|
||||
|
||||
נראה לי שהבעיה הבסיסית בשוק הדיור די ברורה. יש מחסור בסיסי ולכן המחירים עולים ומעבר לזה בגלל שהמחירים עולים אנשים קונים דירות בלי לגור בהם או להשכירם מתוך כוונה למכרם ברווח דבר שגורם למחסור יותר גדול וכך נוצר מעגל קסמים. השאלה היא: האם ישום ההמלצות יצליח להקטין את הבעיה הזאת בלי ליצור בעיות גדולות אחרות? |
|
||||
|
||||
ודייק, הבעיה היא לא (רק) מחסור בדירות, הבעיה היא מחסור בדירות באזורים מסויימים, עד כדי אבסורד. בתל אביב, אפשר במליון שקל לקנות דירת חדר וחצי במרכז העיר או דירת 4-5 חדרים בדרום, לפעמים במרחק של פחות מ-5 קילומטר. מה בין מחיר של וילה בלוד למחיר של וילה בשוהם הרחוקה מרחק יריקה? מכאן למדים, שהבעייה היא תשתיות, תחבורה, חינוך, רפואה, שטחים פתוחים, שיטור נאות ועוד. |
|
||||
|
||||
ללוד יש בעיה מאוד פשוטה שנקראת נתב''ג. זה מסביר הרבה הנחתיתות שלה. חוץ משיטור נאות זה פוגע בכל אחד מהאלמנטים שהזכרת. וכמובן שזה גם מאוד מרעיש ומזהם. |
|
||||
|
||||
בשוהם יש בעית רעש חמורה לפחות כמו לוד. (היית בלוד ושמעת את הבעיה, או שמדובר בשמועות?) |
|
||||
|
||||
יש כמה וכמה מקומות שסובלים הרבה יותר מלוד מרעש המטוסים, ובפרט, שוהם, אור יהודה, שכונות מסויימות של ראשון לציון וכפר חב''ד, שלא לדבר על כמה מושבים ובראשם בני עטרות, כפר טרומן וצפריה שאני מתקשה להבין איך אפשר בכלל לגור בהם. אבל נכון שגם בלוד שומעים את המטוסים. |
|
||||
|
||||
וכוונתי, יש מקומות מאד מוצלחים (כמו שוהם) למרות רעש המטוסים. אז לתלות את מצבה העגום של לוד בנתב''ג נראה לי לא מספיק מבוסס. דווקא הרבה עובדים בנתב''ג באים דווקא ללוד בגלל הקרבה. |
|
||||
|
||||
אני מבין שהמילה ''רעש'' הטעתה את כולם אז אני אסביר. לך למפת ישראל ותסתכל על הקו הדמיוני הישר בין נס ציונה לתל אביב, אתה תראה את ראשון וחולון. לעומת זאת על הקו הישר בין לוד לתל אביב יש את כפר חבד בית דגן ואזור. אחת הסיבות המרכזיות להבדל הזה הוא נתב''ג. אילולי נתב''ג הקו הזה היה יותר עמוס דבר שהיה משפר מאוד את לוד. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |