|
||||
|
||||
לא הייתי ברור מספיק,זה ישנה לך אם מישהו כתב משהו על דעת עצמו או במסגרת התייעצות מקובלים,לאחר בחינת כתבי קאנון עתיקים או לאחר טקס סודי ומדיטציה? מעצם הגדרתך זה לא מענין ולא חשוב לך,אז למה את נכנסת לזה? זה לא מקדם את הדיון במילמטר וטרחני. אני אשמח אם תעני לי על זה: ממתי לדעתך קבוצה נכנסת להגדרה "יהודית" ומתי היא כבר יצאה? (אם אנחנו כבר במשחק הפוסט מודרני של כל אחד הוא מה שהוא רוצה וכולם אותו דבר וכל אחד שונה וכולם דומים ומיוחדים כאחד) |
|
||||
|
||||
ולהפוך את הדיון לדיון בשאלת "מיהו יהודי" כן מקדם אותנו? נראה לי שהשאלה הזו גדולה ורחבה מעבר לסקופ של הדיון הנוכחי. יהודי כדת, יהודי כלאום, כקבוצה אתנית, לא ברור לי לאן אתה רוצה לקחת את זה ובאיזה כיוון לקשר זאת לדיון הנוכחי. |
|
||||
|
||||
כל שאלה תשובה או טענה תקדם אותנו,אם אנחנו מסכימים על אמיתות מסויימות. לדון עם אתאיסט על המשקל המוסרי של ספר מסויים לעולם הדתי,זה כמו לדון עם טבעוני חרדי איך הכי טוב להכין בייקון. ולי אין מושג למה מעניין טבעונית אם יותר טוב לטגן בייקון עם שמן או חמאה. |
|
||||
|
||||
לא הבנתי את שאלתך או את הקשר שלה לדיון, אז אני שמחה שגם אתה חושב שזה לא מקדם אותו וטרחני. רק להזכירך, לא אני התחלתי עם סוגיית ''מיהו יהודי'' בדיון הזה, ואני חושבת שגם ההתעקשות שלך עליה או הבחנים שאתה עורך כאן לגולשים כדי לבדוק מי מספיק יהודי ולמי אמור להיות אכפת ממה לא רלוונטיים. |
|
||||
|
||||
1.תנחשי מי התחיל (רמז- לא אני) אם את לא מבינה למה זה חסר טעם להסביר לאתאיסט מושגים של "קדושה" או "מצווה" ועל אחת כמה וכמה להתווכח על החשיבות האיררכית בינהם,אז או שאת מתממת או שתחשבי טוב חזק חזק,אני מאמין בך,את יכולה, כמו שלמדדת שמילה שווה רק לרצח העם בדרפור,את תוכלי להבין את הרייקנות וחוסר הטעם של הסוג שיח הזה. וזה שאת לא מצליחה לענות לשאלה פשוטה שקשורה מאוד לדיון:"ממתי לדעתך קבוצה נכנסת להגדרה "יהודית" ומתי היא כבר יצאה?" החשד שלי מתאמת שאין בך אמת,את עויינת את היהדות ומבחינתך גם השינטוים יהודים.ומזה נובעת גם העויינות שלך למילה,אך ורק כי מדובר באקט יהודי.נקודה. |
|
||||
|
||||
1. אשאיר זאת לשיפוט הקוראים. אין לי מושג למה אתה חושב שאני לא מבינה מושגים כמו "קדושה" או "מצווה"; נראה לי שאתה לא מבין את המושג "אתאיסט". בחרתי שלא לענות על שאלתך מאחר שהיא אינה רלוונטית לדיון בעיניי. אין בי "עוינות" למילה אלא התנגדות להליך מטעמים שאינם קשורים לדת, אכן, ונימקתי אותם באריכות ובפירוט, אז זה די מעליב שאתה מתעלם מכל זה וקובע בשבילי שזה מתוך אנטי ליהדות פשוט כי נוח לך לסמן אותי ככזו. לתשומת לבך, המילה היא גם אקט מוסלמי ואף לא קשור בהכרח לדת (גם בארה"ב) וגם אז היא לא רצויה בעיניי באותה המידה. |
|
||||
|
||||
1.גם לא את...את הצתרפת לנשוא שמישהו אחר פתח. שגיתי בניסוח,לא "להסביר" את המושגים אלא לדון בחשיבותו של מצווה או ספר או מקום ע"פ אחר עם מישהו שגם כך לא מקבל את הערך שיש במצוה או קדושה. את טענת על ספר מסויים ומי הסמיך אותו וכו'..זאת שאלה לא רלוונטית ביננו. את לא מקבלת ערכים דתים ולספר אין משמעות בעיניך יותר מ"50 גוונים של אפור" למה להעלות את זה אז? מאוד רלוונטית כי טענת שישנם זרמים שונים ולגיטימים שהוצאו מהעולם היהודי,כאשר בעצם ע"פ שיפוטך הם צריכים להשאר. אז למה השאלה "ממתי לדעתך קבוצה נכנסת להגדרה "יהודית" ומתי היא כבר יצאה?" (פעם שלישית) לא רלוונטית? כי היא קצת מגרת את האמת הבסיסית מתחת לרטוריקה? (וזה קשור בהקיפין להתנגדות שלך למילה שאני בטוח דא"ג שלא יובן אחרת שאת באמת מתנגדת ממניעים נאצלים) |
|
||||
|
||||
היא לא רלוונטית כי אין לי ולא הייתה לי כוונה לפתוח דיון בנושא, רק להבין את עמדתך במילה ''כולם''. מאחר שהבנתי, אני פורשת מהמשך הדיון איתך. תודה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |