בתשובה לרועי, 15/06/00 0:47
אני כבר עברתי על בשרי את הסיפור 6016
אני שירתתי בחיל האוויר
ולפני די הרבה שנים סירבתי לעבוד בשבת מסוימת על עבודה שיכלנו לבצע אותה במוצאי שבת (למרות שעבדתי בשבתות אחרות שכן היה צריך לעבוד בהם)
בקיצר חבר שלי ואני נשפטנו לשבוע בכלא ישבנו חמישה ימים ושוחררנו ע''י חנינה מיוחדת ממפקד חיל האוויר (לא ביקשנו חנינה)

אי אפשר להפריד את הדת מהצבא .
וצריך לחשוב על ההשלכות של הדברים על העם. האנשים בסופו של דבר הם לא רובוטים
שיעשו כל מה שאומרים להם.
אני כבר עברתי על בשרי את הסיפור 6024
ראשית מי אתה שתחליט מה צריך לעשות בשבת ומה לא.
שנית אנחנו מדברים פה על מצב שיבוא משהו לבסיס וירצה על נושאים שיגרמו לך שוב לסרב פקודה.

בלי קשר הצבא הוא אחד המקומות הגרועים ביותר לשפיטה.

לי יצא להשפט על משהו לצאת זכאי ועדיין לקבל ריתוק של שבועיים לבסיס.

איך זה?

וחובה להפריד את הדת מהצבא.
לא שיבטלו את בתי הכנסת או יאמרו לך על תאמין בזמן שאתה בצבא אלא שפקודה היא פקודה ולמעט שוב מקרים מיוחדים מאוד ואני מדגיש מאוד אין לסרב פקודה.

אגב איך תרגיש אם במילואים האחרונים שלי שלצערי כללו את יום כיפור , היית אתה איתי באותו החדר ואני הייתי מחליט שאני רוצה לאכול אוכל חם ומדליק לי גזיה.

בתור אחד שאינו דתי הדבר מותר לי מה גם שהצבא פוגע פה באחת מזכויותי הבסיסיות לאוכל נורמלי. ולא מנות קרב בנות 20 שנה.

האם היית נותן לי להכין את האוכל מולך?

והאם בתור בדואי הצבא יכול לא לאשר לי לאכול ביום כיפור אוכל חם?
אני כבר עברתי על בשרי את הסיפור 6026
אין לי בעיה שתאכל מה שאתה רוצה מתי שאתה רוצה
גם לא ביום כיפור
אני כבר עברתי על בשרי את הסיפור 6035
בובי אבל מה לעשות לצבא בגלל שהוא מכבד אותך יש בעיה אם זה שאני אוכל ביום כיפור.

ויש לי תחושה שלא בדיוק תיתן לי ביום כיפור לעשות סטייק טוב מאחורי האוהל שבו תישן.

רועי

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים