בתשובה לאישקש, 10/10/12 19:49
אני מתנצלת 604146
השוואה יותר תקפה בעיני היא של "ימנים=אייטולות" ל"שמאלנים=אנטישמים". על זה אני לא חושב שהיית מקבל הרבה חרמות וכו' (תלוי גם במינון).
"שמאלנים=בוגדים" שונה. "אייטולות" ו"אנטישמים" הם לפעמים רק מטאפורות, ובכל מקרה, לצורך העניין, סתם קללות. "בוגדים", מפיהם של ימנים רבים, היא לא גידוף ולא משל, אלא האשמה קונקרטית עם השלכות מעשיות קונקרטיות. זה לא סתם חוסר נימוס, יש רבים שזה מפחיד אותם.
אני מתנצלת 604151
אז הבעיה היא סוג ההשואה ולא כמו שטענת ש"ההכללה עושה אותם לקצת פחות פוגעניים"?!
כמה פעמים שמעת שקראו לאיש שמאל "פאנט",כגידוף כמשל מטפורה או האשמה קונקרטית?
לפי המדד הזה של "האשמה קונקרטית עם השלכות מעשיות קונקרטיות" הכינוי שלי אותו כ"פאנט" הרבה פחות חמור מ"ימניים=אייטולות".

ואחרי הכל,קיבלתי את התגובה שלך (הקודמת)הסכמתי איתה,הבנתי שטעיתי וחזרתי בי.ועדיין מעלים את העיניין (כי מחפשים סיבה להגיד כתיבה נמוכה,אלים וכל זה) הוא לא התנצל,לא טען שזאת מטפורה או משל ואת אפחד זה לא מעניין.

(חשוב לציין שזה לא באמת מפריע לי וכבר כתבו דברים גרועים יותר מצד שמאל, פשוט הוא אמר זאת ממש כמה תגובת לפני ה"פאנט" אז זה נתפס לי)
אני מתנצלת 604246
יש כמה פרמטרים שקובעים את מידת התוקפנות של תגובה. מטאפוריות לעומת קונקרטיות היא אחד מהם (ואני מסכים איתך, "פנאט" קצת פחות תוקפני מ"אייטולה"). ייחוס אישי לעומת קבוצתי הוא פרמטר נוסף.

אם הרושם האישי שלי חשוב לך (והוא לא צריך להיות מאוד חשוב, בין השאר כי אני זוכר פחות טוב מאחרים מי אמר למי מה ומתי), אז כמו השוטה, אני לא חושב שאתה מאוד תוקפני (וגם לא מעוניין להשוות אותך לארז). נכנסתי לפתיל הזה מולך לא כי אתה כזה נורא, אלא כי התחלת בדיון כללי על נימוסים והליכות, ורציתי להגיב בעניין בגלל שהאייל נכנס בימים שקדמו לזה לבעיה בתחום.

רק לצורך הדיון הלכתי לחפש באיזה הקשר ארז אמר משהו על אייטולות, ומנגנון החיפוש של האייל אמר שזה קרה פעם אחת ב-‏2002 ופעם שנייה ואחרונה ב-‏2005. אתה מוזמן להראות לי מה החמצתי, למרות שאני לא מבטיח להתייחס נקודתית.
אני מתנצלת 604247
אה, היתה תגובה אחת של ארז שהסרנו, אולי זה היה שם.
אני מתנצלת 604250
תגובה 603862
אני מתנצלת 604258
תודה. אני לא רואה בזה בעייה של ממש, לפחות לא מבחינת נימוסים והליכות. הביטוי ''המרחק בין חלק ממחנה הימין לבין משטר אייטולות לא גדול'' מכיל לפחות שני מרכיבים שמרחיקים אותו מהתייחסות הכרחית למגיבים באייל (ועוד מרכיב אחד שמרחיק את ההשוואה מטענת שוויון). לצורך השוואה, אם ימני יכתוב באייל ''המרחק בין חלק ממחנה השמאל לבין אנטישמיות לא גדול'' אף אחד לא היה ממצמץ, ואם במקום אנטישמיות תשים סטליניזם, אז דומני שזה כבר נאמר לא אחת.
מעבר לסמנטיקה 604273
אני לא רוצה להגרר לטרחנות אבל...

אתה בחרת מסיבותך להתייחס בסובלנות ל"אנטישמיות" (שהסיבה שהיא נחשבת בעינך/עיננו כיותר "קלה" היא הבדיחה העממית שאנחנו לא זוכים בארוווזיון בגלל אנטישמים,לא מצלחים בכדורגל בגלל אנטישמים וכו' זה הפך לסוג של הומור,האמת שאנטישמיות רצחה הרבה (מאוד)מבני עמנו ולא צריכה להלקח בהומור) ול"אייטולות"(באמת מהגרועים במשטרי העולם כיום,באופן אובייקטיבי טענה כזאת לאדם מערבי ליברל לא פחות גרועה מבגידה ואולי יותר).

אתה עושה לעצמך חיים קלים,לשים סטניליזם במקום זה כמעט הגדרה מילונית מי יכול להתנגד לזה -"המרחק בין חלק ממחנה השמאל לבין המשטר הסטניליסטי לא גדול"-זה יכל להלקח מספר לימוד לבגרות.

אני אנסה לאתגר את המוסר האיילי,
מה אתה חושב על:
1.המרחק בין חלק ממחנה השמאל לבין משטר החונטות(לצורך הרעיון אני יודע שהם פשיסטים)בארגנטינה לא גדול.
2.חלק ממחנה השמאל הוא תומך במשטר רצחני מהחשוכים שקיימים, שתומך ארגוני טרור ומסכן את שלום העולם.
3.השמאל משת"פ עם ארגוני טרור.
4.השמאל תומך בשלטון שטובח בבני עמו.
אין שום בעיה אם אף אחד מההגדים הללו. 604275
אלא אם אתה עצמך מרגיש לא נוח להגיד אותם.
אין שום בעיה אם אף אחד מההגדים הללו. 604284
אני בעד יושר וכללי משחק הוגנים,אם מותר אז מותר לכולם ואם אסור אז אסור לכולם
מעבר לסמנטיקה 604297
כל הטענות האלו (אנטישמיות, סטליניזם והארבע שלך), אם יופיעו באייל, ייתפסו ובצדק כפרובוקטיביות, אבל לא כחוסר נימוס - עיקר הבעיה שהתייחסתי אליה בפתיל הוא כשטענה כזו מופנית ישירות אל משתתף מסוים באייל. להגיע לתובנות על מחנה השמאל הוא אחת המטרות שלשמן קיים האייל. להגיע לתובנות על מגיבים מסוימים לא.

עכשיו זו באמת שאלה נפרדת, ושאלה טובה, האם פרובוקטיביות מסוג זה רצויה באייל. לטעמי - תלוי. אם זה מגיע כחלק מדיון ענייני, והטענה מנומקת במידה סבירה, אז לטעמי כן. זריקת טענה כזו ללא נימוקים רבים, וחזרה עליה שוב ושוב גם כשזה לא אינהרנטי לדיון - לא. במילים אחרות, אולי ההבחנה היא בין טענות פרובוקטיביות לבין פרובוקציה.
מעבר לסמנטיקה 604310
מקובל עלי
מעבר לסמנטיקה 604304
אז אם אינך רוצה להגרר לטרחנות מדוע אתה נגרר לטרחנות? אתה מסווה את השאלות הללו שאינן שאלות כלל במעטפת סוכר נימוסית.
אז הנה התשובות:
1. הקביעה איננה נכונה לחלוטין.
2.איננו נכון. אולי אם היית מפרט איזה חלק, לתת שמות וכד'- אפשר היה להתייחס לשאלה.
3. לא נכון.
4. לא נכון. באותה מידה אפשר לכתוב שהימין תומך בשלטון הטובח בבני עמו.
*מעבר לסמנטיקה* 604311
יכול להיות שאתה צודק ויכול להיות שלא..(ואתה לא)
רק שאין קשר בין התגובה שלך לנושא הדיון,תנסה לקרוא שוב ואני אתמוך בהסבר- הדיון היה "גבולות השיח הלגיטימי"(הרמז בכותרת),שאני טענתי שאין שווין וימנים מופלים,ירדן הסביר את עמדתו.רוצה לומר,לא משנה אם הטענות בתגובה נכונות אלא אם מותר לכתוב אותם.

אני לא רוצה להגרר לטרחנות (רק שאיתך ועם ארז זה כיף)...
"מסווה את השאלות הללו שאינן שאלות כלל במעטפת סוכר נימוסית."

הסבר:
1.השאלות הללו שאינן שאלות (אתה רואה במחשבה שניה כן הבנת)
2.במעטפת סוכר נימוסית (אתה מתכוון שלא קיללתי,למרות שאני ימני מאוד ,ממש,מעבר לליברמן)

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים