יותר מתאימים ללימוד חומר מדעי, ופחות לפיתוח חשיבה מדעית. ניסויו של מאור מהווה דוגמא אבסולוטית לכך, אולם גם מהצעות הניסוי שלך נוכל להפיק סיטואציות יעילות למטרות הפרויקט. תודה רבה, מכל הלב. |
|
||||
|
||||
''אין להפריד בין מדע למדע-ישומי, אלא בין מדע ליישומו'' לואי פסטר |
|
||||
|
||||
לך לספריה (או אלי) וקח ספרים מסדרת 'ניצנים' הישנה והטובה. 'נסה ודע, שעשועי מדע', 'פלאי הטבע' ו'מדוע שונה עונה מעונה' מכילים מאות הצעות לניסויים ותצפיות בתופעות יסודיות בטבע. כמובן שחלק מהרעיונות שנזרקו כאן מופיעים שם. זהו רפרנס חסר תחליף, גם אם תצטרכו (כנראה) לשלם תמלוגים למחבר או להוצאה. אפשר להדגים את עקרון הפעולה של מחזיר-אור באמצעות משחק קירות (a.k.a. פינות). אם זורקים כדור טניס על קיר, הוא חוזר ישר אליך רק אם תפגע בקיר בדיוק בניצב. לעומת זאת, אם זורקים את הכדור על הרצפה, הכדור ניתז מן הרצפה אל הקיר, ומן הקיר - בחזרה ישר אליך. אם לא מספיק לך רצפה וקיר, לך על רצפה ושני קירות - ותקבל החזרה מלאה ישר אליך. (לא רעיון שלי, אני את זה שכחתי) |
|
||||
|
||||
ראשית, תודה. 'נסה ודע, שעשועי מדע', היה אחד הספרים של ילדותי. הספר גם שוכן אחר כבוד במדף של המפיקה, ואני יודע שיש איזשהו הסדר בנוגע לתמלוגים. חלק גדול מהניסויים מגיעים משם. לגבי הספרים האחרים, אני אבדוק. שוב תודה. הניסוי שתיארת, כאמור, עוזר להבין מכניקה וכו'. כותרי מולטימדיה כאלו (העוזרים להבין אספקטים בפיסיקה, כימיה ןכו') יש רבים, חלקם כאלו שפיתחנו בעצמנו. מטרת הכותר המדובר שונה, כאמור. |
|
||||
|
||||
לי היה (מהסדרה הזו) את ''פלאי יום יום''. נפלא. |
|
||||
|
||||
ערבבתי את 'פלאי יום יום' הנפלא עם 'סודות הטבע' החביב. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |