|
||||
|
||||
מהכרות קצרה עם מיזם ה-OLPC וממשק Sugar שבו הוא משתמש, אני לא מסכים עם הקביעה שמחשבים יכולים לשמש רק לצורך העשרה. מיזם OLPC קם (בין השאר) מתוך ההנחה שיותר זול לשלם על מחשב לכל ילד מאשר על ספרי קריאה לאותו הילד. המחשב נועד להיות ספר הלימוד ואביזר חיוני בכיתה. למחשב כמו שהוא יש כמה בעיות טכניות רציניות (בפרט הרשת האלחוטית, שלא עובדת מספיק טוב). אבל להערכתי האישית הוא מדגים איך מחשב יכול לשמש אביזר לימודי. ניקח את ההנחות הבאות: 1. לכל ילד יש מחשב, ויש לנו שליטה מספקת על התוכנה שעל המחשב 2. יש רשת טובה בכיתה. המחשבים מתחברים אליה בצורה חלקה. נראה מה אפשר לעשות בעזרתן, ובעזרת זמן פיתוח. ממשק המשתמש Sugar בנוי לעבודה ברשת. היישומים עובדים, במידת האפשר, בצורה חלקה ברשת1. באותה מידה שעורכים מסמך מקומית במעבד התמלילים, אפשר להרשות לאחרים להשתתף בעריכתו. וזו רק דוגמה אחת. היישום המתבקש הוא "לוח" - כולם יכולים לראות את הלוח של המורה. המורה יכול אולי גם להרשות לתלמיד זה או אחר לכתוב על הלוח שלו במהלך השיעור. הלוח המשותף מקל על העתקת תוכן הלוח ל"מחברות" התלמידים. אז המחשב הוא גם הספר, גם המחברת וגם הלוח. 1 מבחינה טכנית מדובר על התחברות אוטומטית מעל ZeroConf [Wikipedia], שידוע גם בשם Bonjour. אם עובדים בסביבה מסודרת יותר אפשר להתחבר לשרת XMPP [Wikipedia] מרכזי לצורך גילוי האחרים. לא לגמרי ברור לי איך מטופלת החלוקה לכיתות שונות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |