|
||||
|
||||
אדרבא, אתה מוזמן להפריך משהו מהנחות היסוד. להוכיח לעולם למשל שסיכולי מילים, היוצרים משפט השונה במשמעותו מזה שנהגה, אינם קשורים לשום רצונות מרובים ומתנגשים, או שקיום הרצונות השונים אינו דומה בשום אופן בין אדם לאדם. |
|
||||
|
||||
אסוף כמות מכובדת של סיכולי מילים וכתוב חיבורים בלשניים ארוכים התומכים בטענה הבאה: סיכולי מילים מופיעים בתדירות זהה כשהמשפט הנפלט חסר משמעות או בעל משמעות. מובן שלא תוכל להמלט מעיסוק בהרבה פרמטרים לא מוחלטים, זו עבודה מלוכלכת אבל לא בלתי אפשרית. אם תרצה למשל להפריך את בסיס התורה של דרווין תדרש לאיסוף שיטתי של ראיות לשרידות שאינה קשורה בהתאמה לתנאים, סביר שלא תמצא רוב לראיות האלו, אך דרך ההפרכה הזו אפשרית. אף על פי ש'התאמה לתנאים' זה מונח חמקמק. -- עוד אופציה - הפרכת האבולוציה תתאפשר גם אם יוכח שהוויסי הגדול תכנן את הלטאה, כנ"ל תוכל להוכיח שהוויסי שותל מילים על הלשון. |
|
||||
|
||||
זה לא יוכיח או יפריך את התיאוריה מכיוון שהתיאוריה עוסקת רק בסיבות לסיכולי מילים בעלי משמעות איך אני יכול להוכיח שלפחות חלק מהמשפטים המסוכלים בעלי המשמעות לא נובעים מדחפים לא מודעים? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |