|
||||
|
||||
הצעה יפה מאוד. קצת אחרית הימים כזה, בבחינת וגר זאב עם כבש, וליברמן עם משעל ירבץ. אבל מותר לחלום, ולתכנן. מה שמדאיג מעט זה הרעיון שלהם לשלושה מעברים בטוחים דרך שטח ישראל. כאן http://www.rand.org/multimedia/video/2008/08/26/the_... ב- existing north-south road system inadequate (תחת סעיף 5). דקה 18 בערך. הם לארג'ים מדי על חשבון ישראל, לטעמי. אם כי אם מדובר במנהרות תת קרקעיות אולי יש על מה לדבר. |
|
||||
|
||||
למה שלושה מעברים מדאיגים? הרי מדובר על מצב שנמצא על גרף של תהליך שלום; אפשר להקים באמצע המעברים איזורי סחר סגורים. |
|
||||
|
||||
המעבר הבטוח בין הרצועה והגדה הוא ציר תנועה בעיקרו, ולא משהו שאפשר להפוך לאזור סחר. אם המעבר הוא כביש או מסילת רכבת במפלס הקרקע, הוא יחתוך את ישראל לשניים, ויגזול אדמה יקרה ממדינה קטנה, שאחרי ההסכמים תהיה עוד יותר קטנה. לכן גם מעבר אחד כזה הוא יותר מדי. שלושה זה ממש מיותר. |
|
||||
|
||||
ואם הוא מתחת לפני הקרקע? |
|
||||
|
||||
אז אין בעייה. אבל בשביל מה שלושה מעברים? לא ברור. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |