בתשובה לקונשטוק, 25/04/12 15:36
לא רק בפסיכולוגיה 594529
Bayer and Amgen found that the prestige of a journal was no guarantee a paper would be solid. "The scientific community assumes that the claims in a preclinical study can be taken at face value," Begley and Lee Ellis of MD Anderson Cancer Center wrote in Nature. It assumes, too, that "the main message of the paper can be relied on ... Unfortunately, this is not always the case."

פרסום מדעי צריך לדווח על תוצאות. הבעיה האמיתית כאן היא הסתמכות על תוצאות ללא שחזור. ברור שיש סיכוי שהתוצאות יהיו שגויות.

למען ההוגנות יש לציין גם:

During a decade as head of global cancer research at Amgen, C. Glenn Begley identified 53 "landmark" publications – papers in top journals, from reputable labs – for his team to reproduce. Begley sought to double-check the findings before trying to build on them for drug development.

Result: 47 of the 53 could not be replicated. He described his findings in a commentary piece published on Wednesday in the journal Nature.

האם המספרים הללו מעידים על אפקט מגרה חזק? איפה בדיוק? אצל החוקרים? אצל הירחונים? או אולי הוא בחר קבוצת מחקרים שמראש נראתה לו חשודה?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים