|
||||
|
||||
אבל מדובר על מיסים שנגבים מבעלי רכב מעבר למיסים שנגבים מכולם אם את גובה מציבור מסויים יותר כסף ממה שאת משקיעה בצרכים המיוחדים של הציבור הזה את לא יכולה לטעון שאת מסבסדת אותו |
|
||||
|
||||
מציבור הנהגים נגבים מיסים רבים, זה נכון. אבל מושקעים גם משאבים רבים בציבור זה. בניית כבישים ומחלפים (שלא צריך כל כך הרבה רק לתחבורה ציבורית), שדורשים גם שטח רב וגם כספים רבים ותחזוקתם, עולים כסף רב, והנהגים נהנים ממנו יותר, או בעיקר. ישנם לא מעט כבישים שאין בהם או אין כמעט בכלל תחבורה ציבורית (איילון, לדוגמא). חניות חינם שתופסות שטח רב בכל הישובים בארץ, משמשות רק נהגים. וכנראה הכי גדול - פקקים. הפקקים נוצרים מעומס של מכוניות, ולא אוטובוסים או משאיות, ולוקחים זמן ודלק וכסף מכולנו. |
|
||||
|
||||
אם המדינה גובה מציבור הנהגים 14 מיליארד ש"ח כל שנה, אבל משקיעה בתשתית (כבישית ומסילתית כאחד!) רק 3.5 מיליארד ש"ח, ומסבסדת בסכום דומה את מונופולי התח"צ, אז ברור שהנהגים מסבסדים את מונופולי התח"צ ולא להיפך. והכבישים שאין בהם תח"צ הם בעיקר בפריפריה. באיילון הם נוסעים יפה מאוד. אוטובוסים לא זקוקים למקומות חניה? ביקרת פעם ברידינג? והפקקים נוצרים בגלל צפיפות האוכלוסין. רמת מינוע גובהה יותר תאפשר פיזור אוכלוסין ותפתור מאליה את בעיית הפקקים. |
|
||||
|
||||
פיזור אוכלוסין תלוי רכב תגרום לכך שיותר מכוניות יהיו על הכביש זמן רב יותר. |
|
||||
|
||||
מאיפה הבאת את המספרים האילו? תן לי לפקפק שכל מקומות החנייה והכבישים בישראל עולים 3.5 מיליארד ש"ח. כולל השטח. אוטובוסים צריכים הרבה פחות חנייה מרכבים פרטיים, כי הם חונים רק במקום אחד, ויש הרבה פחות כאילו. הפקקים נוצרים בגלל שהם חסומים במכוניות, שכל אחת מסיעה נהג אחד, שתיים במקרה הטוב. כך גם כשיש ברמזור 3 נתיבים, הם נחסמים מהר מאוד. תעשה ניסוי דימיוני עם אוטובוסים, ותראה שאין פקקים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |