|
||||
|
||||
"אז לאחד מהפריפריה יש בעיות נפשיות (ככה נאמר לך)" א. לא, לא "נאמר לי", זהו התחום שלמדתי ועסקתי בו. וכיון שהכנסת לכאן גם את האינטרנט - התקופה הארוכה שבה עסקתי בנושא היתה עוד לפני שהאינטרנט היה בכל בית. מה לעשות, אני יודע שזה יישמע גאוותני, אבל האבחונים שלי היו תמיד, כמעט תמיד (להוציא מקרים נדירים), נכונים, וגם זה יישמע גאוותני - הצלחתי לעזור ללא מעט אנשים. אגב, לפי הצורה שבה אתה משתמש בסימני הפיסוק ולפי עוד כמה דברים שלא אפרט אותם מתוך כבוד לפרטיותך - גם לגביך יש לי השערה מסויימת, זוהי השערה כללית שמובילה גם להשערה נוספת, ספציפית יותר, לגבי הסיבה לזה שהתעצבנת כל כך על עניין הספר/ספרים אצל ארז. כמובן, ייתכן שאני טועה (וייתכן שלא). ב. "טבח הפין" אמרו שלושה אנשים: dd, אתה ומישהי לא מוכרת בשם איריס מירב - נדמה לי שהיא הגיבה רק פעם אחת. איילה קוראת אחרת וטריליין דיברו על חיתוך הפין. אני מבין שבעיניך אין הבדל בין חיתוך לבין טבח, אבל מה לעשות - השפה העברית לא מסכימה אתך, וזאת בתמיכתם של שלושה מילונים. ג. איילה קוראת אחרת הגיבה לתגובה 602135. היא הגיבה בתגובה 602136 בשאלה, שאלה רטורית - "כלומר, בגלל שהנאצים פגעו ביהודים, תינוקות יהודים צריכים להמשיך לסבול לנצח? מידי הוריהם?". נראה לי שרוב הקוראים הבינו את כוונתה ואת זעקתה בשאלה זו, בין אם הסכימו או לא הסכימו אתה. אם עדיין לא הבנת - תגיד לי ואשתדל להסביר לך. ד. דוגמה לסילוף: תגובה 604150. הסבר לסילוף: תגובה 604168. אם ההסבר לא מספיק תגיד לי ואשתדל למצוא וללנקק את התגובה של dd עם הציטוט המדוייק, ומשם כבר תוכל ללכת בעצמך למעלה ולמטה בדיון ע"מ להבין את פרשת dd. ה. אני אמרתי על דבריך - לא עליך אלא על דבריך שהם בולשיט, וההסבר להיותם בולשיט נמצא בתגובתי גופא. dd אמר ל-trilliane עצמה שהיא - היא עצמה נעל (ונדמה לי שיותר מפעם אחת). יש הבדל, ושוב - גם במקרה זה, אינני בטוח שאתה מבין אותו. אם תבקש לינק/ים - אשתדל למצוא ולהביא. ------- לפי שעה, זוהי תגובתי האחרונה אליך ואני מקווה שכך יישאר הדבר. אם יהיה צורך (בקשה מצידך), בתגובה נוספת ואחרונה-אחרונה שלי יהיו לינק/ים ואולי הסבר קצר לגבי משמעות שאלתה הרטורית של האיילה האחרת. אין לי עניין לשוחח אתך מעבר לכך, ונראה לי שתחושה זו היא הדדית. אז לעכשיו, ואולי לבכלל - שלום וכל טוב. |
|
||||
|
||||
א.אתה מאבחן פסיכולוגית אנשים לפי הכתיבה שלהם באינטרנט? איך התחום הזה? פורח? אם אתה לא מתכוון לפרט למה פרטת?( אני התעצבנתי לגבי הספר= לא קורא ספרים)-זאת הבחנת המומחה שלך? יכול להיות שאתה טועה ויכול להיות שלא.מה שבטוח שלא הבנת את ההתכתבות המהלך(בלי שום כעס)היה כך:ניק טענה שארז הפנה אותי לספר,אני טענתי שבשביל תשובה של "כן ו"לא" להפנות לספר מעיד על רמת הטענה ורמת הטוען. ב.DD ואני בעד מילה למה שנקרא לזה טבח? לפני שאתה מנסה לנתח פסיכולוגית אנשים לפי סימני פיסוק,תנסה לקרוא ולהבין על מה הדיון אולי תעלה את אחוזי ההצלחה שלך כפסיכולוג אינטרנטי. מי שכתבה זאת היא איריס ומירב תגובה 602615. ג.כנראה שפה באה לידי ביטוי יכולותך המקצועיות (להבין זה לא עוזר לך בטוח) מה יש בתגובה 604150 שממנה היא הגיעה ל604168 ? ד. נכון שאתה ארז לנדוור? אני לא מכיר הרבה אנשים שיכולים להדביק את שתי התגובות הקודמות לתגובה הזאת כתשובה לתגובה קודמת.ועוד לטעון שזה דוגמה לסילוף. ה.ועל א.מהפריפריה זה גם לא אישי? ועלי? לתרץ אפשר הכל האמת נשארת אותו דבר. כן אני יודע,היו עם אח"כ אומה אח"כ דת אח"כ דת+אומה אח"כ אומה +עם אח"כ עם+דת+אומה אח"כ רק דת אח"כ רק אומה ...בולשיט אמרת? אני רוצה שתמשיך להגיב ואפילו להסביר לי דברים נסתרים רק תנסה להבין קודם מה אתה קורא, זה יעזור לך להסביר בצורה כזאת שהדיוט כמוני יוכל להבין בלי עזרה של ספרים (שאני לא קורא) |
|
||||
|
||||
ד. לא נכון. |
|
||||
|
||||
אני עוקב רק בחצי תשומת לב אחרי המתרחש בפתילים מסוימים, אבל נדמה לי שהטענה של אישקש איננה מופרכת על פניה. הסגנון שלו, אוצר הדימויים שלו וכללי הנימוס שלו אינם חריגים, והם מושכים יותר אש בגלל שהדעות שלו לא מקובלות. אני לא מנסה להעמיד פני צדיק ולטעון שאני משוחרר מהטיה דומה פה ושם (חה), אבל לא מזיק להזכר בזה מדי פעם. |
|
||||
|
||||
אני יכול לדבר רק בשם עצמי: אני לא מסכים. בתגובה שפתחה את הדיון תגובה 603925 כתבתי: "אני לא נהנה לקרוא את הדיון בין ארז לאישקש". מבחינתי אף פעם לא היה הבדל גדול ביניהם, לפחות בכל מה שנוגע ליכולת לנהל דיונים בלי לדרדר אותם ליציאות כמו תגובה 604120 הסיבה היחידה שבהמשך הדיון התמקדתי יותר באישקש ולא בארז היא בגלל שאישקש ניסה להגן על עצמו ("להגיד שאני לא כותב בנימוס ובכבוד זה דבר לא מנומס ולא מכבד,ויותר גרוע לא אמת") וארז התעלם. אני לא חושב שאישקש מושך אש בגלל דעותיו ולא נראה לי שמגיבים בעלי דעות דומות אבל סגנון אחר היו מקבלים תגובות כמו אישקש1. למעשה, אני די משוכנע שזה לא נכון. הרי הדיון הזה התחיל מהתקפה של יפעת (ועוד כמה מגיבים, כולל, אגב, אישקש עצמו) עלי ועל הסגנוןל שלי (ולא, אני לא חושב שזה בגלל דעותי). 1 אם נתעלם מהאפשרות שהעובדה שדעות כמו של אישקש או ארז באות הרבה פעמים בשילוב של סגנון כמו של אישקש או של ארז היא לא מקרית. |
|
||||
|
||||
לא נולד עוד האדם, שב''אייל הקורא'' לא יהיה לפחות אדם אחד שיחשוב שהוא לא היה צריך לכתוב את מה שכתב. (לא משנה איזה דיעה הוא מביע, הצורה שהוא מנסה לקדם את דעותיו, ההומור, חוסר ההומור, הלוגיקה, חוסר הלוגיקה וכו'). למעשה זאת דרך דיון מאוד ישראלית, יהלומים משייפים זה את זה, אבל בדיון אינטרנטי בישראל, אתה מחדד את הדעה שלך ע''י כך שאתה מנסה למצוא פגמים בזאת של זה המתעמת איתך. |
|
||||
|
||||
גם לניצה היו דעות לא מקובלות, ובכל זאת היא היתה שונה לגמרי ותרבות השיחה שלה היתה שונה לגמרי מאישקש. מה שלא מקובל אצלו, ודוחה מתדיינים מסויימים, אלו לא הדעות - זה במידה מסויימת הסגנון, וגם, ובעיקר, טקטיקת ההיטפלות. |
|
||||
|
||||
איך הצלחת לעזור לאנשים? נגיד, האם מישהו השתחרר מתסביך רדיפה לאחר שהתחיל להצמיד סוגריים למקומות הראויים בהודעות האינטרנט שלו? |
|
||||
|
||||
מה זה קשור לאינטרנט ומה זה קשור לתסביך רדיפה? מילא אישקש, אבל את? |
|
||||
|
||||
היא,?הייתה! :,. צינית" (((ציניות זה צחוקים של אנשים מתוחכמים))) |
|
||||
|
||||
אין ספק, תת הפתיל הפך פורה ומרתק. (NOTׂ). התיקווה שלי התמלאה. (במה, לא משנה). אולי עדיף לשאול שאלות אחרות. כמה מוכנים לעשות מנוי למעריב? כמה לקנות כל יום מעריב בפיצוציה? או עם הנחה בצומת ספרים? ואם לא זה, כמה חושבים שצריך לתלות את אורי אביב על עץ גבוה, להשתלט על הסינימטק, כי האשכול צר מלהכיל את הטובים? |
|
||||
|
||||
או.קיי, הנה תרומה רצינית שלי לדיון: "החוזים האישיים ותופעת הטאלנטים פירקו את הסולידריות וביטלו את הנכונות של החזקים לעזור לחלשים. המלה סולידריות נשמעת מיושנת היום כמו שפנסיה נשמעה אתמול. גם מחוץ לעיתונות כבר אין סולידריות. המדינה הסירה אחריות מעצמה והפריטה כל מה שיכלה. איש איש לנפשו ולדרכון הזר שהצליח (או לא הצליח) לארגן לעצמו. אם אין סולידריות בין ישראלים למה שתהיה בין עיתונאים. אבל סולידריות מתעוררת בתקופה שבה הקושי לחיות גדול מהערכים שמצדיקים את החיים". יוסי קליין: |
|
||||
|
||||
חררררררמף ! ! הבנתי לאט ובקושי [(]אולי בגלל מגבלות טכניות ואולי סוגריים קפוצים[)] |
|
||||
|
||||
יפריע לאדוני (הר-פרופסור?) אם אשתמש בו מעתה כסרגל ליציבות נפשית? (בכתיבתו ובטענותיו של אדוני כמובן. ובמיוחד כשאני מעריך קבעונות אנליים -באופן חובבני יש לציין) |
|
||||
|
||||
מה שבא לך, אם כי אין קשר בין יציבות נפשית לבין היתכנותה של בעיה נוירולוגית קלה שרמזתי עליה. (אין ספק שאני אמור לחטוף פה איזשהו מטר חיצים קל עד בינוני, אבל אני בוחר מדעת לא להשתתף במסיבה אלא להגיב ברצינות. צר לי) |
|
||||
|
||||
"<כמובן, ייתכן שאני טועה (וייתכן שלא)>" - המשפט "ייתכן שאני טועה" מחייב, בהכרח, את האפשרות שאינך טועה. לכן, הציון בסוגריים "(וייתכן שלא)" מהווה כפילות מיותרת ומכל מקום אינו תורם דבר. האם תוכל להסביר - בהנחה שאתה מסכים לאמור לעיל - מדוע אם כך טרחת להוסיף את הסוגריים? |
|
||||
|
||||
התעניינות מעניינת, אבל אני, את מה שקיויתי להפיק בפתילון הזה הפקתי כבר ואין לי עוד חפץ בו. כל טוב וד''ש לבנות. |
|
||||
|
||||
"וד"ש לבנות" - ? |
|
||||
|
||||
חשבת שתקבל תשובה עניינית? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |