|
||||
|
||||
אז מאיפה נובעת ההתנגדות לניסוי? |
|
||||
|
||||
את מי אתה שואל? את התומכים בניסוי או את המתנגדים? לדעתי, אם ברצונך להבין מאיפה נובעת ההתנגדות, מן ההגינות להקשיב למה שאומרים המתנגדים, ולאו דווקא לאופן בו אחד התומכים מתאר את מניעיהם (כאמור, אני תומך בניסוי). אם יתברר שמה שהמתנגדים אומרים הוא אכן ש"הסיבה להתנגדות היא החשש שמא הניסוח יצליח", אהיה חייב לקוראי האייל התנצלות על שבזבזתי את זמנם היקר בקריאת השטויות שלי, בזמן שיכלו לקרוא דברי חוכמה שכתבו מגיבים אחרים, או סתם דברי תורה. |
|
||||
|
||||
אז הנה, אני מקשיב למה שאומרים המתנגדים (לפחות אחד מהם): "מאמץ עצום שהושקע בשכנוע הצבור בכך שיש בעיה עלול לרדת לטמיון אם אנשים יסברו שיש פתרון טכנולוגי" (תגובה 584487). אז כן, הפרופ' צודק. ההתנגדות נובעת מהחשש שמא הניסוי יצליח. |
|
||||
|
||||
כרגיל אתה מסלף את הטיעון של הצד השני במקום סתם לא להסכים אם לתאר את הטיעון בצורה מדויקת יותר החשש הוא לא מפתרון טכנולוגי אלא החשש הוא מהצלחה (מסוימת) של הניסוי שתשכנע את הציבור שיש (כביכול!) פתרון טכנולוגי משמעותי לבעיה (ולכן הנזק הצפוי גדול מהתועלת) |
|
||||
|
||||
אני מסלף? אני מצטט במדוייק. אתה זה שמסלף ע"י פירושי רש"י. |
|
||||
|
||||
לא פירושי רש"י ולא נעלים. קריאה סבירה של הנאמר שנותנת קרדיט לטוען הטענה. כן אתה מסלף. אתה מצטט במדויק ואחר כך מסלף בפרשנות שלך את מה שאתה מצטט. זה לא סותר. "החשש הוא לא מפתרון טכנולוגי אלא החשש הוא מהצלחה (מסוימת) של הניסוי שתשכנע את הציבור שיש (כביכול!) פתרון טכנולוגי משמעותי לבעיה (ולכן הנזק הצפוי גדול מהתועלת)" הוא פירוש סביר יותר ל- "מאמץ עצום שהושקע בשכנוע הצבור בכך שיש בעיה עלול לרדת לטמיון אם אנשים יסברו שיש פתרון טכנולוגי" מאשר הפירוש שלך שהם חוששים מהצלחת הניסוי כשלעצמו או שהם חוששים ש*באמת* יהיה קיים פתרון טכנולוגי. המטרה של הפירוש המסולף שלך היא להציג את הטוען כאידיוט במקום להתמודד עם הטיעון האמיתי שלו. אתה עושה לעצמך חיים קלים ולא יותר מכך. |
|
||||
|
||||
בחירה מעניינת. למיטב זיכרוני רש''י נודע דווקא כפרשן שבוחר לפרש לרוב על דרך הפשט ולא על דרך הדרש. אבל אני לא מכיר את פירושו כ''כ טוב. |
|
||||
|
||||
רש''י אמנם נחשב לראשון הפשטנים, אבל עיון בפירושו מגלה שרק כשלושים אחוז מפירושיו הם על דרך הפשט. תוכל לראות זאת בנקל אם תפתח פרק אקראי ותשווה את פירוש רש''י לזה של נכדו הרשב''ם, שדבק בדרך הפשט. |
|
||||
|
||||
משום מה אני לא נוהג לחשוב עליו כעל מישהו פשטני. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |