|
||||
|
||||
לא הבנתי לאיפה אתה רוצה להוסיף את בעלי תעודת ההוראה שלא מלמדים היום ואת האקדמיים שעברו הסבה... החישוב שעשיתי הוא ממש פשוט, וסוג ההשכלה שרוכש המורה הפוטנציאלי לא נכנס לשם, רק גיל הכניסה וגיל היציאה, בעלי תעודת הוראה שלא מלמדים היום ואקדמאים שעברו הסבה הם (בממוצע1) בעלי גיל גבוהה יותר, ולכן רק יגדילו את התחלופה במערכת. היום התחלופה עומדת, להערכתי2, על 5% בשנה, אם תשנה את התנאים התחלופה תשתנה. אבל השינוי בתנאים זה ארגז החול שלך, אתה שולט בתנאים, אתה רוצה תחלופה גבוה יותר, תן למורות לצאת לפנסיה מלאה בגיל 45, אתה רוצה תחלופה נמוכה יותר, תגדיל את גיל הפרישה ל-72. אם המשכורת תעלה יותר אנשים ירצו להכנס (או לחזור) למקצוע, זה יתן ליותר אנשים תמריץ לנסות להכנס למקצוע, יגדיל את התחרות על כל מקום פנוי, ויאפשר למוסדות ההשכלה וההכשרה יותר גמישות בנוגע למועסקים ולסטודנטים בהתאמה. מעודי לא שמעתי על מהנדס רכב שפוטר סתם כי הוא לא יודע להנדס רכב. אולי זה בגלל שאני מכיר רק שלושה מהנדסי רכב, אולי זה בגלל שעל מנת שאדם יגיע להיות מהנדס רכב הוא צריך לעבור הכשרה לא פשוטה, וגם אז הוא צריך להוכיח למעסיק הפוטנציאלי שהוא באמת יודע להנדס רכב, ואולי זה בגלל שאי אפשר לפטר מהנדסי רכב כי הם תקועים. תבחר את ההסבר ההגיוני יותר לבד. מורים אני מכיר קצת יותר, ואני כן יודע שעל מנת לקבל את התעודה מורים צריכים3 להוכיח שהם יודעים ללמד, ושעל מנת למצוא עבודה קבועה (אם אין להם מזל4) הם צריכים לעבור כמה שנים בתפקידים זמניים. כשאתה רואה מורה עייפה וחסרת סבלנות זה לא בהכרח אומר שהיא לא יודעת ללמד, סביר יותר שאין לה כח ללמד. 1 יש צורך להסביר למה? 2 שנומקה למעלה. 3 לפחות היו צריכים. 4 או קשרים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |