|
||||
|
||||
לא. אין עוול בכך שאזרחים ישאפו למדינה דו-לאומית (אם כי זה לא חכם ולא מעשי כמו מדיניות הכיבוש וההתנחלויות וכן מוסרי בניגוד אליה). |
|
||||
|
||||
התקדמנו צעד אחד הלאה? זכותם של היהודים להגדרה עצמית מוסרית רק אם היא במסגרת של מדינה דו-לאומית? |
|
||||
|
||||
חוסר ההבנה שלך מפתיע כל פעם מחדש. זכות ההגדרה העצמית של היהודים היא תמיד מוסרית, כמו של כל עם אחר ובלי קשר לערבים. לשאלת האלמוני, הבהרתי שחתירה למדינה דו-לאומית היא לא בעייתית מהבחינה העקרונית, ובודאי לא סימטרית למדיניות הכיבוש וההתנחלויות, אבל גם לא מעשית. |
|
||||
|
||||
גם חוסר ההבנה שלך. האלמוני כתב "לגזור ולשמור. אין עוול בכך שליהודים פליטי אירופה וערב לא יותר לממש את הגדרתם העצמית?" האלמוני דיבר על יהודים, ואתה דיברת על מדינה דו-לאומית. מכאן, מותר ליהודים לשאוף ולממש הגדרה עצמית, אך ורק אם במדינה דו לאומית עסקינן. |
|
||||
|
||||
חוסר ההבנה הוא של שניכם. כשדיברתי על השקפה לא ציונית כלגיטימית, לא התכוונתי להתנגדות הערבית למדינה יהודית אלא על הרצון של ערבים ויהודים פוסט-ציונים להפוך את ישראל למדינה דו-לאומית. אין בכך לשלול את הלגיטימיות של ההשקפה הציונית (שגם אני תומך בה) אלא רק את גילוייה הגזעניים והלאומנים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |