|
||||
|
||||
למה אתה חושב שלא יתאפשר לך לגור בסכנין? לא חסרים יהודים שגרים בכפרים ערבים, מישהי אפילו כתבה על זה ספר... |
|
||||
|
||||
אחד הכותבים (לשעבר?) באייל ביקש לגור באום אל פאחם. למיטב זכרוני, הוא נדחה בידי בית המשפט. אם הוא קורא במקרה, אולי יוכל לפרט. |
|
||||
|
||||
את גיל רונן גם אני הייתי דוחה כשכן. |
|
||||
|
||||
אם התגובה המגעילה הזאת היא אפיינית לך, אז סביר שהייתי דוחה אותך כשכן (או שכנה - ג'וד?). אבל בית המשפט פסק מה שפסק במקרה גיל רונן, ולא במקרה שלך ושלי. ועל זה הדיון. |
|
||||
|
||||
מה בדיוק פסק בית המשפט במקרה של גיל רונן? מתי? מה היו הנימוקים שלו? איך אפשר לקיים דיון בלי להכיר את העובדות? |
|
||||
|
||||
למה היית דוחה אותי כשכנה? לא חשוב, זה לא באמת מעניין אותי, יש לי קרמה שכל מי שאני לא רוצה לגור לידו לא רוצה לגור לידי, ולהפך. |
|
||||
|
||||
גם גוגל, גם בינג וגם האתר של בית המשפט לא מכירים החלטה כזאת. אתה בטוח שזכרונך מדוייק? |
|
||||
|
||||
זה שבינג לא מכיר, לא מפתיע. בינג לא מכיר כלום. |
|
||||
|
||||
אבל בינג דווקא מכיר צדק חברתי |
|
||||
|
||||
תגובה 3 היא של גיל רונן http://www.google.co.il/url?sa=t&source=web&... |
|
||||
|
||||
מפי הסוס: "זה לא בגלל שאתה יהודי, הסבירו לי – גם אם היית ערבי מסכנין היית נפסל." ובמכרז עצמו כתוב: "בנייה עצמית בשכונת אל חנוק(אל דהר)-שלב ג'- באום אל פחם - הרשמה והגרלה לתושבי המקום", מכרזים דומים מתפרסמים במקומות שונים בארץ (למשל). אם לזה התכוון ידידיה אז נראה לי שהוא טעה והטעה. |
|
||||
|
||||
אתה כנראה צודק, לא זכרתי נכון. תודה. |
|
||||
|
||||
נוהג מגונה (וספק אם חוקי) בכל מקום. |
|
||||
|
||||
למה הוא מגונה, ועל איזה חוק הוא עובר? |
|
||||
|
||||
למה צריכה להיות העדפה לאדמות מדינה למי שגר באזור ? אולי גם בסביון יחליטו שמגרשים חדשים ימכרו רק לבני המקום ? זה מגונה כי זה מגביל באופן שרירותי את היכולת של אזרחים לקנות אדמה מהמדינה. כתבתי ספק כי יש ספק. המדינה מחוייבת לשוויון בפני כלל האזרחים, ולא ראיתי סייג בחוק שמתיר למנהל להגביל קבוצה מלרכוש קרקע (תחת הכלל הנודע, מה שלא נאסר - מותר לאזרח; מה שלא הותר - אסור למדינה). |
|
||||
|
||||
למה? אלמלא היה המכרז פתוח רק לבני המקום, בני המקום עדיין יכלו לגשת אליו. אם המנהל היה מניח שהם יכלו לזכות בכל מקרה, הוא לא היה שם את המגבלה. המסקנה המתבקשת, מכרזים שפתוחים לבני המקום היא הדרך של המדינה למכור קרקעות בזול למי שלא יכול לרכוש קרקעות במחיר השוק (הורדת את הביקוש, הורדת את המחיר). במילים אחרות, לעזור לאוכלוסיה עניה (יחסית) לרכוש מקום מגורים ליד הוריהם המזדקנים. זה לא ממש מגביל את היכולת של אזרחים לקנות אדמה מהמדינה, יש עשרות מכרזים פתוחים, ואתה תמיד יכול לקנות את האדמה מאחד מבני המקום. באותה מידה גם מס הכנסה וביטוח לאומי הם בספק חוקיים, לא? |
|
||||
|
||||
"זה לא ממש מגביל את היכולת של אזרחים לקנות אדמה מהמדינה" אתה בטוח בנוגע לתקפות הטענה הזאת? |
|
||||
|
||||
מוציאים קרקע מדינה למכרז, אבל מרשים רק לקבוצה אקסלוסיבית, שאני לא חלק ממנה, לגשת אליו וכתוצאה מכך האדמה נמכרת להם בשבריר משוויה. אתה יכול לטעון שזה סוג של מס וסובסידיה מעוותת, אבל איך בדיוק הגעת למסקנה שזה לא משפיע על יכולתי לקנות את האדמה הזאת? |
|
||||
|
||||
זה משפיע על יכולתך לקנות את האדמה הזאת, זה לא מגביל את יכולתך לקנות אדמה (אחרת) מהמדינה. |
|
||||
|
||||
1. אלף חלקות שנתנות למקורבים משמעותם עוד אלף רוכשים שיתחרו בי על קניית אדמות שהמדינה כן מפרישה לציבור. 2. נדיבות המדינה כלפי הבנים של => פחות הכנסות מדינה => נטל המס שלי עולה => יש לי פחות כסף פנוי לקניית האדמה. 3. ומה אם דווקא רציתי לגור בנווה חמציצים? למה אני צריך להתפשר על מקום אחר? |
|
||||
|
||||
ולכן זה משפיע ולא מגביל, בדיוק כמו שאמרתי. |
|
||||
|
||||
אם אתה רוצה לעזור לעניים, תתנה את יכולת הרכישה בסטנדרטים כלכליים. למה זה שהוריו של מישהו גרים (או גרו פעם, או שרק הוא גר שם, והם לא גרו שם מעולם) במקום מסויים צריך לתת לו עדיפות בקרקעות מדינה במקום ? ואם כן, איך היית מגיב אם קרקעות בסביון היו משווקות רק לבני המקום ? הרי גם לבנים של לא תמיד יש מספיק כסף לקנות שם קרקע במחירי השוק. מס הכנסה וביטוח לאומי מוגדרים היטב בחוק. |
|
||||
|
||||
על איזה סוג של סטנדרטיים כלכליים אתה חושב? אני חושב שבדיוק לפני תגובה עניתי על השאלה שלך. אני לא חושב שסביון הוא מקום מיוחד, ואני לא ממש הייתי מופתע לשמוע שגם בסביון משווקים אדמות לבני המקום (טוב, הייתי מופתע לשמוע שבסביון משווקים אדמות, אבל אם היו משווקים לא הייתי מופתע לשמוע שהיו מתנים את זה ב, נגיד, 20% מבני המקום). כל מה שעושה מס הכנסה "מוגדר היטב" בחוק? |
|
||||
|
||||
חוששתני שיש הבדל בין שכירות לבין קניית דירה, וגם יש הבדל בין אמריקנרית לבין יהודים-ישראלים-ילידים. |
|
||||
|
||||
היא לא אמריקנרית (מה זה בכלל), אבל מה ההבדל בינם לבין יהודים-ישראלים-ילידים? בכל מקרה, אני מכיר יהודים-צברים (לפחות אחד מבני הזוג) שקנו בית בכפר ערבי. |
|
||||
|
||||
נכון. לא אמריקנרית. בריטית. אותו דבר. |
|
||||
|
||||
חסרים ועוד איך. א. סכנין יקרה כי אין שם מספיק אדמות. ב. שקלתי בעצמי את האפשרות לשכור בעראבה או בסכנין בית לפני די הרבה שנים. תושבים מהמקום ייעצו לי שלא כדאי. ג. באותה עת ערבים מהשטחים, ירדנים ומצרים נהגו להשכיר בסכנין בתים. הסיבה לא היתה העדר היצע. ד. מכיר עוד סיפור שהתפרסם בחדשות על יהודי שקנה בכפר לא רחוק ובתכל'ס לא יכל לגור שם בגלל התנכלויות. המקרה של רקפת מלווה בטעם מריר במיוחד. מתוך רצון לבנות יחסי שכנות חלק נכבד מהאוכלוסיה היתה עושה קניות בסכנין במקום בכרמיאל, ותחושת הבגידה מהפורעים באוקוטובר שניסו לעלות על הגדרות ולהכנס לאזורי תעשיה ומושבים באזור הביאה רבים מהם להפסיק לקנות בכפרים. היתה הושטת יד כנה לשכנות והם מיסמסו אותה...ועכשיו באים הזוג דרך מינוף פוליטי כלשהו(זכותם- אין שאלה) ובעזרת בית המשפט כופים החלטה שאפשר להגיד עליה הרבה דברים חוץ מצדק. |
|
||||
|
||||
א. גם סביון יקרה. ב. אני מניח שגם תושבי מגדל העמק ייעצו לך שלא כדאי להתגורר בה. ג. להשכיר או לשכור? איך ערבים ירדנים יכולים להשכיר בית בסכנין? ואיך העדר הצע יכול לגרום למישהו לשכור (או להשכיר)? ד. סיפור כמו הסיפור על גיל רונן? אם הוא התפרסם בחדשות בטח תוכל למצוא קישור... |
|
||||
|
||||
א. נכון , אבל בסביון מתחשבים פחות בהיבטי שכנים וקהילה (אני משער). נראה לי שתוכל לשכור שם גם אם תהייה צ'צ'ני גיאהדיסט שעבר ניתוח לשינוי מין שסובל מצרעת. ב. ההמלצה היתה על בסיס אתני כי כך הוצגה השאלה. (לא לאדם אחד) ג. לשכור. תתפלא היו שנים שירדנים ומצרים שכרו שם בתים ואפילו ניגבו איתי מאותו שולחן באבו סבר. ד. אם אתה מכיר סבבה. למיטב ידיעתי גם תושבי השכונות ביפו מתנגדים לייהוד השכונות ותמצא מעט מאוד יהודים שחיים בערים בכפרים ערביים לעומת (יחסית) מספר גדול יותר של ערבים שחיים בינינו. וכדי לחסוך שאלה מביכה: אני לא אומר שאין גזענות מהצד שלנו, רק שלמיטב התרשמותי הלא ממוצעת הקושי בקבלת שכן יהודי משמעותי בהרבה מהכיוון הערבי. |
|
||||
|
||||
א. הטענה שלך היתה: "סכנין יקרה כי אין שם מספיק אדמות". אז מה הקשר בין זה לבין התחשבות בהיבטי שכנים וקהילה? או שפתאום שינית טיעון? ב. בהחלט יכול להיות שלא נעים ליהודים לגור בסחנין, אני לא מכיר את העיר, אין לי ספק שלא נעים לערבים לגור במקום מסויימים בישראל אבל הטענה היתה שזה בלתי אפשרי. ג. כתבת להשכיר. אז ירדנים שכרו דירה בסכנין... אז מה? מה הקשר בין זה לבין "הסיבה לא היתה העדר היצע"? ד. תמצא מעט יהודים שחיים בכפרים ערבים בגלל שרוב היהודים (מסיבה לא לגמרי ברורה) רגילים לחיות במקום בו יש ביוב, מדרכות, משטרה... זאת גם הסיבה שיותר ויותר ערבים שיש להם אפשרות בוחרים שלא לחזור לכפר. |
|
||||
|
||||
א. אם לא הבנת נסה לקרוא שוב. ב. לפי ההגיון המשפטי שאתה מציג אולי תוכל לשכור או לקנות שם בית. אתה גם יכול מבחינה משפטית ללכת עם T שירט של מוחמד בועל חזיר במרכז מכה, השאלה בעיני האם זה ישים ומציאותי לאורך זמן ? ג. יהודי לא יתקבל טוב בעיני השכנים. לערבים שלא מהכפר לא היתה בעיה מיוחדת למצוא מקום = אנטישמיות. ללעוס עוד קצת ? ד. אתה בטוח ? -אם מוציאים את ההיבט האתני נראה לי שתמצא לא מעט יהודים שהיו שוקלים ברצינות מעבר לדירת 4 חדרים בתשתית עירונית ברמה ירודה1 ב 120,000$ רק 20 דקות מכפר סבא. לפחות אפשר לגדל משפחה, שלא כמו בדירת חדר וחצי רקוב בפלורנטין. 1-בעניין האחריות הקהילתית וההנהגה הערבית המוניציפלית : למה ברוב הכפרים בגדה (שאני מכיר) התושבים לא מתארגנים על פינוי פסולת למזבלה יחד כדי לחסוך עלויות ולשפר את התברואה ? |
|
||||
|
||||
א. כתבת "סכנין יקרה כי אין שם מספיק אדמות" ומזה רצית שנסיק שיהודים לא יכולים לגור בסכנין (כי ליהודים, כידוע, אין כסף כמו לערבים). מצטער, כל פעם שאני קורא את הטיעון מחדש הוא נראה לי עוד פחות מוצלח. אולי זה הזמן לנסח אותו שוב? ב. אני לא חושב שמשפטית אתה יכול ללכת עם T שירט של מוחמד בועל חזיר במרכז מכה. אני בטוח שבמרכז ירושלים זה לא חוקי (תשאל את טטיאנה סוסקין). לשאלה אם יהודי יכול להתגורר בישוב ערבי התשובה שלי היא כן. זה ישים ומציאותי לאורך זמן. ג. גם כאן, כמו בסעיף הראשון, נראה לי התחלת בטיעון אחד לא כל כך ברור, ופתאום עברת לטיעון אחר, גם הוא לא ברור. מה הקשר בין זה שירדנים שוכרים דירה בסכנין לזה שיהודים לא יכולים לשכור דירה? אולי כדאי לנסח את הטיעון מחדש בעברית? ד. אני יכול להעיד על עצמי. ללכת להתגורר במקום אליו המשטרה מסרבת להכנס, עם אוכלוסיה עניה (עם לא מעט פושעים) ותשתיות לא קיימות זה אופציה שאבחר בה שלב אחד אחרי האוהל באמצע הנגב. בטח עם משפחה. למה אתה שואל אותי? תשאל את התושבים. |
|
||||
|
||||
צודק, בגלל שזה כל כך ישים ראינו מליוני יהודים חיים במדינות ערב, בכפרים ערביים וערים ערביות. זה היה לאורך זמן, עד לפני 70 שנה -רק שכחת שקראו להם דימי. היום אנחנו יהודים אזרחי מדינת ישראל. אם אתה חושב שאנחנו יכולים לחיות כמו יהודים בלב קהילה של ערבים מוסלמים תצטרך לשנות את תמונת המציאות (שאני מכיר) או להביא דוגמאות. אם אתה מוכן לחיות ללא סממנים יהודים כלשהם, לדבר ערבית ולזעוק כיבוש, קיפוח ובילדי בילדי אז אולי יש סיכוי שיקבלו אותך, כשוטה הכפר. יש אלפי ערבים בערים יהודיות, ובסכנין עראבה דיר חנא וכאוכב ובילעין ומג'ד איל כרום ודיר איל אסד וכולו כל כל הכפרים בישראל יחד אולי, ואני בספק- אם תמצא עשרה יהודים- ללא ילדים ולא דתיים. גם הערבים הנוצרים אומרים כל הזמן שאין כל בעיה ודו קיום ובטח שבטוח ומצד שני נוטשים את בית לחם ונצרת ואת קהיר וביירות...ואלה שנשארו צועקים כיבוש יותר חזק מהמוסלמים. עובדתית, ההיסטוריה של רקפת ושאר יישובי גוש שגב היתה מלאה ברצון כנה ומעשים שמטרתם לעודד את הדו קיום. כל היוזמות נבעו מהצד היהודי של השכנות. היום הציבור הדתי-קנאי-ליברמן-טטיאנה-כהנא שכידוע מאפיין את יישובי שגב מנותק מהכפרים. אבל אל תיתן לעובדות לבלבל אותך. כי אם אתה אומר שאין בעיה אתה בטוח בטוח. |
|
||||
|
||||
כיוון שכל מכרז של ממ''י שפורסם בסחנין, היה פתוח לבני המקום בלבד. |
|
||||
|
||||
זה בוודאי לא נכון. ז"א יש היום מכרז אחד (בלבד) בסכנין, והוא פתוח לכולם. אבל גם אם זה היה נכון, שמועות מספרות שיש עוד דרכים לקנות בתים מלבד מכרזים של מנהל מקרקעי ישראל... |
|
||||
|
||||
זה וודאי נכון לחלוטין. המכרז הנ''ל מכרז בניה רוויה מיועד לקבלנים לא לבונה הפרטי, האיזור איזור תעשייה (וליתר דיוק - מזבלה). מכרז ממוחזר שרץ מעל עשור ללא קונים, כמו כל מכרז בנייה רוויה ביישוב ערבי. לגבי יכולתך לקנות בית פרטי בסחנין - הרשה לי לפקפק בה. |
|
||||
|
||||
הטענה שכל המכרזים בסכנין הם לבני המקום היא, כמו שראינו, לא נכונה. גם הטענה שכל המכרזים לבנה ביתך בסכנין הן לבני המקום היא לא נכונה. למה אתה מפקפק ביכולת של יהודי לקנות בית בסכנין?! אני, כאמור, מכיר כמה יהודים שגרים בכפרים ערבים, אתה חושב שסכנין מיוחדת? |
|
||||
|
||||
מיותר לציין שהטענה נכונה לחלוטין. המכרז הנ''ל תרגיל ידוע של ממ''י - שיווק מגרשים שנבנו כבר ללא היתר תוך הטלת ''סילוק מפגעים קיימים, ותשלום חובות עבר'' על הקונה. בהצלחה במכרז. |
|
||||
|
||||
כל הטענות שהעלתם עד עכשיו היו לא נכונות. אם אתה מתכוון לומר שהטענה (החדשה) ש{כל המכרזים בסכנין שהם גם בני ביתך וגם לא מטילים "סילוק מפגעים קיימים, ותשלום חובות עבר" על הקונה מיועדים לבני המקום היא נכונה} אז אתה אולי צודק, אבל רק במובן שהטענה ש{לכל הפילים בעלי 17 רגליים יש רגל וחצי} נכונה (והיא נכונה משום שקבוצת כל הפילים בעלי 17 רגליים היא קבוצה ריקה, כמו כל המכרזים לבנה ביתך בסכנין שלא מטילים את פינוי המפגעים על הקונה). |
|
||||
|
||||
לא ברור מי זה "אתם", אך אני מנצל את הבמה לחידוד המובן מאליו: אין, לא היה, וסביר שגם לא יהיה, מכרז פתוח לבנייה פרטית בסכנין, המאפשר ליהודי לגשת ולרכוש מגרש כפי שרכש הזוג קעדאן בישוב רקפת. אני יודע שקשה לקבל את העובדה הזו, וזה קשה במיוחד לסוג מסויים של אנשים. 2 המכרזים שקושרו בשירשורון הם: 1. מכרז *לקבלנים*, לבניית *מבני תעשייה*, על מזבלה לא חוקית (נחמד שממ"י מציין "או מגורים", אבל מי שמכיר את הוואדי מבין ששום מגורים לא יהיו שם). 2. מכרז לשיווק מגרש בנוי למהדרין - תרגיל ידוע ולא חדש של ממ"י לגילגול בעיית הבנייה הלא חוקית חזרה למקומיים. אם כבר במובן מאליו עסקינן, המצב זהה בכל יישוב מיעוטים אחר בארץ, למעט יוצאי דופן מיוחדים ביותר (מאעיליה אם אני לא טועה). |
|
||||
|
||||
נפל אי-דיוק מסויים בתגובה: ישנם שלושה (?) יהודים שכן יתאפשר להם לגשת למכרז כזה, אך הם בבחינת היוצא מן הכלל. |
|
||||
|
||||
''אין, לא היה, וסביר שגם לא יהיה, מכרז פתוח לבנייה פרטית בסכנין'' זה בדיוק מה שאמרתי. |
|
||||
|
||||
אה, אז אפשר למחוק את השירשור כי כולם מסכימים. משום-מה היה לי הרושם שטענת שאין שום מניעה ליהודי להתגורר בסכנין (מה שנכון, אבל יש גם יש מניעה ליהודי להתגורר שם *בנכס בבעלותו*). |
|
||||
|
||||
טענתי, ואני עדיין טוען, שאין מניעה חוקית או טכנית שמונעת מיהודים להתגורר בישובים ערביים, כולל סכנין. |
|
||||
|
||||
נו, גם אין שום מניעה חוקית או טכנית לערבי להתגורר ביישובים יהודיים, כולל רקפת. |
|
||||
|
||||
היתה מניעה טכנית מזוג ערבים להתגורר ברקפת במשך 5 שנים. היום אין. |
|
||||
|
||||
מאליו מובן שלא היתה שום מניעה כזו. הרי יכלו להתגורר בשכירות, או לרכוש בית ממישהו - שמועות מספרות שיש עוד דרכים לקנות בתים מלבד מכרזים של מנהל מקרקעי ישראל... |
|
||||
|
||||
הדיון הוא על ההצהרה: "מחר באם אחפוץ לגור בסכנין האם יתאפשר לי הדבר? התשובה הינה ל א רבתי." |
|
||||
|
||||
תודה על ההבהרה. התשובה שלי לשאלה היא: 1. יהיה קשה ליהודי לשכור נכס מגורים בסכנין, אך לא יותר משיקשה על ערבי לשכור נכס בישוב יהודי באיזור. אינני חושב שצפויות התנכלויות מעבר למקובל (אבנים ביום האדמה והעצמאות, שריפת גינה באירועים ספציפיים). 2. לא יתאפשר ליהודי, כשם שלא יתאפשר לערבי שאינו תושב המקום, לחכור מגרש לבנייה מהמנהל. זאת בניגוד לעמדת בג"צ, לפיה לערבים *כן* יתאפשר לחכור מגרש מנהל לבנייה ביישוב רקפת. 3. יתאפשר ליהודי לרכוש נכס מגורים בבעלות פרטית, והדבר עשוי בסבירות גבוהה להמיט אסון הן עליו והן על המוכר. הערכה זו כוחה יפה רק לרוב-רובה של העיר, כאשר ישנם יוצאי דופן כדוגמת השכונה הנוצרית או איזור הבאטוף. |
|
||||
|
||||
1. "ישוב יהודי באזור" כולל גם את כרמיאל? |
|
||||
|
||||
בטח. כאחד שמכיר היטב את האזור (אם אני לא טועה) אתה בוודאי מכיר את התופעה שבה היהודים מכרמיאל והסביבה נוהגים ביום העצמאות להתאסף בכביש הראשי ולאיים בצלעות כבש וברבוניות במרינדה על הערבים שמתגוררים בעיר ולצעוק להם בחמת זעם תוך נפנפוף בדגלי המדינה ''השף היהודי, השף היהודי''. בסה''כ זה די סימטרי למה שקורה בעראבה וסכנין ביום האדמה, רק ששם צועקים יטבח אל יהוד או חיבר חיבר יא יהוד. כנראה שמדובר בניסיון להלל את המטבח המקומי על טעמיו העשירים או לכוון את תנועת היהודים הרבה באותו יום לגן החיות החדש. |
|
||||
|
||||
ברבוניות במרינדה? (לא שמעתי על התופעה הזו ביום העצמאות. אפילו לא הצלחתי לקלוט מה סרקסטי ומה ברצינות. אשמח אם תפרט/תקשר). |
|
||||
|
||||
אח יא סיפא, שום כוסברה שמן זית ולימון חצי שעה לפני, תופס לגבי רוב הדגים הקטנים. אם לא תשאלי, איך איך תדעי ?... בעראבה וסכנין יש תהלוכות ביום האדמה שדרגת האלימות והאנטישמיות ורמת הבוז המופגן למדינה מזכירים מקומות מעבר לגבול. אפשר למצוא שם נאורים מהשמאל אבל רוב המשפחות היהודיות מהאזור מעדיפות שלא לעבור בכביש הראשי בימים שכאלה. בפרעות אוקטובר זה היה חמור מאוד. תמצאי מישהו שגר שם כדי שיספר לך דברים שלא פורסמו בתקשורת. <חייבר יא יהוד http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%A8%D7%91_%D7%... <איטבח אל יהוד http://i.start.co.il/cfs-filesystemfile.ashx/__key/C... ביטויים שאפשר לשמוע אפילו בישראל של 2011 בכינוסי האספסוף של הכפרים האלה. סרקזם = כשהיהודים מוחים או חוגגים זה לא מתבטא בזריקת אבנים על ערבים. ואם יש כאלה הם מועטים וצריכים לשבת בכלא. (משגע אותי שאנחנו ממשיכים לקבל את האכסיומה הזאת כברירת מחדל: ערבי מוחה או זועם = ערבי שינסה לפגוע ביהודי) דרך אגב, הבעיה היותר מסוכנת עם האוכלוסיה הערבית (הצעירה בעיקר) באזור הוא אלכוהול, מירוצי מכוניות על כבישים ציבוריים ושילוב של השניים. לאומנות לא ממש מעניינת את רובם, אבל כשאפשר להצטרף למהומה נגד יהודים...העמדה הבסיסית היא למה לא. נ.ב 1 אני מודע להיסטוריה האזורית, כולל הפקעת האדמות לשטחי אימונים. זה עדיין לא מצדיק נסיון לפרוגרום של שכנים. הכי מציק לי שאנשים לא מבינים את גודל האבסורד שבתקיפת השכנים היהודים לאור כמות היזמויות לשכנות טובה מצידם. נ.ב 2 רוב האנשים שם מסבירי פנים במפגשי אחד על אחד, עובדים עם יהודים ומדברים עברית שוטפת. הבעיה היא שאותם לא תמצאי בתהלוכות הזעם וגם בנסיונות הפרוגרום הם ישבו על המרפסות ולא נקפו אצבע. |
|
||||
|
||||
אה, טוב, אני מעדיפה דגים קטנים ככה, נטורל. האם באמת הצעירים המוסלמים מרבים לשתות אלכוהול? (האם הנהיגה בשכרות שאתה מספר עליה קשורה לשיעור הרב של תאונות פגיעה בילדים?) |
|
||||
|
||||
יא סיפא, ברוב הכפרים עם הרוב המוסלמי לא מוכרים אלכוהול בפרהסיה ולא תראי שיכורים ברחובות אבל בכל דרכי העפר שמובילות לכפרים תמצאי "חניות אלכוהול". קבוצות של צעירים על רכביהם עטויי הספוילרים, האורות הפלורנסנטים והמגנזיום. מצויידים בנרגילות קטנות ומקפידים להשאיר את בקבוקי הוודקה והבירה מנופצים במקום. אחר כך עושים דאוורות (הלוך חזור) בכביש הראשי עם אגזוז לחץ, מוסיקה תואמת, קצת חראקות והשמחה גדולה. <קישור http://he.mot.gov.il/index.php?option=com_content&am... מירוצי המכוניות> מתקיימים בכבישים ציבוריים לרוב בשעות מאוחרות של הלילה על שני הנתיבים היחידים שיש בכביש, גם אם הוא מפותל וללא שוליים רחבים. כשמגיחים מולך בשתיים בלילה ארבעה אורות מסנוורים במאה חמישים (אחרי הסיבוב של סלמה לדוגמא) קצת קשה לשמור על שלוות נפש. המירוצים הם כנראה תולדה של בוז למדינת ומשטרת ישראל, ז'אנר מסויים של סרטי פעולה וחסרונם של הסוס והחרב החביבים כל כך בתרבותם. התאונות הביתיות שפוגעות בילדים לא קשורות לתשתית הכבישים או למירוצים שמחוץ לכפרים-אלא להיבטי חינוך והורות ותרבות נהיגה. כשיש תשתית לקויה אנשים אמורים לנהוג בזהירות גדולה יותר, והם פשוט לא נוהגים בזהירות. (חמישה זאטוטים בחוץ, אבא בטלוויזיה ואמא בספונג'ה ובישולים, מראה מלוכלכת ודוד ממהר שלא יבקש מאף אחד עזרה ביציאה מהחניה ברוורס כי הוא גבר גבר) |
|
||||
|
||||
אוקיי, יכול להיות שיתנו לך לקנות דרך המנהל או באופן פרטי אם מדובר בחבילה צוחקת (במזומן) על השולחן- והרבה מעל המחירון. זה עדיין לא אומר שתוכל לחיות שם בלי התנכלויות אנטישמיות. לא אומר שישחטו אותך בלילה, אבל סביר להניח שתמיד תיסע על צמיגים חדשים ותהנה מחלונות שטרם העלו אבק. צריך להכיר קצת את ההיסטוריה של סכנין כדי להבין. נ.ב בהיסטוריה הישראלית כבר קרו מקרים שיהודים שילמו הרבה מעבר למחיר לבעל הקרקע כדי לסגור עיסקה לגיטימית ובסוף הותקפו. |
|
||||
|
||||
אף אחד מהאנשים שאני מכיר לא סובל מ''התנכלויות אנטישמיות'' ועדיין לא שחטו אף אחד מהם בלילה, לאף אחד לא היו בעיות בצמיגים או בחלונות. אולי זה יקרה מחר, אבל באותה מידה אולי זה יקרה לאחד המכרים שלי בכפר סבא או נתניה (כאמור, לא מכיר אף אחד בסכנין, אבל בכפרים אחרים כן). |
|
||||
|
||||
אתה כל הזמן מדבר על "היהודים שאתה מכיר שגרים בכפרים". תוכל לפרט מעט? ככל הידוע לי ישנם מספר בתים בבעלות יהודים ב"עיר בכרמל" - עניין היסטורי מוכר, לא יודע מי גר שם היום. בסכנין גרה בדיוק משפחה "יהודית" אחת בבית בבעלותה, וזה אחת יותר מבשאר הכפרים באיזור. ישנה פקיעין כמובן - אך וודאי אינך רוצה להשתמש בדוגמה הזו, מאחר וטענת שחבריך אינם סובלים מהתנכלויות. |
|
||||
|
||||
אני מכיר זוג שמתגורר באבו-גוש ועוד זוג שמתגורר בדאלית אל-כרמל. אני לא מכיר אף אחד במשולש... |
|
||||
|
||||
עצור סוסים. גם אני התגוררתי בדליאת אל-כרמל. האם הנכס בבעלותם? האם שני בני הזוג יהודיים? |
|
||||
|
||||
דין דליה כדין סכנין ? נו באמת. |
|
||||
|
||||
אהה.. באמת?! ולא שחטו אותך באמצע הלילה?! |
|
||||
|
||||
לא, אבל אני מעריך שאם הייתי רוכש נכס היו מנסים לשרוף אותו, בלי לפגוע בי פיסית. (למה מעריך? כי זה מה שקרה ללא-דרוזים אחרים שניסו לעשות זאת, מחוץ לשכונות הייעודיות). |
|
||||
|
||||
בלי לפגוע בך פיזית?! לא מאמין לך, זה מנוגד לחלוטין למה שיונה סיפר לי. |
|
||||
|
||||
סליחה שאני מפריע למונולוג המרתק, אבל אני באמת תוהה מה תספר לעצמך תקוע בפקק עם צעקות מחרישות אזניים מהמואזין ומולך בני עשרה רצים עם סלעים כדי לחגוג את עיד-איל-התחרפנו-אבל-זאת-פעם-האחרונה בצורה שמשתמעת לשתי פנים (שזה מה שהמנתח הפלסטיק יציע באופציה מועדפת) במקרה הגרוע ופסיכולוג צמוד במקרה הרע. אבל תמשיך... |
|
||||
|
||||
נו באמת, אתה משווה ישוב דרוזי וישוב נוצרי עם ישובים מוסלמים? יש מלא יהודים שגרים בדליה, אם כי אני חושבת שכולם בשכירות כי למיטב ידיעתי אסור להם למכור ללא דרוזים. |
|
||||
|
||||
אבו גוש הוא לא ישוב נוצרי. |
|
||||
|
||||
קווקזים או צ'רקסים, הם מוסלמים אבל רואים בעצמם ישראלים ולא פלשתינים או ערבים, כך ממדגם לא מייצג של אנשים שדיברתי איתם. |
|
||||
|
||||
אני בספק אם יש צ'רקסים או קווקזים באבו גוש, רוב הצ'רקסים בישראל מתגוררים בגליל הרחק מאבו גוש (בכלל, יש בישראל 4,000 צ'רקסים, מתוכם בערך 2,900 בכפר כמא ועוד 1,000 בריחאניה, באבו גוש 6,000 תושבים, 99.3% מהם מוסלמים. נראה לי שיש שם יותר יהודים ונוצרים מצ'רקסים). |
|
||||
|
||||
ויקיפדיה תומכת בקווקזים (מוסלמים כמובן). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |