|
מקבל , התנועה הראלית לא הייתה קיימת בארץ בזמן כתיבת הספר. מצטער על הטעות, אני חשבתי שהם כבר היו בארץ ב-1989. , אז המחבר לא הסתמך על התנועה בארץ אלא בחו"ל. אבל כל מי שקורא את הספר יכול לראות שפרקים שלמים ממנו מבוססים על התנועה הראלית וראל. נכון מר דרורי צודק בהעירו שחנוך הוא דמות מיסטית ואין לו כל קשר לראלים, הספר עוסק למעשה בכמה קבוצות שהתנועה הראלית היא רק אחת מהם. ואגב בניגוד למה שמר דרורי חושב , אינני בא לתקוף אותו ואת התנועה שלו א פריורי , אני רק מציין את העלילה של ספר. ויש להבדיל בין מה שאני מתאר ובין מה שאני חושב. אינני טוען ואינני חושב שהתנועה הראלית מסיבה נזקים א פריורי לחברים שבה. דעתי היא שזוהי תנועה בלתי מזיקה ובוודאי ובוודאי בהשוואה לתנועות כמו האיסלאם הקיצוני , וזרמים שונים ביהדות הנורמטיבית ובנצרות הפאונדמנטלסיטית שמהם יש סכנה אמיתית לאנושות. מה שכן אני חושב שהנקודה המעניינת ביותר בתנועה הראלית היא לא בהכרח הקשר בינם ובין האלוהים , אלא ההשפעה שמתחילה להיות להם ושתהיה להם בעתיד על נושא השיבוטים, אבל זה כבר עניין של דעה אישית , מר דרורי בהחלט יכול לא להסכים איתי בעניין זה ומסיבות טובות.
|
|