|
לא הבנתי מה טוב ב-8. מתעסקים כאן הרבה ב"יתרון" של פיטורים קלים ואיך מפחיתים אותו, כאשר עבור חברות הקבלן פיטורים קלים הם לא מטרה בפני עצמה, אלא דרך להפחית שורה ארוכה של זכויות עובד כולל פיצויי פיטורים. אנשים שמפוטרים מעובדי קבלן לא לוקחים את זה אישית אחרי שהם מדברים עם מפוטרים אחרים. עובדים מעולים מפוטרים כדי שלא יגיעו לרף שממנו יצטרכו להעניק להם זכויות של עובדים רגלים. הרבה חברות קבלן לא עובדות כפי שיש מדמיינים, בצורה מסודרת. הרבה מנוהלות על ידי הבן דוד של האח של החבר של, ולפעמים אנשים מפוטרים כי מישהו צריך עבודה זמנית ואפילו לא נעלבים (מה יעזור להם להעלב. הם או יחזרו כשיקראו להם שוב או לא יחזרו) בתור בנאדם שגר בשכונה שרבים מתושביה עובדי קבלן, גיליתי גם טריק נפוץ כלפי אלו שמתקשים לקרוא את התלוש. נשים אתיופיות מבוגרות, עולים חדשים מבוגרים - קורבן קל, שתדיר נעלמות להם שעות, ושעות נוספות נעלמות חודשים ברציפות. מנהלי העבודה בחברות כאלו עשויים להיות מזן מיוחד - זה שהמעסיק מסכים להחזיק, זה ששותק כשדופקים את העובדים. מה דעתכם על איסוף זבל, בחורף או בקיץ, בלי כפפות? או עם כפפות מתפוררות? מנהל עבודה שדואג שיהיה לעובדים שלו כל מה שצריך בשביל לעבוד, מחזיק חצי שנה לפני שזורקים אותו. כזה שיודע לעשות קומבינות טובות ולחסוך לבעל הבית, יכול הרבה פעמים לעשות קומבינות רווחיות, למשל לרשום לבן שלו שעות נוספות בסך של 6000 ש"ח כל חודש (כאשר אלו בהתאם נעלמות מהתלושים של אלו שלא עולים על זה). המערב הפרוע.
|
|