|
אגב ההתיחסות לשעורי האבחון באוכלוסיה: התנדבתי במשך כמה שנים בתגבור לתלמידי תיכון מאחד האזורים החלשים יותר בירושלים. התפלאתי לראות כמה מהם סבלו מליקויי למידה ואולי גם הפרעות ריכוז. אין לי הכשרה באבחון, אבל כשאתה רואה נער בכתה י"א שמבלבל בין m ל-w או בין p ל-q אז די ברור שיש כאן מישהו שהתפספס במשך שנים רבות. אף אחד לא אבחן אותם, והם מצליחים לגרור את עצמם בבית הספר משנה לשנה בעזרת כל מיני הסתגלויות למערכת שהם מפתחים. כואב הלב לראות נערים כאלה שזקוקים לאבחון והקלות ולא מקבלים אותם בזמן שאחרים מקבלים את מה שלא מגיע להם.
|
|