|
||||
|
||||
3. האוטובוסים מלאים ברוב שעות היממה. כן, גם בלילה. אם תשווה את זה לרכב ממוצע, שנוהג בו הנהג בלבד, תמצא שגם כשהאוטובוסים חצי-ריקים, הם יותר מלאים מרכב פרטי שנוסעים בו רבע ואף חמישית מהנוסעים שיכלו לנסוע בו. 4. כבר אמרנו שזה קורה לפני ואחרי שירות, ולא באמצע היום? 5. בממוצע, על פני שעות היממה, על סמך הנסיון שלי, יש 30 נוסעים באוטובוס בכל רגע נתון. בגלל שהאוטובוסים בלילה תדירותם איומה, הם תמיד מלאים. אתה ממשיך להתעלם, מהעובדה שאוטובוס משרת המוני אנשים. נניח 60-70 נוסעים, בנסיעה אחת. סיים האוטובוס את נסיעתו, הוא פותח באחת נוספת, גם בה 60-70 נוסעים. ביום אחד משרת האוטובוס מאות נוסעים, ושקול למאות מכוניות. 6. להיפך. תחב"ץ יעיל. אם תדע שאתה יכול להגיע בתוך שעה נטו מב"ש לת"א בתחב"ץ יעיל, עם תדירות גבוהה, בלי להתייבש בתחנות. ואתה יודע שכשאתה נוסע בתחב"ץ אתה יכול לקרוא או לשחק באייפון או לשבת עם לפטופך. מנגד, אתה יכול לעמוד שעה וחצי-שעתיים בפקקים, להוציא סכום גבוה על דלק, ואז לשלם גם על חניה. מה תעדיף? 7. לא. זה המקרה הקלאסי של "אם רק ירחיבו את הכביש, לא יהיו פקקים". וכשיגדל מספר הרכבים? תרחיב עוד יותר? אתה יכול לעשות את זה בכביש 4. מה תעשה באמצע העיר? המילה השישית מהסוף, נכונה ביותר. |
|
||||
|
||||
3. האוטובוסים נוסעים חצי מלאים או כמעט ריקים רוב שעות היממה מלבד בבוקר, וזה מנסיון. 4. אז מה? האוטובוס מזהם אותו דבר אם הוא נוסע ב6:00 בוקר או ב12:00 בצהריים. 5. 30 אנשים באוטבוס (נגיד... בפועל המס' נמוך הרבה יותר) לעומת 2 אנשים במכונית עדיין נותן יחס של 1:15, ועדיין את מתעלמת מהעובדה שהדרך מתארכת ב50% לפחות, ושנהג האוטובוס לא יכול לבחור נתיב אלטרנטיבי במקרה של עומס. 6. את מדברת על הנוחות שבשימוש באוטובוס לעומת מכונית לנוסע (במאמר מוסגר, נסיעה באוטבוס היא תענוג מפוקפק מאוד גם ביחס לרכב פרטי, גם ביחס לרכבת ואפילו ביחס לדו"ג), אני מדבר על הנזק (זיהום, פקקים) שמונופולי התח"צ גורמים לחברה. 7. אני חוזר ואמור, הפתרון הוא לא לאפשר להגיע לתל אביב מהר יותר, אלא למנוע את הצורך להגיע לתל אביב מלכתחילה, ואת זה אפשר לבצע רק ע"י שיפור אינטסיבי של רמת המינוע בארץ לרמה אירופאית. |
|
||||
|
||||
אוטובוסים גם בשעות אחה"צ-ערב (16:00-20:00), לפחות בתל אביב, נוסעים מלאים. בשעות בהן אני חוזרת מהעבודה (19:00-20:00) אנשים נוסעים גם בעמידה. נכון, יש שעות בהן נוסעים באוטובוס בכל רגע נתון מספר נמוך של אנשים, אבל זה מתקזז עם הרבה נסיעות (יותר מדי נסיעות) בהן נוסעים באוטובוס יותר אנשים מחמישים הכסאות שיש בו. ושוב - כשמדובר בנסיעה עירונית אנשים עולים ויורדים תוך כדי המסלול. מעטים נוסעים מתחילתו ועד סופו. |
|
||||
|
||||
תשמע, אחד מהפריפריה. אתה חיית בתל אביב פעם. עפרונית ואנוכי חיות באזור עכשיו. אתה נהגת לנסוע באוטובוסים פעם. עפרונית ואנוכי נוסעות באוטובוסים כיום. עד כמה הרשמים שלך לעומת שלנו יהיו מדוייקים ועדכניים? _ אפרוש כאן את רשמי שלי על החיים בישראל 2011 בהתבסס על נסיון החיים שלי מתחילת העשור הקודם: שכר הדירה 1,000-1,100 ש"ח לחודש בדירת שותפים במרכז ירושלים. שכר הדירה אינו עולה משנה לשנה. בעלי הדירות מזדרזים לתקן, ואינם דורשים ערבים וערבויות מלבד צ'ק בטחון. הפירות והירקות זולים. הנסיעה באוטובוס זולה ושווה לכל נפש. אפשר לחיות מצויין מ-4,000 שקל לחודש. כמה זה תקף? |
|
||||
|
||||
חבל על זמנך היקר. המפתח נמצא בסעיף 6 שלו, מילה רביעית מהסוף, של תגובה 577326 . העובדות לא חשובות, זה דיון שו"ח. |
|
||||
|
||||
הפעם האחרונה שנסעתי באוטבוס בת אביב היתה לפני שבוע, והיו בו 3 אנשים כולל הנהג. |
|
||||
|
||||
קודם כל זה קורה באמת שאוטובוס נוסע עם 2 נוסעים, לפעמים פשוט כי זה קורה ולפעמים כי עלית עליו קרוב לסוף הקו ורוב הנוסעים כבר ירדו. אבל לי נראה שקרה עוד משהו, או שזה רק בדמיון שלי - מאז רפורמת האוטובוסים, הקשישים בתל אביב, רמת גן והסביבה נכנסו להלם והם נוסעים פחות, או הרבה פחות. בנאדם היה רגיל 20 שנה לאותו מסלול, ופתאום, כשהוא כבר בגיל שקשה להתרגל לחידושים, באים ומזיזים לו... |
|
||||
|
||||
לא רק זה, אם קודם היה לך קו ליד הבית ליעדך, ועכשיו מצפים שתלך 20 דקות, תחכה עוד 20, תרד אחרי 10 תחנות, תלך 5 דקות לתחנה אחרת, תחכה שוב 20 דקות, תסע עוד 5 תחנות ורק אז תגיע ליעדך, מטבע הדברים זה יגרום לפחות אנשים לנסוע באוטובוס. |
|
||||
|
||||
חשבתי שאתה לא נוסע באוטובוסים בתל אביב. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |