|
||||
|
||||
"אנחנו רוצים שהבנות יבינו את חשיבותו של הגבר בבית", כלומר - חשיבותו של גבר אחד קבוע שנמצא בבית, לעומת 3-4 מתפרפרים פוטנציאליים שנמצאים בחוץ? הממ. |
|
||||
|
||||
טוב, אני לא בדיוק מתכוונת להגן עליו ועל השקפותיו. אבל כיוון שהזכיר ''תאווה'' מול ''אהבה'' נראה לי שבמקרה זה כיוון לעניין של יציבות הקשר המשפחתי לעומת פיתויים מזדמנים וחיי רווקות. |
|
||||
|
||||
כשזה מופיע בצירוף ל''ערכו של הגבר'' ו''ערכה של האישה'', האינטרפרטציה שלך היא פשוט החלת עקרון החסד ותו' לא. |
|
||||
|
||||
הסבר בבקשה. |
|
||||
|
||||
מה פה דורש הסבר? |
|
||||
|
||||
כן, אולי. אני מדברת מרחוק: לא גרה באשקלון ובני לא במערכת החינוך הזו. לו היה לי בן בי"ב באשקלון הוא בהחלט היה מקבל את אישורי לא להגיע לסדנא גם אם היא בגדר חובה. |
|
||||
|
||||
עקרונית, אני מעדיפה שהרשויות לא יהיו אלה שמחנכות את ילדי איך להתנהל ביחסיהם האינטימיים, על פי חוברת פדגוגית שנולדה באיזה סמינר. ומלבד ההסתייגות העקרונית, אני גם מסתייגת ספציפית, מהקו הדתי-שמרני מוצהר של הסדנא. |
|
||||
|
||||
מסתובבת בראשי מחשבה על רקע המתח שמתגלע כאן בדיון בין הליברליזם אשר לדעתי מאמץ את האתיאיזם לבין אותה שמרנות דתית שאת מציינת. בעבר חשבתי שזו תהיה המתיחות הדומיננטית אשר תחצה את החברות האנושיות לעתיד לבוא, על רקע ההתפתחות המהירה של החברה המדעית והטכנולוגית אשר פורצת כל סייג ומפריכה לכאורה את כל מה שיש לדת להציע. זאת לנוכח הקושי הגובר של הדתות אשר פונות אל העבר, להתאים את עצמן ולהסתגל אל הקידמה אשר פניה אל העתיד, אך כיום אני לא כל כך בטוח. נדמה לי שמתיחות כזו מתגלעת מלכתחילה בעיקר על מצע של חברות ליברליות, כמו שלנו, והרבה פחות בחברות שמרניות. כלומר בשעה שהשמרנות מאתגרת את הליברליזם, הקידמה אינה מאתגרת את החברות השמרניות באותה המידה. לכן לדעתי הליברליזם מצוי בנסיגה, ואולי בפני שקיעה היסטורית. זה לדעתי מכיוון שהליברליזם לוקה בחולשה והאתיאיזם כל שכן. הללו אינם מעניקים תחושת זהות ומשמעות לחייו הרוחניים של האדם, בוודאי שלא באותה מידה שבה מעניק עולם המושגים הדתי. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |