|
||||
|
||||
לפני שנה נסעתי לוולנסיה, לפגישה של פרויקט אירופי שמקום העבודה שלי השתתף בו יחד עם אוניברסיטאות, חברות ומכוני מחקר מפינלנד, צרפת, איטליה, אנגליה, גרמניה והולנד. בחרתי לטוס למדריד ולנסוע ברכבת לוולנסיה. בהשוואה לטיסת המשך לולנסיה זה האריך את הנסיעה, נדמה לי, במשהו כמו ארבע שעות לכל כיוון1 (ובמקרה שלי לא הוסיף למספר הלילות הדרוש). זה גם היה הרבה יותר זול, אבל השיקולים העיקריים שלי היו איכות הסביבה ותיירות2. הופתעתי וקצת התאכזבתי לגלות שכל שאר הבאים טסו עד ולנסיה, רובם אם לא כולם בשתי טיסות. ייתכן שאצל חלקם ההבדל היה כרוך בלילה נוסף, אבל הרושם שלי היה שהאופציה המסילתית בכלל לא עלתה על דעתם - זה נראה להם מפתיע וכמעט אקזוטי שנסעתי ברכבת. 1 אני לא באמת זוכר; הנסיעה עצמה היא רק ארבע וחצי שעות, אבל צריך תחבורה בין שדה התעופה לתחנת הרכבת במדריד, וזה תוספת יותר גדולה מהחיסכון בתחבורה בוולנסיה, שם אפשר היה ללון במלון טוב במקום טוב מטר מהרכבת. 2 מהרכבת אפשר לראות נוף, בתוכה אפשר להרגיש יותר מחוברים למקומיים, ובהמתנה לרכבת או אחריה אפשר לעשות שיטוט קצר במדריד3. זה מנצח בקלילות את התענוג המפוקפק של שעתיים פלוס בשדה תעופה. 3 אם אתם בתחנה, רק עשר דקות וכמה אירו מפרידים ביניכם לבין "גרניקה"! כולל קניית הכרטיס והפקדת המזוודה והכל. |
|
||||
|
||||
לפני שנים מספר טיילתי בבריטניה רבתי. התכוונו להגיע לאירלנד וחשבנו לנסוע בתחב"ץ + מעבורת, כשהכומר הקתולי החביב שארח אותנו בביתו חשף בפנינו את ראיינאייר. לא היה לנו שמץ של מודעות למחיר האקולוגי של טיסה. הטיסה בראיינאייר, אם מזמינים אותה מספיק זמן מראש, יותר זולה. הרבה יותר זולה. כמה יותר זולה? היא עלתה פאונד וארבעים פני + מיסי נמל. רק המעבורת היתה עולה יותר. ___________________ אין לי מושג איך מתנהל המודל העסקי שלהם. ואיך הם לא פשטו את הרגל עד כה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |