|
הכתוב בתנ''ך אמת לאמיתה . הבעיה - שאנחנו בימינו אלה לא מסוגלים להבין כראוי את הכתוב.שכן הכתוב תמציתי.עובדות שלדעת הכותב ידועות בזמנו לכל לרוב לא נכתבות.היום אנחנו נגועים ב''עכשוויזציה''.ורבים מהחוקרים מנסים ליחס את מושגי ההווה לערכי העבר. אין ספק שהתנ''ך מציג בפנינו הצורה יוצאת דופן ואוטנטית, את הווי החיים,מנהגים,וערכי מוסר. אני אישית בהסתמך על דעה זאת. כתבתי מחקר על מלחמת דבורה וברק נגד סיסרא.הבעיה - בתאור מלחמה זו שכל שפע החוקרים מודעים לכך ששני ערכי נוף היו דומיננטים במהלך הקרב.מדובר בהר תבור ובנחל קישון. לגבי הר תבור אין חולק על מיקומו. לגבי נחל קישון יש בעיה של ממש.לפי המשתמע מהכתוב נחל קישון זורם לרגלי הר תבור. אך במציאות העכשווית לרגלי התבור אין נחל קישון . לרגלי התבור כיום זורם נחל תבור. השאלה - האם התאור התנכי אמת או מיתוס. מתוך הנחה שהתאור התנכי אמת יצאתי למסע בעיקבות הקישון האבוד.ואכן מצאתיו. כתבתי עבודת מחקר המבוססת על כתביהם של טובי המדענים המקובלים על הכל.פרופסורים ודוקטורים בתחומי מדע רבים, ומצאתי כי בשלב הסטורי כל שהוא אכן נחל הקישון זרם לרגלי הר תבור.תגלית זאת לא ניתנת להכחשה. הסיפור הגאומורפולוגי מדבר בעד עצמו. הסיפור התנכי מעיד כי בזמן המלחמה נחל קישון זרם לרגלי הר תבור.לסיפור הזה יש בהתאם למחקרי גיבוי גאומורפולוגי.מכאן שהכתוב מתאר מציאות שהייתה ושהתאור הינו אמת לאמיתה.על כל המשתמע מזה. הבעיה שלי שכתיבת המחקר לא נעשתה במסגרת אקדמית ועדיין לא מצאתי מי שמוכן לפרסם אותה. אין ספק שפרסום עבודתי יעמיד במבוכה חוקרים רבים ידועי שם ומעמד.ואולי זאת הסיבה שכל היכול לפרסם חושש לפרסם ומחקרי מונח כאבן שאין לה הופכין במקום לתרום את תרומתו הראויה. איתן עופר מושב היוגב
|
|