|
||||
|
||||
שתי הפרוטות שלי (אני מדלג על השאלות על כוונותיו ומחשבותיו של בן-ארי, שהתשובות עליהן ברורות (לא?), ועובר היישר להערכה מוסרית של צעדיו): זה שהוא גזען זה רע. בהינתן שהוא גזען, אין רע נוסף בכך שהוא חושב שכל השאר גם גזענים. אין גם רע בכך שהוא פועל כדי לעמת את השאר עם גזענותם-לכאורה, או להסיר מעליהם את מסכת הצביעות שהם חובשים לכאורה. אולי זה אפילו טוב, בין אם הוא צודק ובין אם הוא טועה. בנוגע לזה שהוא משקר לאפריקאים בנוגע למטרת הנסיעה, זה לא יפה ואפילו לא מוסרי, אבל זה פשע די קל בעיני, בעיקר אם ההשפעה המעשית של זה היא בעיקר יום יותר טוב מהממוצע עבורם. |
|
||||
|
||||
בוקר טוב לך. כתבת: "אני מדלג על השאלות על כוונותיו ומחשבותיו של בן-ארי, שהתשובות עליהן ברורות (לא?)" תשובתי: לאור תגובתך אני לא בטוחה שהתשובות לשאלות הראשונות ברורות לנו אותו דבר. אם תרצה תענה עליהן ואם לא אז לא. בנוגע לסוגיה המוסרית כתבת: "אבל זה פשע די קל בעיני, בעיקר אם ההשפעה המעשית של זה היא בעיקר יום יותר טוב מהממוצע עבורם." מאחר שאי המוסריות של מעשהו של בן ארי צועקת לי עד התרחשות, בעוד אתה רואה בו פשע די קל עם יתרונות מעשיים, אני צריכה לשאול עוד כדי שאולי אבין את השיפוט שלך או אולי אתה תבין שיפוטי: אם האפריקאים היו מבינים מהי מטרת הטיול, האם לדעתך היו עולים לאוטובוסים? האם אתה היית עולה לאוטובוס? אם לא היית יודע מה מטרת הטיול והיית עולה לאוטובוס, האם דעתך על "היום היותר טוב מהממוצע עבורך" היתה משתנה כשהאמת היתה מתגלה לך, וכשהיית מגורש בהמשך אותו טיול? (על פי תוכניתו הדו-שלבית של בן ארי). אם דעתך היתה משתנה בעקבות גילוי האמת - מדוע אינך מיישם את דעתך זו על האפריקאים היוצאים לטיול, כשהאמת לא ידועה להם אבל ידועה לך? אם תרצה תענה גם על השאלות האלה ואם לא אז לא. יום טוב. |
|
||||
|
||||
אלי ישי: "רוב האנשים שבאים הנה הם מוסלמים שחושבים שהארץ בכלל לא שייכת לנו, לאדם הלבן." |
|
||||
|
||||
אם זה לא היה מאוד מאוד עצוב, זה היה מאוד מאוד מצחיק. |
|
||||
|
||||
אלי ישי הוא פתאום לבן וציוני. איזו אינטגרציה מוצלחת יש לנו מכל המהגרים הללו. מזכיר לי משהו שביסמרק אמר פעם (תגובה 545886). |
|
||||
|
||||
והוא עדיין קיים במערכת הפוליטית? לאן הגענו? |
|
||||
|
||||
מודעות עצמית מאז ומתמיד לא היתה הצד החזק שלו, אבל זה כבר פשוט בדיחת השבוע. |
|
||||
|
||||
אולי אנחנו באמת לא מבינים אותו דבר את תוכניתו של בן ארי. את שואלת "האם דעתך על [היום] היתה משתנה ... כשהיית מגורש בהמשך אותו טיול? (על פי תוכניתו הדו-שלבית של בן ארי)". לדעתך הם היו אמורים להיות מגורשים ממש באותו יום? או נעצרים או משהו? זה נראה לי מוזר. מטרתו של ה"טיול" מבחינת בן ארי היא אכן להביא לגירושם, אבל רק בטווח רחוק ורק כחלק מקבוצה שלמה. אני הנחתי שהתוכנית כוללת, גם במקרה שתגובת חברי הכנסת תהיה כפי שהוא קיווה, שבסוף היום הוא יזרוק אותם בחזרה בתחנה המרכזית בתל-אביב. האם מעשית הוא יכול לעשות יותר מזה? ששוטרי עוז לא יכולים לעשות? |
|
||||
|
||||
באמת לא הבנת, בכלל לא חשוב מתי הגירוש ואם בכלל. בן ארי לוקח את האפריקאים השמחים לטיול בתור קרקס תפלצים נודד, כדי שחברי הכנסת יראו בעצמם עם מה תושבי השכונות חיים כל יום - אלה מילותיו שלו. הוא מביא את האפריקאים לכנסת כדי שהח"כים לא ידברו רק בתיאוריה ממרחק אלא יראו במו עיניהם ויחטפו גועל. אם כך הוא באמת מאמין שהח"כים יחטפו גועל פיזי. אתה ודאי אומר לעצמך: לא, הוא לא באמת מאמין, הוא הרי לא אידיוט, הוא רואה שאחרים לא נגעלים מהם, ראבאק, נשיא אמריקה הוא שחור. אבל הטקטיקה שלו - ו"הטיול" לבריכת גורדון - מוכיחה שהוא כן חושב ככה. הוא חושב כך כי הוא עצמו מרגיש כך ולא מעלה על דעתו שאחרים בנויים אחרת. הם מגעילים אוניברסליים בעיניו, כמו ג'וקים, שאתה, ירדן, יכול לדבר עליהם בתיאוריה אבל ברגע שהוא יעביר אחד כזה על עורך תצטמרר ותיחשף גזענותך כלפיהם. זה זיעזע אותי כי זו גזענות ממש, גזענות שלא תלויה בכלום חוץ מהצבע. ואולי אני הטועה, ובאמת כל הלבנים מרגישים כך כלפי כושים? אתמול אלי ישי אמר שהאפריקאים לא מאמינים שארץ ישראל שייכת לנו, "האדם הלבן", ויכולת הזעזוע שלי נשחקת. מה שהיה מדהים אתמול נשמע בנאלי היום. (זה מאיר לי באור חדש את היחס של החרדים ושל ש"ס לאתיופים. אני מתחילה לחשוב שלא הבנתי אותו נכון) אם בן ארי היה אומר לאפריקאים: אני רוצה שהח"כים יראו איזה מגעילים אתם, ובינתיים תעשו טיול יפה, האם אתם מוכנים לעיסקה? ואם הם היו מוכנים לעיסקה זה היה בסדר (אולי, מוסרית), אבל אין להם מושג מי ומה, ובשבילם בן ארי הוא יהודי חביב שרוצה לעזור להם. מזעזע שהוא מנצל את תמימותם כדי להשפיל אותם. זה השלב הראשון בתוכניתו הדו שלבית של בן ארי. השלב השני הוא שהגועל המוחשי יביא להכרעת הגירוש. לא חשוב אם הגירוש יהיה היום או מחר או בעוד חודשיים, מטרת הטיול היא לגרום לרעתם. הוא מבטיח להם בלשון חלקות טיול יפה, וכשהם יהיו באוטובוס המטפורי עליזים וטובי לב, ושמחים שהתמזל מזלם לפגוש אדם כל כך טוב, הם יגלו לפתע שהנהג מסיע אותם לסיני וזורק אותם מעבר לגבול. זה מזעזע בגלל הנבזות. לשון חלקות, העמדת פנים, פיתוי, השפלה, לעג גופני פומבי, מרמה, אלימות - זה אונס. המעשה של בן ארי הוא בעיניי אונס, לא אונס מיני אלא אונס האדם כל כולו. בן ארי מתגאה ובצדק בכך שהיחס לאפריקאים הוא עבודה שלו, הוא התגאה שאפילו מספסלי האופוזיציה הוא הגיע להשג כזה. הוא עובד על על זה כבר ארבע שנים, מהיום שהפליטים הראשונים הגיעו ארצה ואף אחד עוד לא "ידע" כביכול שהם מגעילים, אנסים, רוצחים, מוסלמים, רעבים לנשים, חולים, שחורים, נחשלים, נצלנים, לא מכירים בבעלות האדם הלבן על ישראל או כל מקום אחר מחוץ לאפריקה, ורוצים לכבוש את העולם. |
|
||||
|
||||
אז בסדר, הבנו אותו דבר, רק הניסוח שלך (הפרזה ספרותית?) "כשהיית מגורש בהמשך אותו הטיול" בלבל אותי, חשבתי שהתכוונת לו כפשוטו. אז אילו הייתי אפריקאי והייתי מבין את מטרת המעשה, מה הייתי חושב? הייתי חושב שבן-ארי אדם דוחה, אבל זאת לאו דווקא סיבה לדחות את יוזמתו. השאלה היא מה באמת היתה הערכתי בנוגע לתגובת אנשים אחרים אלי. אם הייתי אופטימי וחושב שרוב הישראלים לא גזענים כמו בן-ארי, הייתי שמח להצטרף ולהשתתף בלהוכיח לו שהוא טועה. אם הייתי חושב שרוב הישראלים כן גזענים, וייגעלו מנוכחותי הקרובה, אז... לא ברור, האינטרס הצר שלי הוא באמת לא להצטרף, אבל במקרה כזה המעמד האנושי (כלומר, כבוד האדם) ואולי אפילו המוסרי שלי כאן רעוע. |
|
||||
|
||||
הבנת. בערך. מצד שני לסכם את בן ארי כ"דוחה"... נו טוב, עוד טיפה מקובעת השנאה ללילה טוב: לילה טוב |
|
||||
|
||||
תכניתו של בן ארי פורסמה על ידי מאיר כהנא שבן ארי היה כוח צעיר בתנועתו. חפש באינטרנט. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |