בתשובה להאלמוני המזוהה, 07/05/12 23:05
מטרופוביב 595067
גרתי בלונדון ובתל-אביב. גם פרקטית, ולא רק פורמלית, לונדון היא עיר אחת בעוד שגבעתיים, רמת גן וחולון אינן חלק מתל-אביב.

הרושם שלי כתושב, היה שהגורם שליכד את לונדון לכדי עיר אחת הוא מערך התחבורה שלה. יש בעיר מנהלת אחת שמסדירה ומסנכרת את הרכבת התחתית, המעבורות בנהר, שבילי האופניים ותחנות האופניים הציבוריות, הרכבת העילית, מסלולי ההליכה, האוטובוסים, הכבישים, הרכבת הקלה, המוניות, החניונים וה-DLR (עוד סוג של רכבת קלה). יש לא מעט גופים שאחראיים על תפעול וניהול חלקים שונים של מערך התחבורה הנ"ל, אבל מעל כולם מנהלת אחת. האם יש ערים מסדר הגודל של לונדון שאין בהן תשתית תחבורה המלכדת אותן?

בשיחה שניהלתי עם דמות בכירה לשעבר בעריית תל-אביב, נאמר לי שהמכשול העיקרי בהקמת רכבת תחתית בגוש-דן הוא תיאום בין עיריות שונות ותככים למינהם הקשורים לפוליטיקה בין-עירונית. כך שלפחות בהקשר הזה, נראה שריבוי העיריות הוא קללה ולא ברכה.

ואפרופו לונדון, העיר מחולקת ל-"רובעים" (boroughs), ובראש כל אחד מהם נמצאת מועצה מקומית עם בחירות משלה, האחראית על רבים מהשירותים המוניציפליים (כמו אשפה ומחיזור, או שיטור קהילתי). הלוואי שבגוש דן היה מצב דומה, אבל סביר להניח שדרושה טלטלה מסדר הגודל של מלחמת-אזרחים כדי לשנות עד כדי כך את מערך הכוחות בין הערים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים