|
||||
|
||||
הבעיה בלהסביר עניין בעזרת דוגמא, היא שבמקום להתייחס לעניין עצמו, מחפשים חורים בדוגמה הקונקרטית. אישית אני לא מכירה מספיק טוב את לוד כדי להתייחס אליה, ובכל מקרה - תחבורה ציבורית פועלת רק חמישה וחצי ימים בשבוע, והרכבת בלוד היא בדיחה. כך למשל אם אני רוצה להגיע מב"ש לגני אביב, אני צריכה לעלות על הרכבת ללוד, ומשם לעלות על הרכבת לגני אביב. נסיעה קצרה מאד, עניין של כמה דקות, רק שהרכבת ללוד מגיעה 5-6 דקות (בהנחה שיצאה בזמן, כמובן) *אחרי* שיצאה הרכבת לגני אביב. לרכבת הבאה צריך לחכות 50 דקות בערך. כנ"ל לגבי יציאה מגני אביב לת"א. |
|
||||
|
||||
אין רכבת ישירה מב"ש? זה בגלל העבודות? |
|
||||
|
||||
לא הבנתי את השאלה. כרגע אין רכבת ישירה אל ומבאר שבע לשום מקום. בעצם, גם רכבת לא ישירה אין. למעשה כל קווי הרכבת דרומה משותקים לגמרי בגלל העבודות. רכבת ישירה מבאר שבע לגני אביב אין בכלל. למיטב ידיעתי, גם אין רכבת ישירה מתל אביב לגני אביב, אבל לא טרחתי לבדוק. זה קו שהשתמשתי בו בעבר1 ואני במקרה זוכרת את הזעזוע מחוסר ההתאמה בין הרכבות.2 1 מעט, חברים גרו בסביבה ומרגע שהם עברו דירה לא נזקקתי יותר לשירותיו 2 מיותר לציין שבכל פעם הפתרון היה שהם יאספו אותי, ברכב, מתחנת הרכבת המרכזית של לוד. |
|
||||
|
||||
יש רכבת ישירה מת"א (על כל תחנותיה) לגני אביב פעם בשעה. מסתבר שאם את באה מב"ש, משתלם לך יותר להחליף רכבת בת"א ההגנה ולשוב על עקבותיך. זה חוסך לך 3 דקות שלמות מחייך. אני יכול לנחש מה הרציונל מאחורי חוסר התאום הזה - ההנחה שאין לאף אחד מבאר שבע מה לחפש בגני אביב (ולהיפך, גם בכיוון ההפוך התאום בין הקווים פשוט לא קיים). תחנת גני אביב נועדה לחבר את השכונה לתל אביב ולתל אביב בלבד. השמועות אומרות שבלו"ז הבא הרכבת מגני אביב (שמתחילה למעשה בראשל"צ) תסיים את מסלולה בתחנת ההגנה ומי שמעוניין להמשיך צפונה משם יצטרך להחליף רכבת. פרט מעניין אחר, הוא שלמרות השירות הגרוע (פעם בשעה וחוסר תאום עם הקו לבאר שבע) התחנה ממוקמת במקום ה-34 מתוך 47 במספר הנסיעות שהחלו או הסתיימו בה, כאשר היא מקדימה תחנות עם שירות טוב בהרבה כמו קרית חיים, פאתי מודיעין, באר יעקב ועתלית. בממוצע עלו וירדו בה כ-39,000 נוסעים בחודש ברבעון האחרון. |
|
||||
|
||||
לא יודעת אם יצא לך לקרוא את התגובות לפוסט שקישרתי אליו קודם, אבל באחת התגובות1 כותבת שרון: "אתמול משום מה הייתי צריכה, אחרי העבודה, להגיע למקום שחייב רכבת. בדיקה מסיבית העלתה את הנתון המבדר הבא: האוטובוס שמגיע פעם בשעה אל תחנת הרכבת של גני אביב בלוד (שמשום מה כה אוהבים לציין את קיומה בדיונים על לוד), תוזמן כך שינחת בה תמיד כחמש דקות אחרי שהרכבת (שמגיעה גם היא פעם בשעה) כבר יצאה את התחנה. לקחתי מונית." |
|
||||
|
||||
זה ברור ונובע ישירות מהגישה של משרד התחבורה. קווי האוטובוס הפנימיים בלוד מופעלים על ידי חברת ויאוליה שגם מפעילה את הקווים בין לוד ובין תל אביב ומתחרה ברכבת. אם ויאוליה תספק שירות טוב לרכבת היא תתמוך במתחרה שלה על חשבונה, ולכן אין לה שום סיבה לעשות כך. משרד התחבורה קבע בתנאי הרשיון שהחברה חייבת לספק קו אוטובוס לתחנת הרכבת פעם בשעה. הוא לא טרח לקבוע שצריך להיות תאום בינו ובין הרכבת. |
|
||||
|
||||
העניין עצמו הוא, שהבחור ניסה כמיטב יכולתו למצוא הוכחה ש*לא ייתכן* לחיות מחוץ לת"א בצורה סבירה. וחוששני שהוא מעוות את הדוגמאות. אכן, יש לרכבת ישראל המון בעיות, אבל כשהבחור מתלונן על יציאה מתל-אביב, הרי שהסיפור של ב"ש-גני אביב הוא הפחות רלוונטי פה, מה גם שבמפורש התייחסתי ללוד פרופר ולא לגני אביב בכלל (לא הבנתי גם למה את אומרת 'כנ"ל לגבי יציאה מגני אביב לת"א'; נסעתי מת"א לגני אביב וחזרה פעם-פעמיים, ואין שום צורך לעבור דרך תחנת לוד בשביל להגיע לתחנת לוד גני אביב; מהשלום לגני אביב זה בערך 20 דקות, רכבת אמנם פעם בשעה אבל לא צריך בכלל להתקרב לקו ת"א-ב"ש בשביל זה). סיכומו של עניין, אין לי מחלוקת עם כך שתח"ץ בארצנו היא בעיה. לאמיתו של דבר, אני סובר שבמידה רבה היא בעיה יותר ממשבר הדיור במרכז, כי תח"צ יעילה ממש יכולה הייתה לאפשר לאנשים לגור רחוק יותר מהמרכז מאשר כיום, ולעודד יצירת מרכזים אחרים. עד כאן אני מסכים איתו - אבל הוא הלך לקיצוניות בנסיונו להפוך *כל* פתרון שאיננו בתחומי ת"א רבתי לבלתי-ישים כתחליף לת"א רבתי. |
|
||||
|
||||
אני לא חושבת שהוא "ניסה כמיטב יכולתו למצוא הוכחה שלא ייתכן", הוא הציג למה אפשרות שעל פניו נראית סבירה (לוד בסך הכל לא רחוקה מתל אביב/תל אביב רבתי, ויש לה רכבת. רכבת!1) היא בעצם לא ממש פתרון להרבה מקרים. ההתייחסות לגני אביב הייתה שלי. מה שאותי יותר מעניין, זו ההתעקשות למצוא חורים בדוגמאות במקום להתייחס לעובדה שיש בעיה אמיתית וממשית. 1 מאיר ניצן כבר טען שמדובר ב"עשר דקות מתל אביב". אני לא רוצה להתחיל אפילו להסביר את החורים בטענה המגוחכת הזו שאולי נכונה מבחינה עובדתית (מתחנת לוד לתחנת ההגנה הנסיעה אכן נמשכת עשר דקות בימים כתיקונם) אבל ממש לא רלוונטית בפועל. |
|
||||
|
||||
במקרה ולא שמת לב, או משום מה לא קראת את שאר התגובה, או לא הבנת: הסכמתי שיש בעיה אמיתית וממשית בתחום הדיור. לא על זה הויכוח. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |